Jeśli pragniesz otrzymywać informacje o nowościach na stronie - podaj swój |
|
Jeden z zaledwie czterech 7-gwiazdkowych hoteli na świecie The Beijing 7-star Morgan Plaza został oddany
gościom tuż przed otwarciem Olimpiady w Pekinie.
Goście zatrzymujący się w tym 48-piętrowym hotelu mają do dyspozycji teren o powierzchni prawie 10 ha, gdzie mogą znaleźć centra handlowe, modne apartamenty, najlepszą na świecie restaurację japońską, a nawet świątynię.
Liniowiec marzeń
Queen Victoria - powstała w 2007 r., ale zanim to się stało, zbierano opinie osób podróżujących Queen Elizabeth i Queen Mary. To dwie siostry Viktorii - wszystkie należą do eleganckiej linii Cunard.
Na statku o długości 294 metrów, szerokości 32 metrów i wysokości 55 metrów, znajduje się m.in.: okazałe lobby z dziełami sztuki, 8 restauracji i barów, kluby nocne, sale klubowe, teatr, kino, kasyno. Jest też SPA, fitness center, baseny i jacuzzi. Wszystko w pięknych, stylowych wnętrzach, które mają zapewnić jak najwyższą jakość wypoczynku.
Na wycieczkowcu są atrakcje niespotykane na innych liniowcach, m.in. prywatne loże w trzypiętrowym Royal Court Theatre, pierwsze na świecie pływające muzeum, dwupiętrowa biblioteka z drewnianą boazerią, sześcioma tysiącami wolumenów z całego świata oraz pięknymi spiralnymi schodami, konserwatorium w stylu kolonialnym z fontanną tonącą w zieleni i ruchomym szklanym dachem, trasa do joggingu czy sekretna wiktoriańska alkowa.
Na pokład liniowiec zabiera 2 tys. pasażerów. Oddaje im do dyspozycji ponad 1000 kabin. O ich komfort dba załoga licząca 900 osób.
Najtańszy bilet na rejs kosztuje niecałe 1000 euro, najdroższy, np. dookoła świata, kosztuje ok. 8 tys. euro.
Podstawowym
wskaźnikiem w hotelarstwie są zrealizowane, dzienne obroty każdego wybudowanego
pokoju. RevPar jest otrzymywany z iloczynu współczynnika wynajmu pokoi
(frekwencja = liczba sprzedanych pokojonocy / liczba pokoi x 100 %)
i średniej ceny za pokój (ADR).
uwaga: RevPAR nie bierze pod uwagę dochodów z innych usług hotelu, takich jak
restauracje, spa, przystanie, kasyna itp. Przykład:
- średnia frekwencja : 50,76%
- średnia cena w złotych za dobę hotelową: 237,83 zł,
- wskaźnik REVPAR wynosi: 120,73zł
Punkt
rentowności działalności hotelarskiej (Lmin) - jest to minimalna liczba miejsc noclegowych lub pokoi jaką należy sprzedać, aby zapewnić pokrycie kosztów Lmin = Ks/(c-kz)
Ks-całkowite koszty stałe; c-cena pokoju lub miejsca noclegowego; kz -jednostkowe koszty zmienne przypadające na jedno miejsce noclegowe lub pokój
Hotspot - to
otwarty i dostępny publicznie punkt dostępu, umożliwiający dostęp do Internetu
za pomocą sieci bezprzewodowej (WiFi). Hotspoty najczęściej instalowane są
hotelach, restauracjach, centrach handlowych, na lotniskach, dworcach,
szpitalach i uczelniach. Dzięki nim posiadacze przenośnych komputerów
wyposażonych w kartę sieciową standardu 802.11 mogą podłączyć się do Internetu.
Czasami usługa taka jest bezpłatna.
Marketing -
najważniejszy cel: dotarcie z właściwym komunikatem do właściwych osób za
najniższą cenę.
M-Marketing
(mobile marketing) - są to wszystkie formy realizacji strategii komunikacyjnych,
wynikających z planu marketingowego, przy pomocy telefonu komórkowego i z
wykorzystaniem jego możliwości. Do narzędzi M-Marketingu należą SMS-y, MMS-y i
EMS-y - wiadomość głosowa, przetworzona elektronicznie. Usługi te zrobiły
błyskotliwą karierę i są obecnie najchętniej wykorzystywane, głównie ze względu
na swą prostotę i niskie koszty. M-Marketing można zastosować w serwisach
informacyjnych, w konkursach konsumenckich czy w głosowaniu w konkursach.
Event -
wydarzenie, spotkanie (towarzyskie, mecz), zawody.
Event - rozumiemy jako każdą formę wydarzenia typu handlowego albo promocyjnego
o charakterze bardziej masowym, jak np. koncert.
Najważniejsze elementy dobrego eventu to: oryginalność, odwaga pomysłu i
spójność projektu z komunikacją marki.
non-event - fiasko
|
|
MARKETING I SPRZEDAŻ
|
Internet - zapomniane miejsce przez warszawskie hotele
Narzekają prawie wszyscy. Nienajlepsze chwile przeżywają hotele zarówno w
Paryżu jak i Londynie. We Włoszech, gdzie przemysł turystyczny zawsze dobrze
prosperował, 16 tysięcy osób straci teraz pracę. Po prostu Europa odczuwa
kryzys w turystyce.
Najliczniejszą grupę odwiedzającą Polskę stanowią turyści z
Niemiec. Zgodnie z analizą ruchu według granic - w 2000 r. najbardziej
uczęszczaną granicą była granica zachodnia - 49,1% wszystkich odpraw, pomimo że
odprawiono na niej o 10,7 % mniej osób niż w 1999 r. W 2001 r. przekroczyło
granicę zachodnią łącznie - 29 606 457 cudzoziemców. Jest to spadek o 37,1% w
porównaniu z 2000 r.
Sposób i miejsce spędzania czasu przez turystów
|
Ogółem |
Niemcy |
wsch. sąsiedzi |
reszta Europy |
poza Europą |
pobyt w miastach |
62,1% |
53,7% - |
59,9% - |
78,3%+ |
74,5%+ |
pobyt w górach |
1,2% |
1,0% |
1,3% |
0,9% |
2,6% |
pobyt nad morzem |
1,0% |
1,3% |
0,8% |
0,6% |
0,0% |
pobyt w rejonach pojeziernych |
1,3% |
2,6% |
0,4% |
1,9% |
0,0% |
pobyt na wsi |
15,9% |
25,3%+ |
12,9% |
12,1% |
3,4% - |
objazd po kraju |
11,0% |
15,0% |
9,7% + |
5,3% - |
19,1% |
turystyka aktywna |
0,2% |
0,0% |
0,3% |
0,0% |
0,0% |
inne |
7,2% |
0,6% |
14,4% - |
0,4% |
0,0% |
brak danych |
0,4% |
0,5% |
0,3% |
0,5% |
0,7% |
źródło: badania Instytutu Turystyki w 2001 r. (porównanie z
wynikami z 2000 r."+" - wzrost, "-" - spadek )
Na rynku hotelarskim obowiązują twarde reguły. Walka o
gościa hotelowego rodzi coraz to nowe pomysły marketingowe. Same, nawet
najwspanialsze propozycje, nie dotrą do klienta. Aby zwiększyć dochody, czyli
utrzymać na stałym poziomie dochody uzyskiwane ze starych klientów oraz stale
dążyć do pozyskania klientów nowych - m.in. należy położyć większy nacisk na
poprawę informacji o hotelu. Technologie informacyjne będą mieć w najbliższym
czasie wiodący wpływ na hotelowy biznes. Handel za pośrednictwem Internetu -
chcemy czy nie - staje się integralną częścią dobrze prosperującego hotelu.
Jakie propozycje - stan na dzień 7 marca 2001 r. - oferują w Internecie
warszawskie hotele na zbliżające się lato.
LETNIA OFERTA WARSZAWSKICH
HOTELI W INTERNECIE
żadna
Na podstawie, wyłącznie podanych cen na stronach WWW,
sporządziliśmy poniższe zestawienie.
Prezentujemy średnie ceny za nocleg wraz ze śniadaniem w walucie Euro.
HOTEL |
WARSZAWA |
BERLIN |
pok. 1 osobowy |
pok. 2 osobowy |
pok. 1 osobowy |
pok. 2 osobowy |
|
60 |
64 |
65 |
85 |
* |
42 |
54 |
|
|
* * |
79 |
95 |
51 |
51 |
* * * |
114 |
137 |
101 |
121 |
* * * * |
199 |
220 |
160 |
184 |
* * * * * |
285 |
310 |
227 |
268 |
Uwaga ! Istnieją jeszcze w Internecie strony warszawskich hoteli, które bądź
nie podają cen na lato, bądź mają jeszcze ujęte ceny za zeszły rok.
[hotelarze.pl - 2001] |
|