hotelarze.pl   hotel.pl
  Turystyka   Hotelarstwo    Gastronomia Dzisiaj:  English  
HOTELARSTWO
Hotel
Marketing i sprzedaż
 
GASTRONOMIA
Gastronomia
Kelnerstwo
Kuchnia
Urządzenia gastronomiczne
 
TURYSTYKA
Turystyka
 
KSIĘGARNIA
Zapraszamy do księgarni
 
Pomoce naukowe-hotelarstwo
Hotelarz online - testy dla hotelarzy
Zadania praktyczne dla hotelarzy
Zadania i testy egzaminacyjne
DLA NAUCZYCIELI
Praktyki, Staże

Pomoce naukowe-gastronomia
Hotelarz online -testy z gastronomii
 
Pomoce naukowe-turystyka
Hotelarz online - testy z turystyki
Zadania praktyczne
Zadania i testy egzaminacyjne  
PRZEPISY PRAWNE
dot. obiektów hotelarskich
dot. ochrony przeciwpożarowej
prawo żywnościowe
 
KONFERENCJE, KONKURSY
Konferencje, szkolenia ...
Relacje z konkursów
 
TARGI
Targi turystyczne
Relacje z targów
 
ORGANIZACJE BRANŻOWE
Organizacje turystyczne
Organizacje kucharzy
 
EKSPERCI
Hotelarstwo
Gastronomia
ARCHIWUM WIADOMOŚCI
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
 

Jeśli pragniesz otrzymywać informacje o nowościach na stronie - podaj swój

 adres e-mail



Zapisz się
Wypisz się


Jeden z zaledwie czterech 7-gwiazdkowych hoteli na świecie The Beijing 7-star Morgan Plaza został oddany gościom tuż przed otwarciem Olimpiady w Pekinie. Goście zatrzymujący się w tym 48-piętrowym hotelu mają do dyspozycji teren o powierzchni prawie 10 ha, gdzie mogą znaleźć centra handlowe, modne apartamenty, najlepszą na świecie restaurację japońską, a nawet świątynię.

Liniowiec marzeń Queen Victoria - powstała w 2007 r., ale zanim to się stało, zbierano opinie osób podróżujących Queen Elizabeth i Queen Mary. To dwie siostry Viktorii - wszystkie należą do eleganckiej linii Cunard. Na statku o długości 294 metrów, szerokości 32 metrów i wysokości 55 metrów, znajduje się m.in.: okazałe lobby z dziełami sztuki, 8 restauracji i barów, kluby nocne, sale klubowe, teatr, kino, kasyno. Jest też SPA, fitness center, baseny i jacuzzi. Wszystko w pięknych, stylowych wnętrzach, które mają zapewnić jak najwyższą jakość wypoczynku. Na wycieczkowcu są atrakcje niespotykane na innych liniowcach, m.in. prywatne loże w trzypiętrowym Royal Court Theatre, pierwsze na świecie pływające muzeum, dwupiętrowa biblioteka z drewnianą boazerią, sześcioma tysiącami wolumenów z całego świata oraz pięknymi spiralnymi schodami, konserwatorium w stylu kolonialnym z fontanną tonącą w zieleni i ruchomym szklanym dachem, trasa do joggingu czy sekretna wiktoriańska alkowa. Na pokład liniowiec zabiera 2 tys. pasażerów. Oddaje im do dyspozycji ponad 1000 kabin. O ich komfort dba załoga licząca 900 osób. Najtańszy bilet na rejs kosztuje niecałe 1000 euro, najdroższy, np. dookoła świata, kosztuje ok. 8 tys. euro.

Podstawowym wskaźnikiem w hotelarstwie są zrealizowane, dzienne obroty każdego wybudowanego pokoju. RevPar jest otrzymywany z iloczynu współczynnika wynajmu pokoi (frekwencja = liczba sprzedanych pokojonocy / liczba pokoi x 100 %) i średniej ceny za pokój (ADR).
uwaga: RevPAR nie bierze pod uwagę dochodów z innych usług hotelu, takich jak restauracje, spa, przystanie, kasyna itp. Przykład:

- średnia frekwencja : 50,76%
- średnia cena w złotych za dobę
  hotelową: 237,83 zł,
- wskaźnik REVPAR wynosi: 120,73zł
 

Punkt rentowności działalności hotelarskiej (Lmin) - jest to minimalna liczba miejsc noclegowych lub pokoi jaką należy sprzedać, aby zapewnić pokrycie kosztów
Lmin = Ks/(c-kz)
Ks-całkowite koszty stałe; c-cena pokoju lub miejsca noclegowego; kz -jednostkowe koszty zmienne przypadające na jedno miejsce noclegowe lub pokój

Hotspot - to otwarty i dostępny publicznie punkt dostępu, umożliwiający dostęp do Internetu za pomocą sieci bezprzewodowej (WiFi). Hotspoty najczęściej instalowane są hotelach, restauracjach, centrach handlowych, na lotniskach, dworcach, szpitalach i uczelniach. Dzięki nim posiadacze przenośnych komputerów wyposażonych w kartę sieciową standardu 802.11 mogą podłączyć się do Internetu. Czasami usługa taka jest bezpłatna.

Marketing - najważniejszy cel:  dotarcie z właściwym komunikatem do właściwych osób za najniższą cenę.

M-Marketing (mobile marketing) - są to wszystkie formy realizacji strategii komunikacyjnych, wynikających z planu marketingowego, przy pomocy telefonu komórkowego i z wykorzystaniem jego możliwości. Do narzędzi M-Marketingu należą SMS-y, MMS-y i EMS-y - wiadomość głosowa, przetworzona elektronicznie. Usługi te zrobiły błyskotliwą karierę i są obecnie najchętniej wykorzystywane, głównie ze względu na swą prostotę i niskie koszty. M-Marketing można zastosować w serwisach informacyjnych, w konkursach konsumenckich czy w głosowaniu w konkursach.

Event - wydarzenie,  spotkanie (towarzyskie, mecz), zawody.
Event - rozumiemy jako każdą formę wydarzenia typu handlowego albo promocyjnego  o charakterze bardziej masowym, jak np. koncert.
Najważniejsze elementy dobrego eventu to: oryginalność, odwaga pomysłu i spójność projektu z komunikacją marki.

non-event - fiasko

Relacje z targów

WorldHotel 2009

04 - 06.11.2009 Warszawa
 

Podsumowanie II Międzynarodowych Targów Wyposażenia Obiektów Noclegowych

W dniach 4 - 6 listopada 2009 w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska w Warszawie odbyła się druga edycja Międzynarodowych Targów Wyposażenia Obiektów Noclegowych WorldHotel 2009. W tym wyjątkowym i jedynym spotkaniu poświęconym wyłącznie branży hotelarskiej wzięło udział 110 wystawców, prezentując wszystko to, co niezbędne w zaprojektowaniu przestrzeni hotelowych. Istotnym atutem tej imprezy był jej biznesowy charakter i wyłącznie branżowi odbiorcy. Targi odwiedziło ponad 3.000 właścicieli i menadżerów obiektów noclegowych, architektów i projektantów wnętrz oraz inwestorów.

Listopadowe spotkanie branży hotelarskiej było doskonałą okazją do nawiązania nowych kontaktów biznesowych, zapoznania się z najnowszymi trendami oraz wzajemnej wymiany doświadczeń.
Wystawcy zaprezentowali kompleksową i różnorodną ofertę produktów, usług i rozwiązań dla obiektów noclegowych o różnym standardzie, która stanowiła całościowy przegląd rynku.

Oferta została zaprezentowana w pięciu sektorach tematycznych: wyposażenie i wystrój wnętrz hotelowych (recepcja, pokój, łazienka, sale wielofunkcyjne), galanteria hotelowa, sprzęt i środki do konserwacji obiektów hotelowych (housekeeping), rozwiązania informatyczne, infrastruktura rekreacyjna spa & wellness.

W sektorze wyposażenia i wystroju wnętrz można było zapoznać się z konkurencyjnymi ofertami mebli hotelowych, zarówno tych nowoczesnych jak i klasycznych (m.in. krzesła, stoły, szafy, szafki, łóżka, fotele).
Wśród propozycji wystawców nie zabrakło prezentacji różnego rodzaju oświetlenia oraz innych elementów dekoracji wnętrz.
Odwiedzający mieli możliwość obejrzenia i porównania produktów z sektora galanteria i tekstylia hotelowe tj. ręczników, obrusów, narzut, pościeli, szlafroków, tkanin pościelowych, obiciowych i dekoracyjnych.
Bogatą i różnorodną ofertę zaprezentowali liderzy na rynku rozwiązań informatycznych dla hoteli, prezentując najnowsze systemy komputerowe, oprogramowanie i inne rozwiązania wspomagające zarządzanie obiektem.
Interesujące propozycje przedstawiły firmy z sektora infrastruktura rekreacyjna spa & wellness.
Bogata oferta produktów oraz bezpośrednia możliwość nawiązania kontaktu z ekspertami w zakresie projektowania i aranżacji oraz modernizacji hotelowych ośrodków Spa i wellness stanowiły kompleksową propozycję dla osób zainteresowanych tą tematyką. Dodatkową atrakcją był symulator do gry w golfa. Swoje umiejętności można było sprawdzić w konkursie na najcelniejszy rzut.

Na targach WorldHotel swoje stoiska posiadały także organizacje i stowarzyszenia branżowe.
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego propagowała idee swojej działalności oraz zapraszała branżę do współpracy. Instytut Rynku Hotelarskiego na swoim stoisku świadczył usługi doradcze odnośnie realizacji projektów inwestycyjnych. Z kolei na stoisku firmy Projekt Hotel inwestorzy mogli uzyskać porady eksperckie w zakresie budowy, modernizacji, projektowania i aranżacji obiektów hotelowych. Podczas tej edycji gościliśmy także Polską Akademię Gościnności, która jako fundacja branżowa udzielała porad w zakresie zarządzania gościnnością i jej jakością w hotelarstwie.

Targi odwiedziła precyzyjnie dobrana grupa odbiorców - osoby odpowiedzialne za zakupy w obiektach noclegowych o różnym standardzie, czyli właściciele i dyrektorzy niezależnych hoteli, moteli, pensjonatów, uzdrowisk, sanatoriów, ośrodków wellness & spa, ośrodków wypoczynkowych i konferencyjnych a także architekci i projektanci wnętrz oraz inwestorzy.
Uczestnictwo w nich pomogło im w znalezieniu inspiracji oraz ułatwiło podjęcie właściwych decyzji w procesie realizacji inwestycji.


Unikalna wiedza i praktyczne umiejętności w programie szkoleń

Uzupełnieniem części biznesowej targów była część merytoryczna. Tegoroczny program seminariów, konferencji i warsztatów powstał we współpracy z najważniejszymi stowarzyszeniami i instytucjami branżowymi. Eksperci oraz wykładowcy światowych firm zadbali o wysoki poziom merytoryczny prowadzonych spotkań. Potwierdzeniem były pełne sale konferencyjne. Tematyka wykładów dopasowana została do każdej grupy zwiedzających obecnej na targach.

Pierwszego dnia targów odbył się cykl wykładów związanych z marketingiem w turystyce oraz hotelarstwie.
Organizatorem spotkania był miesięcznik Hotelarz.
Dużym zainteresowaniem cieszyły się wykłady Projekt Hotelu, który poruszył podczas nich kwestie inwestycji w emocje i image hotelu.
Pierwszy dzień, to także spotkanie Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego. Tematyką cyklu wykładów były podatki, zarządzanie zasobami ludzkimi oraz panel prezentowany przez firmę RD Bud wyjaśniający rolę i atuty uczestników projektu, od fazy początkowej do momentu przekazania kluczy.

Drugi dzień wykładów rozpoczęła konferencja przygotowana przez Event Managers Club, przeznaczona dla osób zainteresowanych ekologiczną stroną prowadzenia obiektu noclegowego.
Specjalnie przygotowany przez firmę Projekt Hotel panel dla architektów sprawił, że sala seminaryjna wypełniona była po brzegi.
Dużym zainteresowaniem cieszyło się także seminarium przygotowane przez Akademię ForSpa dedykowane projektowaniu nowoczesnych obiektów spa & wellness.
Podczas ostatniego dnia targów odbyło się spotkanie zorganizowane przez Polską Akademię Gościnności. Wykład, którego tematem był na fenomen gościnności, prócz przewidywanych gości tłumnie przyciągnął grupę przyszłych hotelarzy.

Pełna frekwencja udowodniła trafność doboru prezentowanych tematów oraz współpracowników.
Część merytoryczna była wartością dodaną dla wszystkich zwiedzających i dała okazję do poszerzenia wiedzy, wymiany doświadczeń i dyskusji na tematy ważne dla branży.
Spotkania towarzyszące targom, pokazały, że WorldHotel to nie tylko impreza handlowa, ale także ważne wydarzenie merytoryczne.

Wyniki konkursu

Podczas targów WorldHotel 2009 dla wystawców został zorganizowany konkurs o nagrodę Ministra Gospodarki na Najlepszego Eksportera.
Zwycięzcy konkursu uhonorowani zostali podczas uroczystej Gali Dinner. Nagrody wręczone zostały przez Pana Igora Mitroczuka - Naczelnika Wydziału Promocji Gospodarki w Ministerstwie Gospodarki.

  • I miejsce, zostało przyznane firmie AGNELLA za kolekcję dywanów NEW STYLE. Laureat poza nagrodą pieniężną w wysokości 15 tys. zł ufundowaną przez Ministerstwo Gospodarki, otrzymał okolicznościową statuetkę oraz list gratulacyjny od Ministra Gospodarki;

  • II miejsce zajęła Fabryka Mebli Okrętowych FAMOS za kolekcję mebli hotelowych PIANO. Firma otrzymała list gratulacyjny od Ministra Gospodarki oraz nagrodę pieniężną w wysokości 10 tys. zł ufundowaną przez Ministerstwo;

  • Laureatem III miejsca została Huta Szkła Białystok BIAGLASS za kolekcję ozdobnego szkła oświetleniowego. Wyróżniona firma otrzymała list gratulacyjny od Ministra Gospodarki.

Patronaty i współpraca

Patronat Honorowy targów WorldHotel objął Waldemar Pawlak wspólnie z Ministerstwem Gospodarki.
Merytorycznego wsparcia udzieliła: Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego, Projekt Hotel, ForSpa, Green Events Club.
Patronat Prasowy objął miesięcznik Hotelarz, a Patronem Internetowym był portal horeca.pl.
Partnerami Targów została Polska Grupa Hotelowa oraz Teraz Polska.

 

[hotelarze.pl - 24.11.2009]

Hotelarz online - pierwsze w internecie testy dla każdego hotelarza.

Copyright © 2000-2008 Hotelarze.pl | Dodaj do Ulubionych | Redakcja | e-mail: redakcja@hotelarze.pl