hotelarze.pl   hotel.pl
  Turystyka   Hotelarstwo    Gastronomia Dzisiaj:  English  
HOTELARSTWO
Hotel
Marketing i sprzedaż
 
GASTRONOMIA
Gastronomia
Kelnerstwo
Kuchnia
Urządzenia gastronomiczne
 
TURYSTYKA
Turystyka
 
KSIĘGARNIA
Zapraszamy do księgarni
 
Pomoce naukowe-hotelarstwo
Hotelarz online - testy dla hotelarzy
Zadania praktyczne dla hotelarzy
Zadania i testy egzaminacyjne
DLA NAUCZYCIELI
Praktyki
Plan wynikowy

Pomoce naukowe-gastronomia
Hotelarz online -testy z gastronomii
Zadania praktyczne
Zadania i testy egzaminacyjne
DLA NAUCZYCIELI
Praktyki
Plan wynikowy
 
Pomoce naukowe-turystyka
Hotelarz online - testy z turystyki
Zadania praktyczne
Zadania i testy egzaminacyjne
DLA NAUCZYCIELI
Praktyki
Plan wynikowy
 
PRZEPISY PRAWNE
dot. obiektów hotelarskich
dot. ochrony przeciwpożarowej
prawo żywnościowe
 
KONFERENCJE, KONKURSY
Konferencje, szkolenia ...
Relacje z konkursów
 
TARGI
Targi turystyczne
Relacje z targów
 
ORGANIZACJE BRANŻOWE
Organizacje turystyczne
Organizacje kucharzy
 
EKSPERCI
Hotelarstwo
Gastronomia
ARCHIWUM WIADOMOŚCI
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
 

Jeśli pragniesz otrzymywać informacje o nowościach na stronie - podaj swój

 adres e-mail



Zapisz się
Wypisz się


Jeden z zaledwie czterech 7-gwiazdkowych hoteli na świecie The Beijing 7-star Morgan Plaza został oddany gościom tuż przed otwarciem Olimpiady w Pekinie. Goście zatrzymujący się w tym 48-piętrowym hotelu mają do dyspozycji teren o powierzchni prawie 10 ha, gdzie mogą znaleźć centra handlowe, modne apartamenty, najlepszą na świecie restaurację japońską, a nawet świątynię.

Liniowiec marzeń Queen Victoria - powstała w 2007 r., ale zanim to się stało, zbierano opinie osób podróżujących Queen Elizabeth i Queen Mary. To dwie siostry Viktorii - wszystkie należą do eleganckiej linii Cunard. Na statku o długości 294 metrów, szerokości 32 metrów i wysokości 55 metrów, znajduje się m.in.: okazałe lobby z dziełami sztuki, 8 restauracji i barów, kluby nocne, sale klubowe, teatr, kino, kasyno. Jest też SPA, fitness center, baseny i jacuzzi. Wszystko w pięknych, stylowych wnętrzach, które mają zapewnić jak najwyższą jakość wypoczynku. Na wycieczkowcu są atrakcje niespotykane na innych liniowcach, m.in. prywatne loże w trzypiętrowym Royal Court Theatre, pierwsze na świecie pływające muzeum, dwupiętrowa biblioteka z drewnianą boazerią, sześcioma tysiącami wolumenów z całego świata oraz pięknymi spiralnymi schodami, konserwatorium w stylu kolonialnym z fontanną tonącą w zieleni i ruchomym szklanym dachem, trasa do joggingu czy sekretna wiktoriańska alkowa. Na pokład liniowiec zabiera 2 tys. pasażerów. Oddaje im do dyspozycji ponad 1000 kabin. O ich komfort dba załoga licząca 900 osób. Najtańszy bilet na rejs kosztuje niecałe 1000 euro, najdroższy, np. dookoła świata, kosztuje ok. 8 tys. euro.

Podstawowym wskaźnikiem w hotelarstwie są zrealizowane, dzienne obroty każdego wybudowanego pokoju. RevPar jest otrzymywany z iloczynu współczynnika wynajmu pokoi (frekwencja = liczba sprzedanych pokojonocy / liczba pokoi x 100 %) i średniej ceny za pokój (ADR).
uwaga: RevPAR nie bierze pod uwagę dochodów z innych usług hotelu, takich jak restauracje, spa, przystanie, kasyna itp. Przykład:

- średnia frekwencja : 50,76%
- średnia cena w złotych za dobę
  hotelową: 237,83 zł,
- wskaźnik REVPAR wynosi: 120,73zł
 

Punkt rentowności działalności hotelarskiej (Lmin) - jest to minimalna liczba miejsc noclegowych lub pokoi jaką należy sprzedać, aby zapewnić pokrycie kosztów
Lmin = Ks/(c-kz)
Ks-całkowite koszty stałe; c-cena pokoju lub miejsca noclegowego; kz -jednostkowe koszty zmienne przypadające na jedno miejsce noclegowe lub pokój

Hotspot - to otwarty i dostępny publicznie punkt dostępu, umożliwiający dostęp do Internetu za pomocą sieci bezprzewodowej (WiFi). Hotspoty najczęściej instalowane są hotelach, restauracjach, centrach handlowych, na lotniskach, dworcach, szpitalach i uczelniach. Dzięki nim posiadacze przenośnych komputerów wyposażonych w kartę sieciową standardu 802.11 mogą podłączyć się do Internetu. Czasami usługa taka jest bezpłatna.

Marketing - najważniejszy cel:  dotarcie z właściwym komunikatem do właściwych osób za najniższą cenę.

M-Marketing (mobile marketing) - są to wszystkie formy realizacji strategii komunikacyjnych, wynikających z planu marketingowego, przy pomocy telefonu komórkowego i z wykorzystaniem jego możliwości. Do narzędzi M-Marketingu należą SMS-y, MMS-y i EMS-y - wiadomość głosowa, przetworzona elektronicznie. Usługi te zrobiły błyskotliwą karierę i są obecnie najchętniej wykorzystywane, głównie ze względu na swą prostotę i niskie koszty. M-Marketing można zastosować w serwisach informacyjnych, w konkursach konsumenckich czy w głosowaniu w konkursach.

Event - wydarzenie,  spotkanie (towarzyskie, mecz), zawody.
Event - rozumiemy jako każdą formę wydarzenia typu handlowego albo promocyjnego  o charakterze bardziej masowym, jak np. koncert.
Najważniejsze elementy dobrego eventu to: oryginalność, odwaga pomysłu i spójność projektu z komunikacją marki.

non-event - fiasko

POMOCE NAUKOWE

 

7 Zadanie dla zawodu technik hotelarstwa Zadanie przygotowane na podstawie autentycznej korespondencji prowadzonej z Hotelem Bryza Resort & Spa w Juracie. Zadanie dot. zorganizowania w hotelu spotkania biznesowego dla 10 osób, uroczystej kolacji i udzielenia noclegu.
Rozwiązanie zadania
[dodano 12.11.2010; rozwiązanie 15.12.2010]

6 Zadanie- Rozwiązanie zadania konkursowego przeprowadzonego na szkoleniu dla nauczycieli szkół hotelarskich 23-26.10.2008 r. Gdańsk [dodano 14.03.2009]

5 Zadanie dla zawodu technik hotelarstwa [dodano 25.04.2008; rozwiązanie zadania - 01.06.2008]

4 Przykład zadania praktycznego dla zawodu technik hotelarstwa. Zadanie oparte na wymogach przedstawionych przez Centralną Komisję Egzaminacyjną. [dodano - 09.05.2006]

3 Przykład zadania praktycznego dla zawodu technik hotelarstwa wraz z rozwiązaniem. Zadanie oparte na wymogach przedstawionych przez Centralną Komisję Egzaminacyjną. [dodano - 26.04.2006; rozwiązanie zadania - 19.02.2007]

2 Przykład zadania praktycznego dla zawodu technik hotelarstwa wraz z rozwiązaniem. Zadanie oparte na wymogach przedstawionych przez Centralną Komisję Egzaminacyjną.  [dodano - 22.03.2006; rozwiązanie zadania - 14.06.2006]

1 Przykład zadania praktycznego dla zawodu technik hotelarstwa wraz z rozwiązaniem. Zadanie oparte na wymogach przedstawionych przez Centralną Komisję Egzaminacyjną.  [dodano - 07.03.2006, rozwiązanie zadania - 13.04.2006]

Przykładowe testy egzaminacyjne dla zawodu technik hotelarstwa.  [dodano - 07.03.2006]

Przykład zadania praktycznego dla zawodu technik hotelarstwa wraz z rozwiązaniem. Zadanie oparte na wymogach przedstawionych przez Centralną Komisję Egzaminacyjną. [dodano - 22.09.2005]
 

 

Wystawiamy fakturę VAT - Opis niezbędnych elementów faktury, przykładowe wypełnienie, wzór faktury VAT - do pobrania  w pliku pdf [aktualizacja - 02.02.2012]

"Wyliczamy wysokość podatku VAT z kwoty brutto wg wzoru: WB*SP/100+SP... PKWiU i 8 % VAT:
- usługi hoteli (nocleg, zakwaterowanie) - 55.10
- usługi gastronomiczne (np. śniadanie)  - 56.10 ...
Stawkę 8% stosujemy w odniesieniu do usług gastronomicznych, z wyłączeniem:
- sprzedaży napojów alkoholowych o zawartości alkoholu powyżej 1,2% oraz napojów alkoholowych będących mieszaniną piwa i napojów bezalkoholowych, w których zawartość alkoholu przekracza 0,5%,
- sprzedaży kawy i herbaty (wraz z dodatkami), napojów bezalkoholowych gazowanych, wód mineralnych, a także sprzedaży w stanie przetworzonym innych towarów opodatkowanych stawką 23%; ... "

 

Departament Turystyki wycofał się z Wellmanna.
Odpowiedź Dep.Turystyki w Ministerstwie Gospodarki na nasz apel.
[dodano -  24.04.2006, 27.03.2006]

Rozwój hotelarstwa w XVIII i XIX w.[artykuł dodany - 04.12.2004]

GLOBALNY KODEKS ETYKI W TURYSTYCE [dodano - 20.12.2005]

KODEKS ETYKI HOTELARZA [dodano 21.12.2005]
 

 

Wyciąg z Rozporządzenia MENiS  - standardy nauczania dla kierunku  studiów: turystyka i rekreacja

 

 

Projekt Strategii Rozwoju Turystyki na lata 2007-2013. Dokument rządowy przyjęty przez Radę Ministrów w dniu 21 czerwca 2005 r.

Działanie V.2.3 - Wprowadzenie systemów kwalifikacji zawodowych
173. Kluczowym elementem w procesie przygotowania profesjonalnych kadr dla turystyki jest opracowanie zintegrowanego systemu kwalifikacji zawodowych w usługach turystycznych. Zdobycie wiedzy potwierdzałoby uzyskanie certyfikatu uznanego na arenie międzynarodowej. Działanie przewiduje wprowadzenie systemu dla poszczególnych sekcji m.in. hoteli, restauracji, biur podróży, pilotów i przewodników.
Okres realizacji: 2007-2010.
Podmiot odpowiedzialny - Minister właściwy ds. turystyki oraz instytucje współpracujące. [źródło: MGIP]

 
  j.niemiecki j.angielski
nocleg ze śniadaniem UF BB
nocleg + śniadanie + obiadokolacja HP HB
nocleg z pełnym wyżywieniem VP FB

 

WYMAGANIA
kategoryzacyjne:
- hotele - motele -
pensjonaty - schroniska
 
Druki hotelowe:
Karta meldunkowa
Potwierdzenie rezerwacji
Karta pobytu
Kalkulacja konferencji

 

 

 



Fatal error: Call to undefined function komentarze() in /home/users/hotelarze/public_html/hotelarze/pomoce-naukowe/edukacja.php on line 19