hotelarze.pl   hotel.pl
  Turystyka   Hotelarstwo    Gastronomia Dzisiaj:  English  
HOTELARSTWO
Hotel
Marketing i sprzedaż
 
GASTRONOMIA
Gastronomia
Kelnerstwo
Kuchnia
Urządzenia gastronomiczne
 
TURYSTYKA
Turystyka
 
KSIĘGARNIA
Zapraszamy do księgarni
 
Pomoce naukowe-hotelarstwo
Hotelarz online - testy dla hotelarzy
Zadania praktyczne dla hotelarzy
Zadania i testy egzaminacyjne
DLA NAUCZYCIELI
Praktyki, Staże

Pomoce naukowe-gastronomia
Hotelarz online -testy z gastronomii
 
Pomoce naukowe-turystyka
Hotelarz online - testy z turystyki
Zadania praktyczne
Zadania i testy egzaminacyjne  
PRZEPISY PRAWNE
dot. obiektów hotelarskich
dot. ochrony przeciwpożarowej
prawo żywnościowe
 
KONFERENCJE, KONKURSY
Konferencje, szkolenia ...
Relacje z konkursów
 
TARGI
Targi turystyczne
Relacje z targów
 
ORGANIZACJE BRANŻOWE
Organizacje turystyczne
Organizacje kucharzy
 
EKSPERCI
Hotelarstwo
Gastronomia
ARCHIWUM WIADOMOŚCI
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
 

Jeśli pragniesz otrzymywać informacje o nowościach na stronie - podaj swój

 adres e-mail



Zapisz się
Wypisz się


Jeden z zaledwie czterech 7-gwiazdkowych hoteli na świecie The Beijing 7-star Morgan Plaza został oddany gościom tuż przed otwarciem Olimpiady w Pekinie. Goście zatrzymujący się w tym 48-piętrowym hotelu mają do dyspozycji teren o powierzchni prawie 10 ha, gdzie mogą znaleźć centra handlowe, modne apartamenty, najlepszą na świecie restaurację japońską, a nawet świątynię.

Liniowiec marzeń Queen Victoria - powstała w 2007 r., ale zanim to się stało, zbierano opinie osób podróżujących Queen Elizabeth i Queen Mary. To dwie siostry Viktorii - wszystkie należą do eleganckiej linii Cunard. Na statku o długości 294 metrów, szerokości 32 metrów i wysokości 55 metrów, znajduje się m.in.: okazałe lobby z dziełami sztuki, 8 restauracji i barów, kluby nocne, sale klubowe, teatr, kino, kasyno. Jest też SPA, fitness center, baseny i jacuzzi. Wszystko w pięknych, stylowych wnętrzach, które mają zapewnić jak najwyższą jakość wypoczynku. Na wycieczkowcu są atrakcje niespotykane na innych liniowcach, m.in. prywatne loże w trzypiętrowym Royal Court Theatre, pierwsze na świecie pływające muzeum, dwupiętrowa biblioteka z drewnianą boazerią, sześcioma tysiącami wolumenów z całego świata oraz pięknymi spiralnymi schodami, konserwatorium w stylu kolonialnym z fontanną tonącą w zieleni i ruchomym szklanym dachem, trasa do joggingu czy sekretna wiktoriańska alkowa. Na pokład liniowiec zabiera 2 tys. pasażerów. Oddaje im do dyspozycji ponad 1000 kabin. O ich komfort dba załoga licząca 900 osób. Najtańszy bilet na rejs kosztuje niecałe 1000 euro, najdroższy, np. dookoła świata, kosztuje ok. 8 tys. euro.

Podstawowym wskaźnikiem w hotelarstwie są zrealizowane, dzienne obroty każdego wybudowanego pokoju. RevPar jest otrzymywany z iloczynu współczynnika wynajmu pokoi (frekwencja = liczba sprzedanych pokojonocy / liczba pokoi x 100 %) i średniej ceny za pokój (ADR).
uwaga: RevPAR nie bierze pod uwagę dochodów z innych usług hotelu, takich jak restauracje, spa, przystanie, kasyna itp. Przykład:

- średnia frekwencja : 50,76%
- średnia cena w złotych za dobę
  hotelową: 237,83 zł,
- wskaźnik REVPAR wynosi: 120,73zł
 

Punkt rentowności działalności hotelarskiej (Lmin) - jest to minimalna liczba miejsc noclegowych lub pokoi jaką należy sprzedać, aby zapewnić pokrycie kosztów
Lmin = Ks/(c-kz)
Ks-całkowite koszty stałe; c-cena pokoju lub miejsca noclegowego; kz -jednostkowe koszty zmienne przypadające na jedno miejsce noclegowe lub pokój

Hotspot - to otwarty i dostępny publicznie punkt dostępu, umożliwiający dostęp do Internetu za pomocą sieci bezprzewodowej (WiFi). Hotspoty najczęściej instalowane są hotelach, restauracjach, centrach handlowych, na lotniskach, dworcach, szpitalach i uczelniach. Dzięki nim posiadacze przenośnych komputerów wyposażonych w kartę sieciową standardu 802.11 mogą podłączyć się do Internetu. Czasami usługa taka jest bezpłatna.

Marketing - najważniejszy cel:  dotarcie z właściwym komunikatem do właściwych osób za najniższą cenę.

M-Marketing (mobile marketing) - są to wszystkie formy realizacji strategii komunikacyjnych, wynikających z planu marketingowego, przy pomocy telefonu komórkowego i z wykorzystaniem jego możliwości. Do narzędzi M-Marketingu należą SMS-y, MMS-y i EMS-y - wiadomość głosowa, przetworzona elektronicznie. Usługi te zrobiły błyskotliwą karierę i są obecnie najchętniej wykorzystywane, głównie ze względu na swą prostotę i niskie koszty. M-Marketing można zastosować w serwisach informacyjnych, w konkursach konsumenckich czy w głosowaniu w konkursach.

Event - wydarzenie,  spotkanie (towarzyskie, mecz), zawody.
Event - rozumiemy jako każdą formę wydarzenia typu handlowego albo promocyjnego  o charakterze bardziej masowym, jak np. koncert.
Najważniejsze elementy dobrego eventu to: oryginalność, odwaga pomysłu i spójność projektu z komunikacją marki.

non-event - fiasko

MARKETING I SPRZEDAŻ

Jak pozyskać gości indywidualnych do hotelu

Weekend na sprzedaż

Punktem wyjścia dla projektowania ofert są przede wszystkim motywacje podróży. Identyfikacja motywów dowodzi, że ludzie podróżując, pragną zaspokoić następujące potrzeby:

  • odpoczynku w atrakcyjnym środowisku przyrodniczym (góry, jeziora, morze),
  • poznania ciekawych zjawisk przyrodniczych (kaniony, wodospady, wulkany, przełomy rzek),
  • korzystania z dóbr kultury (teatr, galeria, muzeum, miejsca historyczne, zabytki architektoniczne),
  • poprawy zdrowia (wyjazdy do miejscowości uzdrowiskowych, sanatoria),
  • uczestnictwa w wielkich wydarzeniach, uroczystościach i imprezach (olimpiady lub mistrzostwa w różnych dyscyplinach sportu, festiwale filmowe),
  • odwiedzin krewnych i znajomych,
  • nauki i studiów,
  • gospodarcze i zawodowe (negocjowanie i zawieranie kontaktów, badania i ekspertyzy, konferencje, narady, konsultacje).

Każda z wyżej wymienionych grup wymaga doboru specjalnych ofert dóbr i usług odpowiadających preferencjom i możliwościom ekonomicznym nabywców. Tak np. przy organizowaniu konferencji biznesmenów należy nie tylko zapewnić pobyt w atrakcyjnej miejscowości, odpowiednie zakwaterowanie, wyżywienie i obsługę konferencyjną, lecz także możliwość gry np. w tenisa, pływanie i inne formy rekreacji. Zupełnie odmienny będzie pakiet usług oferowanych zwolennikom spędzania urlopu w oderwaniu od cywilizacyjnych ograniczeń.


Dobrym rozwiązaniem jest decyzja utworzenia najbardziej popularnej w tym roku oferty 2 noclegi = 3 noce. Ta konstrukcja przyciągnie na pewno osoby chcące wypocząć jak i zwiedzać. Dołączy tu cała rzesza osób poruszających się po kraju w interesach. Sama możliwość skusi także biznesmenów, choć prawdopodobnie nieliczni zdecydują się pozostać na 3 dobę. Być może wygospodarują jeden dzień na odpoczynek albo wykorzystają go na dokończenie spraw służbowych.
Bonus w postaci darmowego noclegu pozostawia gościom wolność wyboru, który wiele osób wysoko sobie ceni.
Dodatkowe zalety tej opcji to nie narzucanie z góry planów. W każdej chwili może on skorzystać z płatnej usługi wybranej wg własnej woli.
Ponadto dział marketingu może skupić się na analizach, śledzeniu nowinek czy przygotowaniu się do wdrożenia nowych rozwiązań zamiast skupiać się na tworzeniu nowych pakietów

Drugie rozwiązanie, to oferta nakłaniająca do ponowne przybycie do hotelu.
Proponujemy pobyt minimum dwudniowy z bonusem finansowym. Za każdy dzień pobytu gość otrzymuje pewną kwotę (np. 100 zł) do wykorzystania na wszelkie usługi proponowane przez hotel podczas aktualnego pobytu lub może ją przełożyć na poczet kolejnego przyjazdu. Nie ma tu znaczenia czy przebywa w hotelu w tygodniu czy w weekend.  Kalkulacja jest prosta – za 2 dni gość otrzymuje 200 złotych, za 4 dni 400 złotych.
Dochód jaki uzyska hotel z zastosowania tego rozwiązania w głównej mierze zależy od regulaminu promocji. Oczywistym jest, że bonus nie jest wypłacany w gotówce, ale służy do pokrycia usług z jakich skorzysta gość. Im większy wachlarz usług, tym bogatszy wybór dla gościa.
Tradycyjnie zastrzegamy, że bonus nie może się łączyć z innymi promocjami hotelu i dotyczy wyłącznie gości indywidualnych, Pozostawiamy możliwość wyboru, czy ma on pokryć koszt noclegu, czy też ma być przeznaczony na pokrycie zabiegów spa, kręgli lub posiłków w restauracji.
Tą promocję zauważą i rozważą wszystkie grupy osób przebywających w hotelu, a więc zarówno biznesmeni jak i podróżujący w celach służbowych oraz studenci i osoby dokształcające się poza miejscem zamieszkania.
Tym rozwiązaniem przywiązujemy gościa do siebie. Nic tak nie wpływa na wyobraźnię jak zrozumienie, że nie wykorzystanie tej oferty to strata czystej żywej gotówki. Wyrażony kwoto bonus dobitniej przemawia niż bonus w postaci śniadania czy masażu gratis. Koszt dla hotelu identyczny, a wydźwięk zupełnie inny. Możliwość przeniesienia tej gratyfikacji na następny pobyt jest po prostu kartą lojalnościową do zastosowania w  w każdym hotelu.

Tym posunięciem w ciągu tygodnia w hotelu mamy biznesmenów, a na weekend turystów. Każdy, kto jeździ dużo po Polsce trafia na miejsce, w którym chciałby się zatrzymać, by je obejrzeć. Nie ma zresztą znaczenia powód. Bonus pieniężny sprawi, że zarówno osoby przyjeżdżające na wypoczynek jak i w celach służbowych będą chciały go wykorzystać. Jeśli się wybierze, to nie na jeden a na co najmniej dwa dni weekendowe. Pierwszy dzień pobytu pokryje bonus, a drugi to przychód dla hotelu.

Opracowano na podstawie aktualnych promocji zamieszczonych na stronach Marriott International, Inc. i Accor.

 

Poniżej informacje o ofertach Grupy Orbis. Pozwoliłam sobie je zamieścić, bo należą do nielicznych promocji, które są przygotowane z pomysłem. Mają swoje hasła, a nie tylko czerwony napis: Promocja; Niskie ceny; Nawet 50% taniej.  Jak widać, Orbisowi udało się przewalczyć podstawową trudność: konieczność pogodzenia nie tylko różnych docelowych grup gości, ale i odmiennych ich oczekiwań.

Studiujesz? Tanio nocujesz!

Studiujesz zaocznie lub w systemie weekendowym i masz problem ze znalezieniem noclegu w dobrej cenie? A może chcesz odpocząć i choć na krótko oderwać się od nauki organizując weekendowy wypad nad morze, w góry, albo do tętniącego życiem miasta? To, gdzie się zatrzymać przestaje być właśnie dylematem. Nie trzeba szukać kwater prywatnych czy pomieszkiwać kątem u dalekich krewnych. Wygodny i przyjazny hotel jest na wyciągnięcie ręki bez wydawania fortuny. Wybrane hotele sieci Orbis, Mercure i Ibis przygotowały promocje specjalnie skierowane do studentów.

W ramach oferty „Studiujesz? Tanio nocujesz!” można skorzystać z taniego noclegu w pokojach dwuosobowych hoteli marki Mercure oraz Orbis Hotels. Wystarczy mieć ważną legitymacje studencką i przy rezerwacji podać hasło „Studia”, by skorzystać z zakwaterowania po niższej cenie od piątku do niedzieli w miastach, gdzie jest sporo uczelni. I tak na przykład w hotelach Mercure można przenocować płacąc od 139 do 150 złotych za pokój dwuosobowy za dobę, a w Orbis od 115 do 150. W przeliczeniu na jedną osobę cena jest wyjątkowo atrakcyjna – średnio niecałe 60 lub nieco ponad 70 złotych! Specjalne oferty dla żaków przygotowały hotele w największych ośrodkach akademickich m.in. Mercure Unia Lublin, Mercure Helios Toruń, Orbis Cracovia Kraków, Orbis Polonez Poznań czy Orbis Wrocław.
Korzystając z tańszych noclegów i wygodnego zakwaterowania można też odwiedzić znajomych lub po prostu odpocząć. Miłośnicy weekendowych wypadów i morskich klimatów mogą wybrać się np. do hotelu Orbis Gdynia wyposażonego w basen, położonego blisko plaży, nadmorskiego bulwaru i przystani jachtowej. Dobrym miejsce jest też hotel Orbis Neptun Szczecin zlokalizowany blisko pięknego parku i Zamku Książąt Pomorskich. Znajdzie się także coś dla zwolenników górskich wycieczek. Na nich czekają Karkonosze, a tam hotel Mercure Jelenia Góra, doskonały punkt wypadowy w góry (gdy pogoda nie dopisuje można skorzystać hotelowego basenu). Inny atrakcyjny kierunek to Beskidy – tu promocyjne ceny dla studentów ma hotel Orbis Magura Bielsko – Biała, skąd można wybrać się w okoliczne góry oraz nad jezioro Żywieckie.

Ciekawą propozycję dla studentów pod hasłem Vitastudent mają też hotele sieci Ibis. Oferta obejmuje pobyt od piątku do niedzieli, a pokój dwuosobowy kosztuje 140 zł, co daje cenę zaledwie 70 złotych za osobę! Dodatkowo za 15 zł można wykupić w hotelowej restauracji dwudaniowy obiad z napojem lub piwem. Wystarczy posiadać ważną legitymację studencką i przy rezerwacji podać hasło „Student”. Wśród hoteli biorących udział w akcji są np. trzy w Warszawie, w tym Ibis Stare Miasto - kilka minut spacerem do pobliskiej Starówki, i niedaleko Uniwersytetu oraz ASP. Do wyboru są także hotele Ibis Łódź Centrum położony w pobliżu łódzkiego deptaka i ulicy Piotrkowskiej, Ibis Poznań Centrum niedaleko poznańskiego Starego Miasta, Ibis Częstochowa czy Ibis Kielce Centrum.

Hotele biorące udział w studenckiej promocji:
Orbis: Orbis Aria Sosnowiec, Orbis Cracovia Kraków, Orbis Gdynia, Orbis Magura Bielsko-Biała, Orbis Neptun Szczecin, Orbis Prosna Kalisz, Orbis Wrocław, Orbis Polonez Poznań
Mercure: Mercure Helios Toruń, Mercure Jelenia Góra, Mercure Opole, Mercure Unia Lublin
Ibis: Ibis Częstochowa, Ibis Katowice-Zabrze, Ibis Kielce Centrum, Ibis Kraków Centrum, Ibis Łódź Centrum, Ibis Poznań Centrum, Ibis Szczecin Centrum, Ibis Warszawa Centrum, Ibis Warszawa Ostrobramska, Ibis Warszawa Stare Miasto

źródło: informacja prasowa: 08.03.2010

 

Topniejące ceny warszawskich hoteli Ibis

Warszawskie hotele Ibis obniżyły ceny zachowując ten sam standard usług.

To idealne propozycje dla tych, którzy cenią komfort wypoczynku.

Już teraz skorzystaj z nowej oferty i ciesz się niezapomnianym pobytem w hotelach Ibis.

Ibis Warszawa Ostrobramska już od..179 PLN
Ibis Warszawa Centrum już od .........199 PLN
Ibis Warszawa Stare Miasto już od.... 199 PLN

źródło: www.orbis.pl (08.03.2010)

 

Rezerwuj wcześniej, płać mniej

Czas to pieniądz...

Rezerwuj trzy tygodnie wcześniej hotel Ibis lub Novotel i ciesz się niższą ceną.

Ibis Częstochowa już od..................139 PLN
Ibis Kielce Centrum już od ..............139 PLN
Ibis Katowice-Zabrze już od............139 PLN

Novotel Gdańsk Marina już od..........159 PLN
Novotel Katowice Centrum już od ....179 PLN
Novotel Kraków Bronowice już od....179 PLN


źródło: www.orbis.pl (08.03.2010)

[dodano: 08.03.2010]

Hotelarz online - pierwsze w internecie testy dla każdego hotelarza.

Copyright © 2000-2008 Hotelarze.pl | Dodaj do Ulubionych | Redakcja | e-mail: redakcja@hotelarze.pl