hotelarze.pl   hotel.pl
  Turystyka   Hotelarstwo    Gastronomia Dzisiaj:  English  
HOTELARSTWO
Hotel
Marketing i sprzedaż
 
GASTRONOMIA
Gastronomia
Kelnerstwo
Kuchnia
Urządzenia gastronomiczne
 
TURYSTYKA
Turystyka
 
KSIĘGARNIA
Zapraszamy do księgarni
 
Pomoce naukowe-hotelarstwo
Hotelarz online - testy dla hotelarzy
Zadania praktyczne dla hotelarzy
Zadania i testy egzaminacyjne
DLA NAUCZYCIELI
Praktyki, Staże

Pomoce naukowe-gastronomia
Hotelarz online -testy z gastronomii
 
Pomoce naukowe-turystyka
Hotelarz online - testy z turystyki
Zadania praktyczne
Zadania i testy egzaminacyjne  
PRZEPISY PRAWNE
dot. obiektów hotelarskich
dot. ochrony przeciwpożarowej
prawo żywnościowe
 
KONFERENCJE, KONKURSY
Konferencje, szkolenia ...
Relacje z konkursów
 
TARGI
Targi turystyczne
Relacje z targów
 
ORGANIZACJE BRANŻOWE
Organizacje turystyczne
Organizacje kucharzy
 
EKSPERCI
Hotelarstwo
Gastronomia
ARCHIWUM WIADOMOŚCI
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
 

Jeśli pragniesz otrzymywać informacje o nowościach na stronie - podaj swój

 adres e-mail



Zapisz się
Wypisz się


Jeden z zaledwie czterech 7-gwiazdkowych hoteli na świecie The Beijing 7-star Morgan Plaza został oddany gościom tuż przed otwarciem Olimpiady w Pekinie. Goście zatrzymujący się w tym 48-piętrowym hotelu mają do dyspozycji teren o powierzchni prawie 10 ha, gdzie mogą znaleźć centra handlowe, modne apartamenty, najlepszą na świecie restaurację japońską, a nawet świątynię.

Liniowiec marzeń Queen Victoria - powstała w 2007 r., ale zanim to się stało, zbierano opinie osób podróżujących Queen Elizabeth i Queen Mary. To dwie siostry Viktorii - wszystkie należą do eleganckiej linii Cunard. Na statku o długości 294 metrów, szerokości 32 metrów i wysokości 55 metrów, znajduje się m.in.: okazałe lobby z dziełami sztuki, 8 restauracji i barów, kluby nocne, sale klubowe, teatr, kino, kasyno. Jest też SPA, fitness center, baseny i jacuzzi. Wszystko w pięknych, stylowych wnętrzach, które mają zapewnić jak najwyższą jakość wypoczynku. Na wycieczkowcu są atrakcje niespotykane na innych liniowcach, m.in. prywatne loże w trzypiętrowym Royal Court Theatre, pierwsze na świecie pływające muzeum, dwupiętrowa biblioteka z drewnianą boazerią, sześcioma tysiącami wolumenów z całego świata oraz pięknymi spiralnymi schodami, konserwatorium w stylu kolonialnym z fontanną tonącą w zieleni i ruchomym szklanym dachem, trasa do joggingu czy sekretna wiktoriańska alkowa. Na pokład liniowiec zabiera 2 tys. pasażerów. Oddaje im do dyspozycji ponad 1000 kabin. O ich komfort dba załoga licząca 900 osób. Najtańszy bilet na rejs kosztuje niecałe 1000 euro, najdroższy, np. dookoła świata, kosztuje ok. 8 tys. euro.

Podstawowym wskaźnikiem w hotelarstwie są zrealizowane, dzienne obroty każdego wybudowanego pokoju. RevPar jest otrzymywany z iloczynu współczynnika wynajmu pokoi (frekwencja = liczba sprzedanych pokojonocy / liczba pokoi x 100 %) i średniej ceny za pokój (ADR).
uwaga: RevPAR nie bierze pod uwagę dochodów z innych usług hotelu, takich jak restauracje, spa, przystanie, kasyna itp. Przykład:

- średnia frekwencja : 50,76%
- średnia cena w złotych za dobę
  hotelową: 237,83 zł,
- wskaźnik REVPAR wynosi: 120,73zł
 

Punkt rentowności działalności hotelarskiej (Lmin) - jest to minimalna liczba miejsc noclegowych lub pokoi jaką należy sprzedać, aby zapewnić pokrycie kosztów
Lmin = Ks/(c-kz)
Ks-całkowite koszty stałe; c-cena pokoju lub miejsca noclegowego; kz -jednostkowe koszty zmienne przypadające na jedno miejsce noclegowe lub pokój

Hotspot - to otwarty i dostępny publicznie punkt dostępu, umożliwiający dostęp do Internetu za pomocą sieci bezprzewodowej (WiFi). Hotspoty najczęściej instalowane są hotelach, restauracjach, centrach handlowych, na lotniskach, dworcach, szpitalach i uczelniach. Dzięki nim posiadacze przenośnych komputerów wyposażonych w kartę sieciową standardu 802.11 mogą podłączyć się do Internetu. Czasami usługa taka jest bezpłatna.

Marketing - najważniejszy cel:  dotarcie z właściwym komunikatem do właściwych osób za najniższą cenę.

M-Marketing (mobile marketing) - są to wszystkie formy realizacji strategii komunikacyjnych, wynikających z planu marketingowego, przy pomocy telefonu komórkowego i z wykorzystaniem jego możliwości. Do narzędzi M-Marketingu należą SMS-y, MMS-y i EMS-y - wiadomość głosowa, przetworzona elektronicznie. Usługi te zrobiły błyskotliwą karierę i są obecnie najchętniej wykorzystywane, głównie ze względu na swą prostotę i niskie koszty. M-Marketing można zastosować w serwisach informacyjnych, w konkursach konsumenckich czy w głosowaniu w konkursach.

Event - wydarzenie,  spotkanie (towarzyskie, mecz), zawody.
Event - rozumiemy jako każdą formę wydarzenia typu handlowego albo promocyjnego  o charakterze bardziej masowym, jak np. koncert.
Najważniejsze elementy dobrego eventu to: oryginalność, odwaga pomysłu i spójność projektu z komunikacją marki.

non-event - fiasko

MARKETING  I  SPRZEDAŻ

Internet - zapomniane miejsce przez warszawskie hotele

Narzekają prawie wszyscy. Nienajlepsze chwile przeżywają hotele zarówno w Paryżu jak i Londynie. We Włoszech, gdzie przemysł turystyczny zawsze dobrze prosperował, 16 tysięcy osób straci teraz pracę. Po prostu Europa odczuwa kryzys w turystyce.

Najliczniejszą grupę odwiedzającą Polskę stanowią turyści z Niemiec. Zgodnie z analizą ruchu według granic - w 2000 r. najbardziej uczęszczaną granicą była granica zachodnia - 49,1% wszystkich odpraw, pomimo że odprawiono na niej o 10,7 % mniej osób niż w 1999 r. W 2001 r. przekroczyło granicę zachodnią łącznie - 29 606 457 cudzoziemców. Jest to spadek o 37,1% w porównaniu z 2000 r.

Sposób i miejsce spędzania czasu przez turystów

  Ogółem Niemcy

wsch. sąsiedzi

reszta Europy poza Europą
pobyt w miastach 62,1% 53,7% - 59,9% - 78,3%+ 74,5%+
pobyt w górach 1,2% 1,0% 1,3% 0,9% 2,6%
pobyt nad morzem 1,0% 1,3% 0,8% 0,6% 0,0%
pobyt w rejonach pojeziernych 1,3% 2,6% 0,4% 1,9% 0,0%
pobyt na wsi 15,9% 25,3%+ 12,9% 12,1% 3,4% -
objazd po kraju 11,0% 15,0% 9,7% + 5,3% - 19,1%
turystyka aktywna 0,2% 0,0% 0,3% 0,0% 0,0%
inne 7,2% 0,6% 14,4% - 0,4% 0,0%
brak danych 0,4% 0,5% 0,3% 0,5% 0,7%

źródło: badania Instytutu Turystyki w 2001 r. (porównanie z wynikami z 2000 r."+" - wzrost, "-" - spadek )

Na rynku hotelarskim obowiązują twarde reguły. Walka o gościa hotelowego rodzi coraz to nowe pomysły marketingowe. Same, nawet najwspanialsze propozycje, nie dotrą do klienta.  Aby zwiększyć dochody, czyli utrzymać na stałym poziomie dochody uzyskiwane ze starych klientów oraz stale dążyć do pozyskania klientów nowych  - m.in. należy położyć większy nacisk na poprawę informacji o hotelu.  Technologie informacyjne będą mieć w najbliższym czasie wiodący wpływ na hotelowy biznes. Handel za pośrednictwem Internetu - chcemy czy nie - staje się integralną częścią dobrze prosperującego hotelu.

Jakie propozycje - stan na dzień 7 marca 2001 r. - oferują w Internecie warszawskie hotele na zbliżające się lato.

LETNIA OFERTA WARSZAWSKICH HOTELI W INTERNECIE

żadna

Na podstawie, wyłącznie podanych cen na stronach WWW, sporządziliśmy poniższe zestawienie.
Prezentujemy średnie ceny za nocleg  wraz ze śniadaniem w walucie Euro.

HOTEL

WARSZAWA

BERLIN

pok. 1 osobowy pok. 2 osobowy pok. 1 osobowy pok. 2 osobowy
  60 64 65 85
* 42 54    
* * 79 95 51 51
* * * 114 137 101 121
* * * * 199 220 160 184
* * * * * 285 310 227 268

Uwaga ! Istnieją jeszcze w Internecie strony warszawskich hoteli, które bądź nie podają cen na lato, bądź mają jeszcze ujęte ceny za zeszły rok.

[hotelarze.pl - 2001]

Hotelarz online - pierwsze w internecie testy dla każdego hotelarza.

Copyright © 2000-2008 Hotelarze.pl | Dodaj do Ulubionych | Redakcja | e-mail: redakcja@hotelarze.pl