Jak pozyskać gości indywidualnych do hotelu
Weekend na sprzedaż
Punktem wyjścia dla projektowania ofert są przede wszystkim motywacje podróży.
Identyfikacja motywów dowodzi, że ludzie podróżując, pragną zaspokoić
następujące potrzeby:
- odpoczynku w atrakcyjnym środowisku przyrodniczym (góry, jeziora, morze),
- poznania ciekawych zjawisk przyrodniczych (kaniony, wodospady, wulkany,
przełomy rzek),
- korzystania z dóbr kultury (teatr, galeria, muzeum, miejsca historyczne,
zabytki architektoniczne),
- poprawy zdrowia (wyjazdy do miejscowości uzdrowiskowych, sanatoria),
- uczestnictwa w wielkich wydarzeniach, uroczystościach i imprezach
(olimpiady lub mistrzostwa w różnych dyscyplinach sportu, festiwale filmowe),
- odwiedzin krewnych i znajomych,
- nauki i studiów,
- gospodarcze i zawodowe (negocjowanie i zawieranie kontaktów, badania i
ekspertyzy, konferencje, narady, konsultacje).
Każda z wyżej wymienionych grup wymaga doboru specjalnych ofert dóbr i usług
odpowiadających preferencjom i możliwościom ekonomicznym nabywców. Tak np. przy
organizowaniu konferencji biznesmenów należy nie tylko zapewnić pobyt w
atrakcyjnej miejscowości, odpowiednie zakwaterowanie, wyżywienie i obsługę
konferencyjną, lecz także możliwość gry np. w tenisa, pływanie i inne formy
rekreacji. Zupełnie odmienny będzie pakiet usług oferowanych zwolennikom
spędzania urlopu w oderwaniu od cywilizacyjnych ograniczeń.
Dobrym rozwiązaniem jest decyzja utworzenia najbardziej popularnej w tym roku
oferty 2 noclegi = 3 noce. Ta konstrukcja przyciągnie na pewno osoby
chcące wypocząć jak i zwiedzać. Dołączy tu cała rzesza osób poruszających się po
kraju w interesach. Sama możliwość skusi także biznesmenów, choć prawdopodobnie
nieliczni zdecydują się pozostać na 3 dobę. Być może wygospodarują jeden dzień
na odpoczynek albo wykorzystają go na dokończenie spraw służbowych.
Bonus w postaci darmowego noclegu pozostawia gościom wolność wyboru, który wiele
osób wysoko sobie ceni.
Dodatkowe zalety tej opcji to nie narzucanie z góry planów. W każdej chwili może
on skorzystać z płatnej usługi wybranej wg własnej woli.
Ponadto dział marketingu może skupić się na analizach, śledzeniu nowinek czy
przygotowaniu się do wdrożenia nowych rozwiązań zamiast skupiać się na tworzeniu
nowych pakietów
Drugie rozwiązanie, to oferta nakłaniająca do ponowne przybycie do hotelu.
Proponujemy pobyt minimum dwudniowy z bonusem finansowym. Za każdy dzień
pobytu gość otrzymuje pewną kwotę (np. 100 zł) do wykorzystania na wszelkie
usługi proponowane przez hotel podczas aktualnego pobytu lub może ją przełożyć
na poczet kolejnego przyjazdu. Nie ma tu znaczenia czy przebywa w hotelu w
tygodniu czy w weekend. Kalkulacja jest prosta – za 2 dni gość otrzymuje
200 złotych, za 4 dni 400 złotych.
Dochód jaki uzyska hotel z zastosowania tego rozwiązania w głównej mierze zależy
od regulaminu promocji. Oczywistym jest, że bonus nie jest wypłacany w gotówce,
ale służy do pokrycia usług z jakich skorzysta gość. Im większy wachlarz usług,
tym bogatszy wybór dla gościa.
Tradycyjnie zastrzegamy, że bonus nie może się łączyć z innymi promocjami hotelu
i dotyczy wyłącznie gości indywidualnych, Pozostawiamy możliwość wyboru, czy ma
on pokryć koszt noclegu, czy też ma być przeznaczony na pokrycie zabiegów spa,
kręgli lub posiłków w restauracji.
Tą promocję zauważą i rozważą wszystkie grupy osób przebywających w hotelu, a
więc zarówno biznesmeni jak i podróżujący w celach służbowych oraz studenci i
osoby dokształcające się poza miejscem zamieszkania.
Tym rozwiązaniem przywiązujemy gościa do siebie. Nic tak nie wpływa na
wyobraźnię jak zrozumienie, że nie wykorzystanie tej oferty to strata czystej
żywej gotówki. Wyrażony kwoto bonus dobitniej przemawia niż bonus w postaci
śniadania czy masażu gratis. Koszt dla hotelu identyczny, a wydźwięk zupełnie
inny. Możliwość przeniesienia tej gratyfikacji na następny pobyt jest po prostu
kartą lojalnościową do zastosowania w w każdym hotelu.
Tym posunięciem w ciągu tygodnia w hotelu mamy biznesmenów, a na weekend
turystów. Każdy, kto jeździ dużo po Polsce trafia na miejsce, w którym chciałby
się zatrzymać, by je obejrzeć. Nie ma zresztą znaczenia powód. Bonus pieniężny
sprawi, że zarówno osoby przyjeżdżające na wypoczynek jak i w celach służbowych
będą chciały go wykorzystać. Jeśli się wybierze, to nie na jeden a na co
najmniej dwa dni weekendowe. Pierwszy dzień pobytu pokryje bonus, a drugi to
przychód dla hotelu.
Opracowano na podstawie aktualnych promocji zamieszczonych na stronach Marriott
International, Inc. i Accor.
Poniżej informacje o ofertach Grupy Orbis. Pozwoliłam sobie je zamieścić, bo
należą do nielicznych promocji, które są przygotowane z pomysłem. Mają swoje
hasła, a nie tylko czerwony napis: Promocja; Niskie ceny; Nawet 50% taniej. Jak widać, Orbisowi udało się przewalczyć podstawową trudność:
konieczność pogodzenia nie tylko różnych docelowych grup gości, ale i odmiennych
ich oczekiwań.
Studiujesz? Tanio nocujesz!
Studiujesz zaocznie lub w systemie weekendowym i masz problem ze znalezieniem
noclegu w dobrej cenie? A może chcesz odpocząć i choć na krótko oderwać się od
nauki organizując weekendowy wypad nad morze, w góry, albo do tętniącego życiem
miasta? To, gdzie się zatrzymać przestaje być właśnie dylematem. Nie trzeba
szukać kwater prywatnych czy pomieszkiwać kątem u dalekich krewnych. Wygodny i
przyjazny hotel jest na wyciągnięcie ręki bez wydawania fortuny. Wybrane hotele
sieci Orbis, Mercure i Ibis przygotowały promocje specjalnie skierowane do
studentów.
W ramach oferty „Studiujesz? Tanio nocujesz!” można skorzystać z taniego noclegu
w pokojach dwuosobowych hoteli marki Mercure oraz Orbis Hotels. Wystarczy mieć
ważną legitymacje studencką i przy rezerwacji podać hasło „Studia”, by
skorzystać z zakwaterowania po niższej cenie od piątku do niedzieli w miastach,
gdzie jest sporo uczelni. I tak na przykład w hotelach Mercure można przenocować
płacąc od 139 do 150 złotych za pokój dwuosobowy za dobę, a w Orbis od 115 do
150. W przeliczeniu na jedną osobę cena jest wyjątkowo atrakcyjna – średnio
niecałe 60 lub nieco ponad 70 złotych! Specjalne oferty dla żaków przygotowały
hotele w największych ośrodkach akademickich m.in. Mercure Unia Lublin, Mercure
Helios Toruń, Orbis Cracovia Kraków, Orbis Polonez Poznań czy Orbis Wrocław.
Korzystając z tańszych noclegów i wygodnego zakwaterowania można też odwiedzić
znajomych lub po prostu odpocząć. Miłośnicy weekendowych wypadów i morskich
klimatów mogą wybrać się np. do hotelu Orbis Gdynia wyposażonego w basen,
położonego blisko plaży, nadmorskiego bulwaru i przystani jachtowej. Dobrym
miejsce jest też hotel Orbis Neptun Szczecin zlokalizowany blisko pięknego parku
i Zamku Książąt Pomorskich. Znajdzie się także coś dla zwolenników górskich
wycieczek. Na nich czekają Karkonosze, a tam hotel Mercure Jelenia Góra,
doskonały punkt wypadowy w góry (gdy pogoda nie dopisuje można skorzystać
hotelowego basenu). Inny atrakcyjny kierunek to Beskidy – tu promocyjne ceny dla
studentów ma hotel Orbis Magura Bielsko – Biała, skąd można wybrać się w
okoliczne góry oraz nad jezioro Żywieckie.
Ciekawą propozycję dla studentów pod hasłem Vitastudent mają też hotele sieci
Ibis. Oferta obejmuje pobyt od piątku do niedzieli, a pokój dwuosobowy kosztuje
140 zł, co daje cenę zaledwie 70 złotych za osobę! Dodatkowo za 15 zł można
wykupić w hotelowej restauracji dwudaniowy obiad z napojem lub piwem. Wystarczy
posiadać ważną legitymację studencką i przy rezerwacji podać hasło „Student”.
Wśród hoteli biorących udział w akcji są np. trzy w Warszawie, w tym Ibis Stare
Miasto - kilka minut spacerem do pobliskiej Starówki, i niedaleko Uniwersytetu
oraz ASP. Do wyboru są także hotele Ibis Łódź Centrum położony w pobliżu
łódzkiego deptaka i ulicy Piotrkowskiej, Ibis Poznań Centrum niedaleko
poznańskiego Starego Miasta, Ibis Częstochowa czy Ibis Kielce Centrum.
Hotele biorące udział w studenckiej promocji:
Orbis: Orbis Aria Sosnowiec, Orbis Cracovia Kraków, Orbis Gdynia, Orbis Magura
Bielsko-Biała, Orbis Neptun Szczecin, Orbis Prosna Kalisz, Orbis Wrocław, Orbis
Polonez Poznań
Mercure: Mercure Helios Toruń, Mercure Jelenia Góra, Mercure Opole, Mercure Unia
Lublin
Ibis: Ibis Częstochowa, Ibis Katowice-Zabrze, Ibis Kielce Centrum, Ibis Kraków
Centrum, Ibis Łódź Centrum, Ibis Poznań Centrum, Ibis Szczecin Centrum, Ibis
Warszawa Centrum, Ibis Warszawa Ostrobramska, Ibis Warszawa Stare Miasto
źródło: informacja prasowa: 08.03.2010
Topniejące ceny warszawskich hoteli Ibis
Warszawskie hotele Ibis obniżyły ceny zachowując ten sam standard usług.
To idealne propozycje dla tych, którzy cenią komfort wypoczynku.
Już teraz skorzystaj z nowej oferty i ciesz się niezapomnianym pobytem w
hotelach Ibis.
Ibis Warszawa Ostrobramska już od..179 PLN
Ibis Warszawa Centrum już od .........199 PLN
Ibis Warszawa Stare Miasto już od.... 199 PLN
źródło: www.orbis.pl (08.03.2010)
Rezerwuj wcześniej, płać mniej
Czas to pieniądz...
Rezerwuj trzy tygodnie wcześniej hotel Ibis lub Novotel i ciesz się niższą ceną.
Ibis Częstochowa już od..................139 PLN
Ibis Kielce Centrum już od ..............139 PLN
Ibis Katowice-Zabrze już od............139 PLN
Novotel Gdańsk Marina już od..........159 PLN
Novotel Katowice Centrum już od ....179 PLN
Novotel Kraków Bronowice już od....179 PLN
źródło: www.orbis.pl (08.03.2010)
[dodano: 08.03.2010]
|