hotelarze.pl   hotel.pl
  Turystyka   Hotelarstwo    Gastronomia Dzisiaj:  English  
HOTELARSTWO
Hotel
Marketing i sprzedaż
 
GASTRONOMIA
Gastronomia
Kelnerstwo
Kuchnia
Urządzenia gastronomiczne
 
TURYSTYKA
Turystyka
 
KSIĘGARNIA
Zapraszamy do księgarni
 
Pomoce naukowe-hotelarstwo
Hotelarz online - testy dla hotelarzy
Zadania praktyczne dla hotelarzy
Zadania i testy egzaminacyjne
DLA NAUCZYCIELI
Praktyki, Staże

Pomoce naukowe-gastronomia
Hotelarz online -testy z gastronomii
 
Pomoce naukowe-turystyka
Hotelarz online - testy z turystyki
Zadania praktyczne
Zadania i testy egzaminacyjne  
PRZEPISY PRAWNE
dot. obiektów hotelarskich
dot. ochrony przeciwpożarowej
prawo żywnościowe
 
KONFERENCJE, KONKURSY
Konferencje, szkolenia ...
Relacje z konkursów
 
TARGI
Targi turystyczne
Relacje z targów
 
ORGANIZACJE BRANŻOWE
Organizacje turystyczne
Organizacje kucharzy
 
EKSPERCI
Hotelarstwo
Gastronomia
ARCHIWUM WIADOMOŚCI
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
 

Jeśli pragniesz otrzymywać informacje o nowościach na stronie - podaj swój

 adres e-mail



Zapisz się
Wypisz się


Jeden z zaledwie czterech 7-gwiazdkowych hoteli na świecie The Beijing 7-star Morgan Plaza został oddany gościom tuż przed otwarciem Olimpiady w Pekinie. Goście zatrzymujący się w tym 48-piętrowym hotelu mają do dyspozycji teren o powierzchni prawie 10 ha, gdzie mogą znaleźć centra handlowe, modne apartamenty, najlepszą na świecie restaurację japońską, a nawet świątynię.

Liniowiec marzeń Queen Victoria - powstała w 2007 r., ale zanim to się stało, zbierano opinie osób podróżujących Queen Elizabeth i Queen Mary. To dwie siostry Viktorii - wszystkie należą do eleganckiej linii Cunard. Na statku o długości 294 metrów, szerokości 32 metrów i wysokości 55 metrów, znajduje się m.in.: okazałe lobby z dziełami sztuki, 8 restauracji i barów, kluby nocne, sale klubowe, teatr, kino, kasyno. Jest też SPA, fitness center, baseny i jacuzzi. Wszystko w pięknych, stylowych wnętrzach, które mają zapewnić jak najwyższą jakość wypoczynku. Na wycieczkowcu są atrakcje niespotykane na innych liniowcach, m.in. prywatne loże w trzypiętrowym Royal Court Theatre, pierwsze na świecie pływające muzeum, dwupiętrowa biblioteka z drewnianą boazerią, sześcioma tysiącami wolumenów z całego świata oraz pięknymi spiralnymi schodami, konserwatorium w stylu kolonialnym z fontanną tonącą w zieleni i ruchomym szklanym dachem, trasa do joggingu czy sekretna wiktoriańska alkowa. Na pokład liniowiec zabiera 2 tys. pasażerów. Oddaje im do dyspozycji ponad 1000 kabin. O ich komfort dba załoga licząca 900 osób. Najtańszy bilet na rejs kosztuje niecałe 1000 euro, najdroższy, np. dookoła świata, kosztuje ok. 8 tys. euro.

Podstawowym wskaźnikiem w hotelarstwie są zrealizowane, dzienne obroty każdego wybudowanego pokoju. RevPar jest otrzymywany z iloczynu współczynnika wynajmu pokoi (frekwencja = liczba sprzedanych pokojonocy / liczba pokoi x 100 %) i średniej ceny za pokój (ADR).
uwaga: RevPAR nie bierze pod uwagę dochodów z innych usług hotelu, takich jak restauracje, spa, przystanie, kasyna itp. Przykład:

- średnia frekwencja : 50,76%
- średnia cena w złotych za dobę
  hotelową: 237,83 zł,
- wskaźnik REVPAR wynosi: 120,73zł
 

Punkt rentowności działalności hotelarskiej (Lmin) - jest to minimalna liczba miejsc noclegowych lub pokoi jaką należy sprzedać, aby zapewnić pokrycie kosztów
Lmin = Ks/(c-kz)
Ks-całkowite koszty stałe; c-cena pokoju lub miejsca noclegowego; kz -jednostkowe koszty zmienne przypadające na jedno miejsce noclegowe lub pokój

Hotspot - to otwarty i dostępny publicznie punkt dostępu, umożliwiający dostęp do Internetu za pomocą sieci bezprzewodowej (WiFi). Hotspoty najczęściej instalowane są hotelach, restauracjach, centrach handlowych, na lotniskach, dworcach, szpitalach i uczelniach. Dzięki nim posiadacze przenośnych komputerów wyposażonych w kartę sieciową standardu 802.11 mogą podłączyć się do Internetu. Czasami usługa taka jest bezpłatna.

Marketing - najważniejszy cel:  dotarcie z właściwym komunikatem do właściwych osób za najniższą cenę.

M-Marketing (mobile marketing) - są to wszystkie formy realizacji strategii komunikacyjnych, wynikających z planu marketingowego, przy pomocy telefonu komórkowego i z wykorzystaniem jego możliwości. Do narzędzi M-Marketingu należą SMS-y, MMS-y i EMS-y - wiadomość głosowa, przetworzona elektronicznie. Usługi te zrobiły błyskotliwą karierę i są obecnie najchętniej wykorzystywane, głównie ze względu na swą prostotę i niskie koszty. M-Marketing można zastosować w serwisach informacyjnych, w konkursach konsumenckich czy w głosowaniu w konkursach.

Event - wydarzenie,  spotkanie (towarzyskie, mecz), zawody.
Event - rozumiemy jako każdą formę wydarzenia typu handlowego albo promocyjnego  o charakterze bardziej masowym, jak np. koncert.
Najważniejsze elementy dobrego eventu to: oryginalność, odwaga pomysłu i spójność projektu z komunikacją marki.

non-event - fiasko

Relacje z targów

VII Kompleks Międzynarodowych Targów Gastronomiczno-Hotelarskich

6 - 8 marca  2003  Warszawa  PKiN

W dniach 6-8 marca 2003 r. po raz siódmy odbyły się  targi pod honorowym patronatem Ministerstwa Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej. W ramach VII Kompleksu odbyły się:

Międzynarodowe Targi Wszystko dla Gastronomii EUROGASTRO
Międzynarodowe Targi Napoi i Wyposażenia Barów DRINK & BAR
Międzynarodowe Targi Wyposażenia Hoteli WORLDHOTEL
Międzynarodowe Targi Technik i Usług Cateringowych CATERING
Międzynarodowe Targi Cukiernictwa, Piekarnictwa i Lodziarstwa EUROSWEET

Targom, jak co roku, towarzyszył ciekawy program. Niektóre z atrakcji:

  • „Dania z dziczyzny” - Pokaz Kulinarny imienia Andrzeja Białkowskiego organizowany przez Ogólnopolskie Stowarzyszenie Szefów Kuchni i Cukierni wspólnie z Polskim Zrzeszeniem Hoteli.
  • Akademia Gotowania Kurta Scheller’a, Szefa Kuchni Hotelu Sheraton.
  • II Mistrzostwa Polski Barmanów organizowane przez Stowarzyszenie Polskich Barmanów wspólnie z Wyborowa S.A.
  • Mistrzostwa Polski Baristów organizowane przez firmę Apro Trade Sp. z o.o., przedstawiciela Europejskiego Stowarzyszenia Kawy Wysokiej Jakości (SCAE) wspólnie z Coffee Heaven.
  • Seminarium Stowarzyszenia Sommelierów Polskich połączone z degustacją win.

Najlepsze spośród prezentowanych ofert targowych zostały uhonorowane prestiżowymi nagrodami w konkursach:

  • O Nagrodę Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej na najlepszy produkt prezentowany podczas targów.
  • Na najlepszą ofertę targową wybieraną głosami odwiedzających.
  • O „kryształową chochlę” za najbardziej efektowne wizualnie stoisko.

Wyniki:

Konkurs o Nagrodę Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej:

  • Urządzenia gastronomiczne (zmywarka GS 202 BISTRO) - WINTERHALTER GASTRONOM
  • Akcesoria - serwetka - Duni Poland
  • Żywność - Soup Bar Knorr - UBF Foodsolutions
  • Napoje - kapsułki kawy Nespresso - Unidis Poland
  • Wyposażenie hotelowe- sejf elektroniczny - Nordic Team
  • Systemy komputerowe  (Pro BANN, ProHOTT, ProRESS) - HS Partner Pro-Test

Konkurs na najlepszą ofertę targową:

  • Akcesoria - Stalgast
  • Urządzenia techniczne - Dora Metal
  • Żywność - Stowarzyszenie Mrożonej Żywności
  • Alkohole - North Coast
  • Napoje - Marco s.j.
  • Używki - J.J. Darboven Poland
  • Systemy komputerowe - PPW GIP
  • Urządzenia techniczne, akcesoria, instalacje - PRO Glass
  • Meble, wyposażenie i wystrój wnętrz - MEGI-LEN

Konkurs na najbardziej efektowne wizualnie stoisko targowe:

  • Kryształową Chochlę przyznano firmie UBF Foodsolutions
  • Wyróżniono firmy: Tanake, Primulator i Rotsa Global Catering
     

Tegoroczna edycja targów zgromadziła 179 wystawców reprezentujących około 300 firm z następujących krajów: Austrii, Chin, Chorwacji, Czech, Francji, Hiszpanii, Kanady Luksemburga, Polski, Singapuru, Stanów Zjednoczonych, Szwajcarii, Szwecji, Węgier, Wielkiej Brytanii oraz Włoch.
Przez trzy dni w Pałacu Kultury i Nauki  targi zwiedziło ponad 15 000 gości.

 

 

 

    

[hotelarze.pl - 2003]

Hotelarz online - pierwsze w internecie testy dla każdego hotelarza.

Copyright © 2000-2008 Hotelarze.pl | Dodaj do Ulubionych | Redakcja | e-mail: redakcja@hotelarze.pl