hotelarze.pl   hotel.pl
  Turystyka   Hotelarstwo    Gastronomia Dzisiaj:  English  
HOTELARSTWO
Hotel
Marketing i sprzedaż
 
GASTRONOMIA
Gastronomia
Kelnerstwo
Kuchnia
Urządzenia gastronomiczne
 
TURYSTYKA
Turystyka
 
KSIĘGARNIA
Zapraszamy do księgarni
 
Pomoce naukowe-hotelarstwo
Hotelarz online - testy dla hotelarzy
Zadania praktyczne dla hotelarzy
Zadania i testy egzaminacyjne
DLA NAUCZYCIELI
Praktyki, Staże

Pomoce naukowe-gastronomia
Hotelarz online -testy z gastronomii
 
Pomoce naukowe-turystyka
Hotelarz online - testy z turystyki
Zadania praktyczne
Zadania i testy egzaminacyjne  
PRZEPISY PRAWNE
dot. obiektów hotelarskich
dot. ochrony przeciwpożarowej
prawo żywnościowe
 
KONFERENCJE, KONKURSY
Konferencje, szkolenia ...
Relacje z konkursów
 
TARGI
Targi turystyczne
Relacje z targów
 
ORGANIZACJE BRANŻOWE
Organizacje turystyczne
Organizacje kucharzy
 
EKSPERCI
Hotelarstwo
Gastronomia
ARCHIWUM WIADOMOŚCI
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
 

Jeśli pragniesz otrzymywać informacje o nowościach na stronie - podaj swój

 adres e-mail



Zapisz się
Wypisz się


Jeden z zaledwie czterech 7-gwiazdkowych hoteli na świecie The Beijing 7-star Morgan Plaza został oddany gościom tuż przed otwarciem Olimpiady w Pekinie. Goście zatrzymujący się w tym 48-piętrowym hotelu mają do dyspozycji teren o powierzchni prawie 10 ha, gdzie mogą znaleźć centra handlowe, modne apartamenty, najlepszą na świecie restaurację japońską, a nawet świątynię.

Liniowiec marzeń Queen Victoria - powstała w 2007 r., ale zanim to się stało, zbierano opinie osób podróżujących Queen Elizabeth i Queen Mary. To dwie siostry Viktorii - wszystkie należą do eleganckiej linii Cunard. Na statku o długości 294 metrów, szerokości 32 metrów i wysokości 55 metrów, znajduje się m.in.: okazałe lobby z dziełami sztuki, 8 restauracji i barów, kluby nocne, sale klubowe, teatr, kino, kasyno. Jest też SPA, fitness center, baseny i jacuzzi. Wszystko w pięknych, stylowych wnętrzach, które mają zapewnić jak najwyższą jakość wypoczynku. Na wycieczkowcu są atrakcje niespotykane na innych liniowcach, m.in. prywatne loże w trzypiętrowym Royal Court Theatre, pierwsze na świecie pływające muzeum, dwupiętrowa biblioteka z drewnianą boazerią, sześcioma tysiącami wolumenów z całego świata oraz pięknymi spiralnymi schodami, konserwatorium w stylu kolonialnym z fontanną tonącą w zieleni i ruchomym szklanym dachem, trasa do joggingu czy sekretna wiktoriańska alkowa. Na pokład liniowiec zabiera 2 tys. pasażerów. Oddaje im do dyspozycji ponad 1000 kabin. O ich komfort dba załoga licząca 900 osób. Najtańszy bilet na rejs kosztuje niecałe 1000 euro, najdroższy, np. dookoła świata, kosztuje ok. 8 tys. euro.

Podstawowym wskaźnikiem w hotelarstwie są zrealizowane, dzienne obroty każdego wybudowanego pokoju. RevPar jest otrzymywany z iloczynu współczynnika wynajmu pokoi (frekwencja = liczba sprzedanych pokojonocy / liczba pokoi x 100 %) i średniej ceny za pokój (ADR).
uwaga: RevPAR nie bierze pod uwagę dochodów z innych usług hotelu, takich jak restauracje, spa, przystanie, kasyna itp. Przykład:

- średnia frekwencja : 50,76%
- średnia cena w złotych za dobę
  hotelową: 237,83 zł,
- wskaźnik REVPAR wynosi: 120,73zł
 

Punkt rentowności działalności hotelarskiej (Lmin) - jest to minimalna liczba miejsc noclegowych lub pokoi jaką należy sprzedać, aby zapewnić pokrycie kosztów
Lmin = Ks/(c-kz)
Ks-całkowite koszty stałe; c-cena pokoju lub miejsca noclegowego; kz -jednostkowe koszty zmienne przypadające na jedno miejsce noclegowe lub pokój

Hotspot - to otwarty i dostępny publicznie punkt dostępu, umożliwiający dostęp do Internetu za pomocą sieci bezprzewodowej (WiFi). Hotspoty najczęściej instalowane są hotelach, restauracjach, centrach handlowych, na lotniskach, dworcach, szpitalach i uczelniach. Dzięki nim posiadacze przenośnych komputerów wyposażonych w kartę sieciową standardu 802.11 mogą podłączyć się do Internetu. Czasami usługa taka jest bezpłatna.

Marketing - najważniejszy cel:  dotarcie z właściwym komunikatem do właściwych osób za najniższą cenę.

M-Marketing (mobile marketing) - są to wszystkie formy realizacji strategii komunikacyjnych, wynikających z planu marketingowego, przy pomocy telefonu komórkowego i z wykorzystaniem jego możliwości. Do narzędzi M-Marketingu należą SMS-y, MMS-y i EMS-y - wiadomość głosowa, przetworzona elektronicznie. Usługi te zrobiły błyskotliwą karierę i są obecnie najchętniej wykorzystywane, głównie ze względu na swą prostotę i niskie koszty. M-Marketing można zastosować w serwisach informacyjnych, w konkursach konsumenckich czy w głosowaniu w konkursach.

Event - wydarzenie,  spotkanie (towarzyskie, mecz), zawody.
Event - rozumiemy jako każdą formę wydarzenia typu handlowego albo promocyjnego  o charakterze bardziej masowym, jak np. koncert.
Najważniejsze elementy dobrego eventu to: oryginalność, odwaga pomysłu i spójność projektu z komunikacją marki.

non-event - fiasko

MARKETING  I  SPRZEDAŻ

Hotel na targach

Nic nie potwierdza zapowiadanego od kilku lat kryzysu imprez targowych. Internet, nowe formy komunikacji, które według znawców zdają się zagrażać tradycyjnej formule imprez targowych, w rzeczywistości nie zaszkodziły ich popularności.

Targi turystyczne maja się dobrze, o czym świadczą zarówno duże ilości wystawców, jak i nie malejące tłumy odwiedzających stoiska targowe.
Zmieniła się formuła targów turystycznych, coraz mniej na nich ofert do sprzedaży , coraz więcej regionów i krajów prezentujących swoje atrakcje. Wygląda na to, że targi służą w coraz większym stopniu zwróceniu uwagi klienta na destynację turystyczną, zachęceniu go do odwiedzenia miejsca, a wybór oferty następuje w etapie późniejszym, często poprzez strony internetowe touroperatorów czy konkretnych obiektów.

Organizacja stoisk odpowiadającym takim oczekiwaniom gości targowych też podlega ewolucji. Stoiska narodowe są coraz bogatsze, regiony prezentują wizualizacje mające trafić w oczekiwania odwiedzających, do tego ciekawe animacje, oryginalne pomysły na wyróżnienie się. Niezbędna jest kompetentna obsługa stoiska, komunikująca się oczywiście, oprócz angielskiego, w miejscowym języku. Nie jest łatwo sprostać tym wymaganiom. Prezentacja Małopolski na międzynarodowych i krajowych targach turystycznych to duże wyzwanie dla Małopolskiej Organizacji Turystycznej, której Województwo Małopolskie powierzyło zadanie koordynacji działań targowych.

W roku 2010 region małopolski będzie promował się na wielu imprezach targowych, w tym 8 kraju i 12 zagranicą. Pierwszy „wysyp” targów to początek roku. W miesiącu styczniu Małopolska brała udział w czterech imprezach targowych: od 14 do 17 stycznia odbyły się równolegle targi we Wiedniu, Rzymie i Oslo, natomiast od 20 do 24 stycznia region prezentował swoja ofertę na targach FITUR w Madrycie.

Ciekawym rynkiem dla naszego regionu jest Skandynawia. Odbywające się w dniach 14-17 stycznia, targi Reiseliv w Oslo, traktowane są w Norwegii bardzo poważnie i prestiżowo. Ladę Małopolski zajmowały: Urząd Miasta, Urząd Marszałkowski, Tatrzańska Agencja Rozwoju, Promocji i Kultury i touroperator - Study Tours. Oferta była skierowana do turysty preferującego turystykę aktywną, bo takie są , wg badań rynku turystycznego, preferencje Norwegów. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszył się tradycyjnie Kraków ze swoim dziedzictwem kulturowym, Wieliczka i Muzeum Auschwitz będące stałym celem przyjazdów również przyciągały uwagę odwiedzających. Pytano również o możliwość spędzenia wolnego czasu w Zakopanem. Pytania wizytujących targi dotyczyły zarówno atrakcji turystycznych, infrastruktury, jak i możliwości dostania się do regionu. Dużo pochlebnych opinii było skierowanych pod adresem materiałów promocyjnych urzędu marszałkowskiego, których szata graficzna spełnia standardy europejskie.

W dniach 4-8 lutego odbyły się drugie znaczące targi turystyczne, Salon de Vacances w Brukseli. Targi te są skierowane do turysty preferującego turystykę miejską i kulturową, dlatego oferta Małopolski została przygotowana pod tym kątem. Bruksela jako miejsce międzynarodowych spotkań zawsze przyciąga dużą ilość odwiedzających. Tutaj również region małopolski był reprezentowany przez Urząd Marszałkowski, Urząd Miasta i Tatrzańską Agencję Rozwoju, Promocji i Kultury z Zakopanego.
Stoiska Małopolski są częścią Polskiego Stoiska Narodowego organizowanego przez Polską Organizację Turystyczną we współpracy z ośrodkami zagranicznymi POT. Dzięki ambitnym projektom wyróżniają się na tle innych stoisk, nowoczesnym wyglądem i ciekawą grafiką (wielkoformatowe zdjęcia – turystyka miejska i aktywna).
Prezentację atrakcji turystycznych wzbogacają występy grup folklorystycznych, prezentacje wytwarzania i degustacje specjałów regionalnych. Atrakcje przyciągają nie tylko odwiedzających, na stoisku pojawiają się liczni dziennikarze i ekipy telewizyjne. Sąsiadujące na narodowym stoisku z Małopolską inne regiony również przyjeżdżają z dodatkowymi atrakcjami , jak występy artystów czy wyroby rękodzielników. Wszystkie stoiska regionalne cieszą się dużym zainteresowaniem gości, którzy planują – z reguły nie po raz pierwszy – swoją podróż do Polski.

Elżbieta Tomczyk-Miczka

źródło: www.turystykamalopolska.pl

[hotelarze.pl - 27.02.2010]

Hotelarz online - pierwsze w internecie testy dla każdego hotelarza.

Copyright © 2000-2008 Hotelarze.pl | Dodaj do Ulubionych | Redakcja | e-mail: redakcja@hotelarze.pl