hotelarze.pl   hotel.pl
  Turystyka   Hotelarstwo    Gastronomia Dzisiaj:  English  
HOTELARSTWO
Hotel
Marketing i sprzedaż
 
GASTRONOMIA
Gastronomia
Kelnerstwo
Kuchnia
Urządzenia gastronomiczne
 
TURYSTYKA
Turystyka
 
KSIĘGARNIA
Zapraszamy do księgarni
 
Pomoce naukowe-hotelarstwo
Hotelarz online - testy dla hotelarzy
Zadania praktyczne dla hotelarzy
Zadania i testy egzaminacyjne
DLA NAUCZYCIELI
Praktyki
Plan wynikowy

Pomoce naukowe-gastronomia
Hotelarz online -testy z gastronomii
Zadania praktyczne
Zadania i testy egzaminacyjne
DLA NAUCZYCIELI
Praktyki
Plan wynikowy
 
Pomoce naukowe-turystyka
Hotelarz online - testy z turystyki
Zadania praktyczne
Zadania i testy egzaminacyjne
DLA NAUCZYCIELI
Praktyki
Plan wynikowy
 
PRZEPISY PRAWNE
dot. obiektów hotelarskich
dot. ochrony przeciwpożarowej
prawo żywnościowe
 
KONFERENCJE, KONKURSY
Konferencje, szkolenia ...
Relacje z konkursów
 
TARGI
Targi turystyczne
Relacje z targów
 
ORGANIZACJE BRANŻOWE
Organizacje turystyczne
Organizacje kucharzy
 
EKSPERCI
Hotelarstwo
Gastronomia
ARCHIWUM WIADOMOŚCI
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
 

Jeśli pragniesz otrzymywać informacje o nowościach na stronie - podaj swój

 adres e-mail



Zapisz się
Wypisz się


Jeden z zaledwie czterech 7-gwiazdkowych hoteli na świecie The Beijing 7-star Morgan Plaza został oddany gościom tuż przed otwarciem Olimpiady w Pekinie. Goście zatrzymujący się w tym 48-piętrowym hotelu mają do dyspozycji teren o powierzchni prawie 10 ha, gdzie mogą znaleźć centra handlowe, modne apartamenty, najlepszą na świecie restaurację japońską, a nawet świątynię.

Liniowiec marzeń Queen Victoria - powstała w 2007 r., ale zanim to się stało, zbierano opinie osób podróżujących Queen Elizabeth i Queen Mary. To dwie siostry Viktorii - wszystkie należą do eleganckiej linii Cunard. Na statku o długości 294 metrów, szerokości 32 metrów i wysokości 55 metrów, znajduje się m.in.: okazałe lobby z dziełami sztuki, 8 restauracji i barów, kluby nocne, sale klubowe, teatr, kino, kasyno. Jest też SPA, fitness center, baseny i jacuzzi. Wszystko w pięknych, stylowych wnętrzach, które mają zapewnić jak najwyższą jakość wypoczynku. Na wycieczkowcu są atrakcje niespotykane na innych liniowcach, m.in. prywatne loże w trzypiętrowym Royal Court Theatre, pierwsze na świecie pływające muzeum, dwupiętrowa biblioteka z drewnianą boazerią, sześcioma tysiącami wolumenów z całego świata oraz pięknymi spiralnymi schodami, konserwatorium w stylu kolonialnym z fontanną tonącą w zieleni i ruchomym szklanym dachem, trasa do joggingu czy sekretna wiktoriańska alkowa. Na pokład liniowiec zabiera 2 tys. pasażerów. Oddaje im do dyspozycji ponad 1000 kabin. O ich komfort dba załoga licząca 900 osób. Najtańszy bilet na rejs kosztuje niecałe 1000 euro, najdroższy, np. dookoła świata, kosztuje ok. 8 tys. euro.

Podstawowym wskaźnikiem w hotelarstwie są zrealizowane, dzienne obroty każdego wybudowanego pokoju. RevPar jest otrzymywany z iloczynu współczynnika wynajmu pokoi (frekwencja = liczba sprzedanych pokojonocy / liczba pokoi x 100 %) i średniej ceny za pokój (ADR).
uwaga: RevPAR nie bierze pod uwagę dochodów z innych usług hotelu, takich jak restauracje, spa, przystanie, kasyna itp. Przykład:

- średnia frekwencja : 50,76%
- średnia cena w złotych za dobę
  hotelową: 237,83 zł,
- wskaźnik REVPAR wynosi: 120,73zł
 

Punkt rentowności działalności hotelarskiej (Lmin) - jest to minimalna liczba miejsc noclegowych lub pokoi jaką należy sprzedać, aby zapewnić pokrycie kosztów
Lmin = Ks/(c-kz)
Ks-całkowite koszty stałe; c-cena pokoju lub miejsca noclegowego; kz -jednostkowe koszty zmienne przypadające na jedno miejsce noclegowe lub pokój

Hotspot - to otwarty i dostępny publicznie punkt dostępu, umożliwiający dostęp do Internetu za pomocą sieci bezprzewodowej (WiFi). Hotspoty najczęściej instalowane są hotelach, restauracjach, centrach handlowych, na lotniskach, dworcach, szpitalach i uczelniach. Dzięki nim posiadacze przenośnych komputerów wyposażonych w kartę sieciową standardu 802.11 mogą podłączyć się do Internetu. Czasami usługa taka jest bezpłatna.

Marketing - najważniejszy cel:  dotarcie z właściwym komunikatem do właściwych osób za najniższą cenę.

M-Marketing (mobile marketing) - są to wszystkie formy realizacji strategii komunikacyjnych, wynikających z planu marketingowego, przy pomocy telefonu komórkowego i z wykorzystaniem jego możliwości. Do narzędzi M-Marketingu należą SMS-y, MMS-y i EMS-y - wiadomość głosowa, przetworzona elektronicznie. Usługi te zrobiły błyskotliwą karierę i są obecnie najchętniej wykorzystywane, głównie ze względu na swą prostotę i niskie koszty. M-Marketing można zastosować w serwisach informacyjnych, w konkursach konsumenckich czy w głosowaniu w konkursach.

Event - wydarzenie,  spotkanie (towarzyskie, mecz), zawody.
Event - rozumiemy jako każdą formę wydarzenia typu handlowego albo promocyjnego  o charakterze bardziej masowym, jak np. koncert.
Najważniejsze elementy dobrego eventu to: oryginalność, odwaga pomysłu i spójność projektu z komunikacją marki.

non-event - fiasko

HOTELARZ online

Proponujemy Państwu pierwsze w internecie testy dla hotelarzy.

Zapraszamy wszystkich hotelarzy do sprawdzenia swojej wiedzy i umiejętności. Hotelarz online - to zbiór testów dla każdego hotelarza.

Życzę dużo dobrej zabawy !

Test Nr 1 - dla przyszłych hotelarzy

Test Nr 2 - dla przyszłych hotelarzy

Test Nr 3 - nie tylko dla hotelarzy

Test Nr 4

Test Nr 5 - dla przyszłych hotelarzy

Test z zagadnień dot. działu recepcji

Test Nr 6 - dla przyszłych hotelarzy. (Test opracowano na podstawie dokumentów będących w obiegu w hotelu 4*)

Test Nr 7 - dla hotelarza.

Test Nr 8 - dla hotelarza.

Test Nr 9 - dla hotelarza.

Test Nr 10 - dla hotelarza.

Test Nr 11 - dla hotelarza.

Test Nr 12 - dla hotelarza.

Test Nr 13 - dla hotelarza. [dodano - 26.08.2006]

Test Nr 14 (historia hotelarstwa) [dodano - 01.09.2006]

Test Nr 15 - dla hotelarza (odpowiedzialność hotelu za rzeczy gościa). [dodano - 24.01.2007]

Test Nr 16 - dla hotelarza. [dodano - 03.03.2007]

Test Nr 17 - dla hotelarza. [dodano - 03.04.2007]

Test Nr 18 - dla hotelarza. [dodano - 17.04.2007]

Test Nr 19 - dla hotelarza. (prawo pracy) [dodano - 05.06.2007]

Test Nr 20 - dla hotelarza. [dodano - 08.01.2008]

Test Nr 21 - kategoryzacja obiektów. [dodano - 04.03.2008]

Test Nr 22 - kategoryzacja obiektów. [dodano - 09.04.2008]

Test Nr 23 - zakres podstawowych pojęć z przedmiotu ocena jakości świadczonych usług. [dodano - 31.08.2009]

Test Nr 24 - zakres podstawowych pojęć z ekologii. [dodano - 01.12.2009]

  

KRZYŻÓWKI, QUIZY

Quiz - znajdź właściwe pary. [dodano - 31.03.2009]

Krzyżówka (usługi hotelarskie) [dodano - 03.04.2009]

 

MARKETING

Test z podstaw marketingu cz.1 ( istota marketingu, segmentacja rynku, badania marketingowe, produkt)

Test z podstaw marketingu cz.2. (cena, dystrybucja, promocja)

Test: Marketing strategiczny . [dodano - 23.11.2006]

 

Chwila relaksu

Na chwilę odpoczynku od hotelarstwa zapraszamy do gry. Jest to prosta gra pamięciowa.
Należy przed jej uruchomieniem włączyć głośniki lub włożyć słuchawki.

Colors

 

Testy i ich zasady.
W każdym teście jest 20 pytań i za każdą poprawną odpowiedź otrzymuje się 1 punkt.  W każdym pytaniu tylko jedna odpowiedź jest prawidłowa. Ocena bardzo dobra jest dla tego kto uzyskał od 17 do 20 punktów.
 

 

Copyright © 2006-2009 hotelarze.pl

WYMAGANIA
kategoryzacyjne:
- hotele - motele -
pensjonaty - schroniska
 
 

 

 


Hotelarz online - pierwsze w internecie testy dla każdego hotelarza.

Copyright © 2000-2008 Hotelarze.pl | Dodaj do Ulubionych | Redakcja | e-mail: redakcja@hotelarze.pl