hotelarze.pl   hotel.pl
  Turystyka   Hotelarstwo    Gastronomia Dzisiaj:  English  
HOTELARSTWO
Hotel
Marketing i sprzedaż
 
GASTRONOMIA
Gastronomia
Kelnerstwo
Kuchnia
Urządzenia gastronomiczne
 
TURYSTYKA
Turystyka
 
KSIĘGARNIA
Zapraszamy do księgarni
 
Pomoce naukowe-hotelarstwo
Hotelarz online - testy dla hotelarzy
Zadania praktyczne dla hotelarzy
Zadania i testy egzaminacyjne
DLA NAUCZYCIELI
Praktyki, Staże

Pomoce naukowe-gastronomia
Hotelarz online -testy z gastronomii
 
Pomoce naukowe-turystyka
Hotelarz online - testy z turystyki
Zadania praktyczne
Zadania i testy egzaminacyjne  
PRZEPISY PRAWNE
dot. obiektów hotelarskich
dot. ochrony przeciwpożarowej
prawo żywnościowe
 
KONFERENCJE, KONKURSY
Konferencje, szkolenia ...
Relacje z konkursów
 
TARGI
Targi turystyczne
Relacje z targów
 
ORGANIZACJE BRANŻOWE
Organizacje turystyczne
Organizacje kucharzy
 
EKSPERCI
Hotelarstwo
Gastronomia
ARCHIWUM WIADOMOŚCI
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
 

Jeśli pragniesz otrzymywać informacje o nowościach na stronie - podaj swój

 adres e-mail



Zapisz się
Wypisz się


Jeden z zaledwie czterech 7-gwiazdkowych hoteli na świecie The Beijing 7-star Morgan Plaza został oddany gościom tuż przed otwarciem Olimpiady w Pekinie. Goście zatrzymujący się w tym 48-piętrowym hotelu mają do dyspozycji teren o powierzchni prawie 10 ha, gdzie mogą znaleźć centra handlowe, modne apartamenty, najlepszą na świecie restaurację japońską, a nawet świątynię.

Liniowiec marzeń Queen Victoria - powstała w 2007 r., ale zanim to się stało, zbierano opinie osób podróżujących Queen Elizabeth i Queen Mary. To dwie siostry Viktorii - wszystkie należą do eleganckiej linii Cunard. Na statku o długości 294 metrów, szerokości 32 metrów i wysokości 55 metrów, znajduje się m.in.: okazałe lobby z dziełami sztuki, 8 restauracji i barów, kluby nocne, sale klubowe, teatr, kino, kasyno. Jest też SPA, fitness center, baseny i jacuzzi. Wszystko w pięknych, stylowych wnętrzach, które mają zapewnić jak najwyższą jakość wypoczynku. Na wycieczkowcu są atrakcje niespotykane na innych liniowcach, m.in. prywatne loże w trzypiętrowym Royal Court Theatre, pierwsze na świecie pływające muzeum, dwupiętrowa biblioteka z drewnianą boazerią, sześcioma tysiącami wolumenów z całego świata oraz pięknymi spiralnymi schodami, konserwatorium w stylu kolonialnym z fontanną tonącą w zieleni i ruchomym szklanym dachem, trasa do joggingu czy sekretna wiktoriańska alkowa. Na pokład liniowiec zabiera 2 tys. pasażerów. Oddaje im do dyspozycji ponad 1000 kabin. O ich komfort dba załoga licząca 900 osób. Najtańszy bilet na rejs kosztuje niecałe 1000 euro, najdroższy, np. dookoła świata, kosztuje ok. 8 tys. euro.

Podstawowym wskaźnikiem w hotelarstwie są zrealizowane, dzienne obroty każdego wybudowanego pokoju. RevPar jest otrzymywany z iloczynu współczynnika wynajmu pokoi (frekwencja = liczba sprzedanych pokojonocy / liczba pokoi x 100 %) i średniej ceny za pokój (ADR).
uwaga: RevPAR nie bierze pod uwagę dochodów z innych usług hotelu, takich jak restauracje, spa, przystanie, kasyna itp. Przykład:

- średnia frekwencja : 50,76%
- średnia cena w złotych za dobę
  hotelową: 237,83 zł,
- wskaźnik REVPAR wynosi: 120,73zł
 

Punkt rentowności działalności hotelarskiej (Lmin) - jest to minimalna liczba miejsc noclegowych lub pokoi jaką należy sprzedać, aby zapewnić pokrycie kosztów
Lmin = Ks/(c-kz)
Ks-całkowite koszty stałe; c-cena pokoju lub miejsca noclegowego; kz -jednostkowe koszty zmienne przypadające na jedno miejsce noclegowe lub pokój

Hotspot - to otwarty i dostępny publicznie punkt dostępu, umożliwiający dostęp do Internetu za pomocą sieci bezprzewodowej (WiFi). Hotspoty najczęściej instalowane są hotelach, restauracjach, centrach handlowych, na lotniskach, dworcach, szpitalach i uczelniach. Dzięki nim posiadacze przenośnych komputerów wyposażonych w kartę sieciową standardu 802.11 mogą podłączyć się do Internetu. Czasami usługa taka jest bezpłatna.

Marketing - najważniejszy cel:  dotarcie z właściwym komunikatem do właściwych osób za najniższą cenę.

M-Marketing (mobile marketing) - są to wszystkie formy realizacji strategii komunikacyjnych, wynikających z planu marketingowego, przy pomocy telefonu komórkowego i z wykorzystaniem jego możliwości. Do narzędzi M-Marketingu należą SMS-y, MMS-y i EMS-y - wiadomość głosowa, przetworzona elektronicznie. Usługi te zrobiły błyskotliwą karierę i są obecnie najchętniej wykorzystywane, głównie ze względu na swą prostotę i niskie koszty. M-Marketing można zastosować w serwisach informacyjnych, w konkursach konsumenckich czy w głosowaniu w konkursach.

Event - wydarzenie,  spotkanie (towarzyskie, mecz), zawody.
Event - rozumiemy jako każdą formę wydarzenia typu handlowego albo promocyjnego  o charakterze bardziej masowym, jak np. koncert.
Najważniejsze elementy dobrego eventu to: oryginalność, odwaga pomysłu i spójność projektu z komunikacją marki.

non-event - fiasko

HOTELARSTWO

Rozwiązania ekologiczne mogą być jednym z czynników decydujących o wyborze hotelu

Starwood Hotels & Resorts prezentuje wyniki ankiety dotyczącej preferencji ekologicznych gości, przeprowadzonej w styczniu br. w sześciu polskich obiektach sieci (hotelach Sheraton, Westin i Le Meridien Bristol). Aż 94% klientów sieci zadeklarowało, że ekologia ma dla nich znaczenie, a 84% postępuję ekologicznie w życiu codziennym.

Sieć Starwood Hotels & Resorts przepytała 500 gości, nocujących w sześciu polskich obiektach sieci w styczniu 2010 r. o ich zdanie na temat ekologii. W ankiecie udział wzięło 36% Polaków i 64% obcokrajowców (głównie z Europy), którzy podróżują co najmniej raz na kwartał.

94% osób ankietowanych zadeklarowało, że ekologia ma dla nich znaczenie, a 84% przyznało, że w życiu codziennym postępuje w sposób ekologiczny. Znaczna część ankietowanych, bo aż 83% gości hoteli Sheraton, Westin i Le Meridien Bristol, zwraca uwagę na rozwiązania ekologiczne oferowane przez firmy. Przy czym większą uwagę przywiązują do tego mężczyźni - 58% odpowiedzi.

Z badań wynika też, że 68% gości sieci pracuje dla firm, które preferują dostawców dbających o środowisko naturalne. W większości przypadków w tych firmach zatrudnieni są obcokrajowcy - 67% odpowiedzi pozytywnych. Pozytywnym aspektem analizy jest fakt, że dla 52% ankietowanych wdrożone przez hotel inicjatywy ekologiczne mogą być czynnikiem decydującym o wyborze obiektu.
W tym przypadku ma to większe znaczenie dla Polaków (69% odpowiedziało pozytywnie na to pytanie) oraz osób w przedziale wiekowym 26-45 lat (67% odpowiedzi).

W szczególności ankietowani goście sieci doceniają program „Zielony Pokój” umożliwiający zmianę pościeli i ręczników na żądanie gości (70% ankietowanych wskazało na tę inicjatywę), używanie przez hotel detergentów łagodnych dla środowiska (53%) oraz możliwość segregacji śmieci (45%).

„Badania te jasno obrazują znaczenie jakie dla ludzi ma ekologia. Nasza sieć dostrzegła to już kilka lat temu i stąd nasze hotele wdrożyły wiele inicjatyw, które pozwalają nam prowadzić operacje w sposób przyjazny środowisku. Natomiast muszę przyznać, że już od kilku lat nie dziwią mnie pytania gości dotyczące tego czy nasze lodówki nie emitują freonu do atmosfery, zanim podejmą decyzję o wyborze hotelu” – mówi Iva Trifonov, dyrektor generalna hotelu Sheraton w Sopocie.

Starwood Hotels & Resorts jest firmą, która aktywnie działa na rzecz ochrony środowiska. Polityka ta została wprowadzona ponad 10 lat temu poprzez program „Zielony Pokój”, który budził wtedy wiele kontrowersji.
„Jak to możliwe, że luksusowy hotel nie będzie zmieniał pościeli każdego dnia, a w owym czasie pościel zmieniana była nawet 2 razy dziennie? Jednak okazało się, że inicjatywa ta została przyjęta z ogromnym entuzjazmem przez gości” – powiedział Marco Foelske, dyrektor generalny hotelu Sheraton Poznań.

Najbardziej ekologicznym hotelem sieci Starwood w Polsce jest Sheraton w Poznaniu – został on również wyróżniony na arenie międzynarodowej w regionie Europy, Afryki i na Bliskim Wschodzie.
Oprócz inicjatyw realizowanych przez wszystkie hotele w Polsce, Sheraton Poznań jako pierwszy wprowadził dwa innowacyjne projekty. Wspólnie z przedsiębiorstwem Remondis wdrożył program sortowania odpadów i ich właściwego zagospodarowania oraz umożliwił segregację śmieci gościom. Hotel nawiązał również współpracę z Philips Lighting Poland i zdecydował się rozpocząć pierwszy etap wdrażania programu przechodzenia na energooszczędne rozwiązania oświetleniowe. W hotelu zainstalowano m. in. oszczędne diodowe źródła światła (Philips MasterLED) oraz oprawy oświetleniowe.

„Przeprowadzony na zlecenie sieci Starwood audyt oświetleniowy w naszym hotelu wykazał potencjał rocznych oszczędności energii w wysokości ok. 70 tysięcy złotych, przede wszystkim dzięki wykorzystaniu energooszczędnych rozwiązań oświetlenia LED’owego” – dodaje Marco Foelske z hotelu Sheraton Poznań.

Wśród inicjatyw ekologicznych wprowadzonych przez sieć Starwood Hotels & Resorts znajdują się m.in.:

  • zielone patrole – zespoły, które dbają o wdrażanie przedsięwzięć proekologicznych w hotelach
  • segregacja niebezpiecznych odpadów (świetlówki, baterie, sprzęt elektroniczny). Odpady te są również zbierane od pracowników,
  • zbiórka materiałów do ponownego przetworzenia (szkło, papier, olej etc.),
  • oszczędzanie wody poprzez zainstalowanie na bateriach mieszaczy wody z powietrzem oraz modernizacja systemu uzdatniania wody. Dzięki tym systemom zużycie wody w pokojach gościnnych zmniejszyło się o 40%.
  • oszczędzanie energii elektrycznej dzięki sukcesywnej wymianie żarówek na układy energooszczędne,
  • monitoring i ustalanie harmonogramu pracy urządzeń wentylacyjnych w zależności od zapotrzebowania
  • używanie detergentów przyjaznych środowisku
  • program Zielony Pokój, zachęcający gości do powtórnego używania ręczników i pościeli.

Ponadto wszystkie polskie hotele sieci regularnie uczestniczą w akcji „Godzina dla Ziemi”, podczas której gasimy światła we wszystkich publicznych miejscach obiektów, korzystając tylko i wyłącznie ze świec.


źródło: PR, Starwood Hotels & Resorts na Polskę

[dodano: 12.02.2010]

Hotelarz online - pierwsze w internecie testy dla każdego hotelarza.

Copyright © 2000-2008 Hotelarze.pl | Dodaj do Ulubionych | Redakcja | e-mail: redakcja@hotelarze.pl