hotelarze.pl   hotel.pl
  Turystyka   Hotelarstwo    Gastronomia Dzisiaj:  English  
HOTELARSTWO
Hotel
Marketing i sprzedaż
 
GASTRONOMIA
Gastronomia
Kelnerstwo
Kuchnia
Urządzenia gastronomiczne
 
TURYSTYKA
Turystyka
 
KSIĘGARNIA
Zapraszamy do księgarni
 
Pomoce naukowe-hotelarstwo
Hotelarz online - testy dla hotelarzy
Zadania praktyczne dla hotelarzy
Zadania i testy egzaminacyjne
DLA NAUCZYCIELI
Praktyki, Staże

Pomoce naukowe-gastronomia
Hotelarz online -testy z gastronomii
 
Pomoce naukowe-turystyka
Hotelarz online - testy z turystyki
Zadania praktyczne
Zadania i testy egzaminacyjne  
PRZEPISY PRAWNE
dot. obiektów hotelarskich
dot. ochrony przeciwpożarowej
prawo żywnościowe
 
KONFERENCJE, KONKURSY
Konferencje, szkolenia ...
Relacje z konkursów
 
TARGI
Targi turystyczne
Relacje z targów
 
ORGANIZACJE BRANŻOWE
Organizacje turystyczne
Organizacje kucharzy
 
EKSPERCI
Hotelarstwo
Gastronomia
ARCHIWUM WIADOMOŚCI
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
 

Jeśli pragniesz otrzymywać informacje o nowościach na stronie - podaj swój

 adres e-mail



Zapisz się
Wypisz się


Jeden z zaledwie czterech 7-gwiazdkowych hoteli na świecie The Beijing 7-star Morgan Plaza został oddany gościom tuż przed otwarciem Olimpiady w Pekinie. Goście zatrzymujący się w tym 48-piętrowym hotelu mają do dyspozycji teren o powierzchni prawie 10 ha, gdzie mogą znaleźć centra handlowe, modne apartamenty, najlepszą na świecie restaurację japońską, a nawet świątynię.

Liniowiec marzeń Queen Victoria - powstała w 2007 r., ale zanim to się stało, zbierano opinie osób podróżujących Queen Elizabeth i Queen Mary. To dwie siostry Viktorii - wszystkie należą do eleganckiej linii Cunard. Na statku o długości 294 metrów, szerokości 32 metrów i wysokości 55 metrów, znajduje się m.in.: okazałe lobby z dziełami sztuki, 8 restauracji i barów, kluby nocne, sale klubowe, teatr, kino, kasyno. Jest też SPA, fitness center, baseny i jacuzzi. Wszystko w pięknych, stylowych wnętrzach, które mają zapewnić jak najwyższą jakość wypoczynku. Na wycieczkowcu są atrakcje niespotykane na innych liniowcach, m.in. prywatne loże w trzypiętrowym Royal Court Theatre, pierwsze na świecie pływające muzeum, dwupiętrowa biblioteka z drewnianą boazerią, sześcioma tysiącami wolumenów z całego świata oraz pięknymi spiralnymi schodami, konserwatorium w stylu kolonialnym z fontanną tonącą w zieleni i ruchomym szklanym dachem, trasa do joggingu czy sekretna wiktoriańska alkowa. Na pokład liniowiec zabiera 2 tys. pasażerów. Oddaje im do dyspozycji ponad 1000 kabin. O ich komfort dba załoga licząca 900 osób. Najtańszy bilet na rejs kosztuje niecałe 1000 euro, najdroższy, np. dookoła świata, kosztuje ok. 8 tys. euro.

Podstawowym wskaźnikiem w hotelarstwie są zrealizowane, dzienne obroty każdego wybudowanego pokoju. RevPar jest otrzymywany z iloczynu współczynnika wynajmu pokoi (frekwencja = liczba sprzedanych pokojonocy / liczba pokoi x 100 %) i średniej ceny za pokój (ADR).
uwaga: RevPAR nie bierze pod uwagę dochodów z innych usług hotelu, takich jak restauracje, spa, przystanie, kasyna itp. Przykład:

- średnia frekwencja : 50,76%
- średnia cena w złotych za dobę
  hotelową: 237,83 zł,
- wskaźnik REVPAR wynosi: 120,73zł
 

Punkt rentowności działalności hotelarskiej (Lmin) - jest to minimalna liczba miejsc noclegowych lub pokoi jaką należy sprzedać, aby zapewnić pokrycie kosztów
Lmin = Ks/(c-kz)
Ks-całkowite koszty stałe; c-cena pokoju lub miejsca noclegowego; kz -jednostkowe koszty zmienne przypadające na jedno miejsce noclegowe lub pokój

Hotspot - to otwarty i dostępny publicznie punkt dostępu, umożliwiający dostęp do Internetu za pomocą sieci bezprzewodowej (WiFi). Hotspoty najczęściej instalowane są hotelach, restauracjach, centrach handlowych, na lotniskach, dworcach, szpitalach i uczelniach. Dzięki nim posiadacze przenośnych komputerów wyposażonych w kartę sieciową standardu 802.11 mogą podłączyć się do Internetu. Czasami usługa taka jest bezpłatna.

Marketing - najważniejszy cel:  dotarcie z właściwym komunikatem do właściwych osób za najniższą cenę.

M-Marketing (mobile marketing) - są to wszystkie formy realizacji strategii komunikacyjnych, wynikających z planu marketingowego, przy pomocy telefonu komórkowego i z wykorzystaniem jego możliwości. Do narzędzi M-Marketingu należą SMS-y, MMS-y i EMS-y - wiadomość głosowa, przetworzona elektronicznie. Usługi te zrobiły błyskotliwą karierę i są obecnie najchętniej wykorzystywane, głównie ze względu na swą prostotę i niskie koszty. M-Marketing można zastosować w serwisach informacyjnych, w konkursach konsumenckich czy w głosowaniu w konkursach.

Event - wydarzenie,  spotkanie (towarzyskie, mecz), zawody.
Event - rozumiemy jako każdą formę wydarzenia typu handlowego albo promocyjnego  o charakterze bardziej masowym, jak np. koncert.
Najważniejsze elementy dobrego eventu to: oryginalność, odwaga pomysłu i spójność projektu z komunikacją marki.

non-event - fiasko

14 lutego dzień  Świętego Walentego  

 

Sukcesem zakończyło się wprowadzenie na polski rynek nowego pretekstu do sprzedawania - kupowania, czyli dnia Świętego Walentego. Polacy z radością powitali tą nową tradycję i na udowadnianie swoich uczuć wydają każdego roku coraz więcej.

Wysuwany coraz częściej zarzut, że ten dzień stał się jednym wielkim biznesem, paradą kiczowatości, że restauracje czy sklepy krzyczą do nas oślepiającym blaskiem różowo-czerwonego czegoś w oknach. A pokażcie mi Państwo dzisiaj święto, które takie nie jest? Najzwyczajniej w świecie, Dzień Świętego Walentego jest biznesem w okresie, który dotychczas, był jednym z najsłabszych w całym roku.

Dla jednych, Walentynki są niepotrzebne, a przesyłanie wierszyków uważają za bezcelowe, ale z drugiej strony podkreślają, że miło jest dostać jakiś wierszyk czy ujmujące słowa i wiedzieć, że ktoś o nas myśli, czy pamięta. Dla innych Walentynki stanowią co najwyżej mały dodatek przybierający formę urozmaicenia sobie wspólnie spędzanego czasu. A dla nielicznych są pomocne, by sobie uświadomili, że bliską im osobę dość często zaniedbywali.

Każdy kto prowadzi hotel dobrze wie, jak ważny jest marketing. Bez dobrej kampanii reklamowej, w dzisiejszych czasach, trudno jest rozwijać prowadzony biznes. Chcąc utrzymać i zdobyć nowych gości hotele muszą szukać nowych inspiracji. A ponieważ coraz trudniej jest wymyślić coś nowego, wiele "tradycyjnych" pomysłów ubiera się w nowe szaty.

Walentynki? Jak jeszcze można uczcić ten dzień? Jak nadać mu większą rangę? Zaręczyny lub ślub? A czemu nie? Walentynkowa wersja zaręczyn czy ślubu, na pewno przyczyni się do odświeżenia oferty hotelu.

Wiele restauracji hotelowych, dla uatrakcyjnienia swojej oferty organizuje degustacje win. A czemu w tym dniu tego nie uczynić?  Wino, kobiety i śpiew - czyż te słowa nie wyrażają emocji, uczuć. Na rozmarzone wino wraz z wybornymi potrawami każdy gość się skusi.

Na koniec jeszcze jedno. Najważniejszym elementem, wzbudzającym zainteresowanie ofertą jest jej nagłówek. Jego przesłanie musi być odpowiedzią na potrzeby lub pragnienia. Należy  w tym miejscu zapamiętać, że klient swoje pragnienia zna, a my musimy je odkryć i powiązać z ofertą.

Święty Walenty jest patronem zakochanych. A więc, cóż może być piękniejszego niż spędzenie we dwoje Dnia Walentego. Walentynki są sprzyjającą okolicznością na spotkanie we dwoje, wspólne tańce, wyrażanie uczuć. 

Z tym świętem związane są symbole, takie jak: serduszka, wyrażające uczucia kartki (np. Kocham się Walentynkowo, namiętne i kolorowo) czy czerwono-różowe dekoracje.

Poniżej przytaczamy oferty specjalne, wybranych losowo, hoteli na ten wyjątkowy dzień w roku. Sami Państwo przeanalizujcie i oceńcie, czy i w jakim stopniu to co Wam prezentujemy nawiązuje do unikalnego nastroju tego dnia i przywołuje  uczucia rządzące nami.
(przyp. redakcji. Nie mamy możliwości technicznych zachowania identycznego rozkładu tekstu, stąd obok oferty danego hotelu, zrzuty ze stron www.)

 

 

Hotel VIVALDI****, 61-663 Poznań

Noc Walentynkowa w Hotelu VIVALDI  14.02.2008-17.02.2008.

Spędź Noc Walentynkową w Hotelu VIVALDI

To urocze miejsce zaprasza do skorzystania ze specjalnego pakietu, przygotowanego z myślą o tym wyjątkowym dniu. Zapewni on Tobie i osobie bliskiej Twemu sercu wyjątkowość z nutą romantyzmu przy blasku świec, która wyzwoli grzeszne piękno i pozwoli nadać realny kształt pragnieniom. Zestaw specjalnie przygotowanych potraw i wybornego wina będzie dopełnieniem wieczoru, a poranne przebudzenie ze śniadaniem w łóżku pozostawi po sobie miłe wspomnienie.

Nasza propozycja obejmuje:

  • nocleg oraz romantyczną kolację przy świecach w specjalnie przygotowanym pokoju,

  • śniadanie podane do pokoju,

  •  możliwość korzystania z łaźni parowej i basenu

Cena pakietu dla dwojga: 460 zł

 

Strona hotelu: www.vivaldi.pl

 

 

Hotel Król Kazimierz****, 24-120 Kazimierz Dolny

14 luty - Walentynki w Hotelu SPA Król Kazimierz

Nasza propozycja:

  • nocleg w pokoju dwuosobowym ze śniadaniem

  • uroczysta kolacja z lampka wina musującego w restauracji Ester

  • czekoladki w pokoju

  • wieczór w Klubie nocnym

  • dwugodzinne wejście do strefy „Błękitna Laguna” (basen z masażami wodnymi) oraz do Świata Saun ( sauna błotna, fińska, parowa z aromaterapią, „Świątynia relaksu”, prysznic wrażeń

  • parking strzeżony.

Cena 790 PLN.

 

Strona hotelu: www.krolkazimierz.pl

 

Hotel Zamkowy*** 43-200 Pszczyna


Walenkowy pakiet weekendowy tylko w lutym!

 

Walentynki w Hotelu Zamkowym

Zapraszamy na jeden z trzech romantycznych weekendów:
(8-10 luty, 15-17 luty, 22-24 luty)

Promocja obejmuje:

  • 2 noclegi w luksusowym pokoju 2-os z bogatym śniadaniem

  • butelka wina musującego i świeże truskawki oczekujące w pokoju

  • bukiet kwiatów dla każdej Pani z dedykacją od jej wybranka

  • przejażdżka bryczką lub karetą we dwoje

  • romantyczna kolacja przy świecach

  • poranne leniuchowanie – śniadanie do łóżka

  • zwiedzanie Muzeum Zamkowego i spacer po parku

Cena pakietu 650zł za 2 osoby
Para rezerwująca pokój LUX 850zł

Udzielamy 10% rabatu w restauracji Frykówka, Starej Piekarni,
kawiarni Cafe u Telemanna i pubie Muzyczna Galeria.

Ponadto spośród uczestników rozlosujemy zaproszenia na kolacje w powyższych restauracjach.

 
Strona hotelu: www.hotelzamkowy.eu

 
 

 

Hotel Jan III Sobieski**** 02-025 Warszawa

Walentynki

Hotel Jan III Sobieski serdecznie zaprasza na Bal Walentynkowy „Rajskie Walentynki z Joanną Liszowską”

W ten wyjątkowy wieczór przygotwaliśmy dla Państwa wiele atrakcji, m.in:

  • romantyczny koncert Joanny Liszowskiej

  • rewelacyjna muzyka w wykonaniu zespołu Mizgalski Band

  • karaoke dla zakochanych

  • konkurs aktorski

  • pełne afrodyzjaków, miłosne menu przygotowane przez Mistrza Kuchni – Roberta Sowę

15 lutego 2008, godz. 20.00
Restauracja Marysieńka
Hotel Jan III Sobieski****

Cena: 300 PLN / os.
Dla uczestników balu nocleg w promocyjnej cenie - 36 EUR / os.

 

 Strona hotelu: www.sobieski.com.pl

 

Hotel Przepióreczka, 24-140 Nałęczów

Walentynki 2008

Bajkowo udekorowane wnętrza
Starannie dobrane miłosne menu
Romantyczna muzyka


Niepowtarzalny czar tego zakątka wprowadza w romantyczny nastrój a specjalnie przygotowane jednodniowe „Pakiety Walentynkowe” pozwolą okazać bliskiej osobie gorące uczucie.

Oferta obowiązuje w dniach od 11.02.2008r. do 17.02.2008r.
Cennik:
Pokój 1-osobowy - 280 zł
Pokój 2-osobowy standard - 330 zł
Pokój 2-osobowy DeLux - 390 zł

Pakiet obejmuje:

  • nocleg ze śniadaniem w specjalnie udekorowanym pokoju

  • romantyczną kolację przy świecach w restauracji *

  • drink gratis w klubie hotelowym

  • 10% rabatu na napoje i alkohole do wykorzystania w klubie hotelowym

Szczególnie polecamy wieczory w klubie hotelowym!

14.02.2008r. czwartek - Koncert „Utwory dla Zakochanych”.
16.02.2008r. sobota - Zabawa Taneczna.

Czekamy na zakochanych!

Menu walentynkowe:

Przekąska gorąca:

  • przepiórka na dziko po staropolsku podawana z sosem z polskich śliwek

Przekąski zimne

  • łosoś gravalax lub carpaccio z polędwicy wołowej

  • deska mięs pieczonych z marynowanymi podgrzybkami

  • sałatka z kurczaka wędzonego z ananasem i winogronem

Napoje zimne lub gorące 1 porcja na osobę (do wyboru)

 
Strona hotelu: www.przepioreczka.com.pl

 

 

 

DONIMIRSKI BOUTIQUE HOTELS


WALENTYNKOWY WEEKEND W HOTELU
Pomiędzy 14 a 18 lutym 2008

Zrób niespodziankę swojej Walentynce i zorganizuj pobyt w Krakowie w Hotelu Gródek lub Hotelu Maltańskim.
Oferujemy 25% rabat na noclegi.
Dodatkowo restauracja Cul-De-Sac zaprasza na specjalne Walentynkowe MENU (od redakcji: plik 1.7 MB -  link do 1-stronicowego menu - plik pdf; 150 zł/ osoba)

 
* Oferta obowiązuje od dnia 19.01.2008; liczba pokoi objętych promocją jest ograniczona. Oferta dotyczy Hotelu Gródek i Hotelu Maltańskiego

Strona sieci hotelowej: www.donimirski.com


 

 

Novotel Kraków Centrum,  30-105 Kraków

 

Walentynki w Krakowie - romantyzm sam w sobie!!

WŚRÓD BLASKU ŚWIEC

...i tylko we dwoje, wyjątkowo, w magicznie pięknym miejscu, podczas rozbudzającej zmysły kolacji w restauracji The Garden Brasserie, i ze specjalnie przygotowanym śniadaniem podanym do Waszego łóżka o poranku.

Novotel Kraków Centrum zaprasza na romantyczny wieczór we dwoje!!!
Zarezerwuj pokój już dziś!!

Pakiet obejmuje:
» nocleg dla 2 osób,
» śniadanie podane prosto do pokoju
» lampka szampana podczas kolacji
» miła niespodzianka

Dodatkowo oferujemy:
Specjalnie przygotowane Walentynkowe Menu:
» Tuńczyk marynowany w imbirze i kolendrze, mini roladka z polędwiczki wieprzowej z pistacjowym pesto, sałatka z avocado i pieczonego rostbefu w orientalnym dressingu - 35 pln
» Krem z kopru włoskiego z ogórkową salsą oraz grzankami z pastą truflową - 18 pln
» Tournedos Wołowe na sosie z Creme De Casis serwowane z pietruszkowym puree i warzywami w maśle imbirowym - 70 pln
» Zmysłowy suflet czekoladowy z wiśniową konfiturą - 20 pln
» Doskonałym uzupełnieniem naszych potraw będzie specjalnie wybrane dla Państwa wino Mas La Chevalière 750ml 95pln
Cena pakietu:
Cena za nocleg ze śniadaniem dla 2 osób 99 Euro

Warunki rezerwacji:
Płatność na miejscu w hotelu - kartą kredytową lub gotówką.

Termin obowiązywania oferty:
14.02.2008 - 17.02.2008.

Powyższe ceny zawierają VAT.

SERDECZNIE ZAPRASZAMY!
 

Strona hotelu: http://www.orbis.pl/pl/krakow/hotele/novotel_krakow_centrum

 

Walentynki
Początki tradycji Dnia Zakochanych sięgają czasów antycznych. Według jednej z legend św. Walenty był kapłanem chrześcijańskim, który poniósł męczeńską śmierć za odmowę wyrzeczenia się chrześcijaństwa w czasach panowania Klaudiusza II. W dzień swojej śmierci (14 lutego 269 roku naszej ery) zostawił krótką notkę dla dziewczyny, która odwiedzała go w więzieniu i podtrzymywała na duchu. Liścik podpisał: "od Twojego Walentego". I tak właśnie zrodziła się tradycja wymiany czułych, miłosnych liścików z anonimowym podpisem, a sam Walenty został uznany za świętego, patrona zakochanych.
Walentynki to drobne symboliczne prezenciki, które ofiarowuje się zwykle anonimowo, na pamiątkę legendy podpisując jedynie "Twój Walenty" czy "Twoja Walentynka".

Jednak potrzeba takiej celebracji musiała już pojawić się wcześniej - istniało bowiem co najmniej kilka pogańskich świąt, takich jak Lupercalia we Włoszech czy święto Kupały w Polsce i na Ukrainie, podczas których przedstawiciele obojga płci mieli szanse na spotkanie, poznanie się, wspólne tańce i wyrażanie emocji.

[Jolanta Frydel, hotelarze.pl - 04.02.2008]

 
Hotelarz online - pierwsze w internecie testy dla każdego hotelarza.

Copyright © 2000-2008 Hotelarze.pl | Dodaj do Ulubionych | Redakcja | e-mail: redakcja@hotelarze.pl