hotelarze.pl   hotel.pl
  Turystyka   Hotelarstwo    Gastronomia Dzisiaj:  English  
HOTELARSTWO
Hotel
Marketing i sprzedaż
 
GASTRONOMIA
Gastronomia
Kelnerstwo
Kuchnia
Urządzenia gastronomiczne
 
TURYSTYKA
Turystyka
 
KSIĘGARNIA
Zapraszamy do księgarni
 
Pomoce naukowe-hotelarstwo
Hotelarz online - testy dla hotelarzy
Zadania praktyczne dla hotelarzy
Zadania i testy egzaminacyjne
DLA NAUCZYCIELI
Praktyki, Staże

Pomoce naukowe-gastronomia
Hotelarz online -testy z gastronomii
 
Pomoce naukowe-turystyka
Hotelarz online - testy z turystyki
Zadania praktyczne
Zadania i testy egzaminacyjne  
PRZEPISY PRAWNE
dot. obiektów hotelarskich
dot. ochrony przeciwpożarowej
prawo żywnościowe
 
KONFERENCJE, KONKURSY
Konferencje, szkolenia ...
Relacje z konkursów
 
TARGI
Targi turystyczne
Relacje z targów
 
ORGANIZACJE BRANŻOWE
Organizacje turystyczne
Organizacje kucharzy
 
EKSPERCI
Hotelarstwo
Gastronomia
ARCHIWUM WIADOMOŚCI
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
 

Jeśli pragniesz otrzymywać informacje o nowościach na stronie - podaj swój

 adres e-mail



Zapisz się
Wypisz się


Jeden z zaledwie czterech 7-gwiazdkowych hoteli na świecie The Beijing 7-star Morgan Plaza został oddany gościom tuż przed otwarciem Olimpiady w Pekinie. Goście zatrzymujący się w tym 48-piętrowym hotelu mają do dyspozycji teren o powierzchni prawie 10 ha, gdzie mogą znaleźć centra handlowe, modne apartamenty, najlepszą na świecie restaurację japońską, a nawet świątynię.

Liniowiec marzeń Queen Victoria - powstała w 2007 r., ale zanim to się stało, zbierano opinie osób podróżujących Queen Elizabeth i Queen Mary. To dwie siostry Viktorii - wszystkie należą do eleganckiej linii Cunard. Na statku o długości 294 metrów, szerokości 32 metrów i wysokości 55 metrów, znajduje się m.in.: okazałe lobby z dziełami sztuki, 8 restauracji i barów, kluby nocne, sale klubowe, teatr, kino, kasyno. Jest też SPA, fitness center, baseny i jacuzzi. Wszystko w pięknych, stylowych wnętrzach, które mają zapewnić jak najwyższą jakość wypoczynku. Na wycieczkowcu są atrakcje niespotykane na innych liniowcach, m.in. prywatne loże w trzypiętrowym Royal Court Theatre, pierwsze na świecie pływające muzeum, dwupiętrowa biblioteka z drewnianą boazerią, sześcioma tysiącami wolumenów z całego świata oraz pięknymi spiralnymi schodami, konserwatorium w stylu kolonialnym z fontanną tonącą w zieleni i ruchomym szklanym dachem, trasa do joggingu czy sekretna wiktoriańska alkowa. Na pokład liniowiec zabiera 2 tys. pasażerów. Oddaje im do dyspozycji ponad 1000 kabin. O ich komfort dba załoga licząca 900 osób. Najtańszy bilet na rejs kosztuje niecałe 1000 euro, najdroższy, np. dookoła świata, kosztuje ok. 8 tys. euro.

Podstawowym wskaźnikiem w hotelarstwie są zrealizowane, dzienne obroty każdego wybudowanego pokoju. RevPar jest otrzymywany z iloczynu współczynnika wynajmu pokoi (frekwencja = liczba sprzedanych pokojonocy / liczba pokoi x 100 %) i średniej ceny za pokój (ADR).
uwaga: RevPAR nie bierze pod uwagę dochodów z innych usług hotelu, takich jak restauracje, spa, przystanie, kasyna itp. Przykład:

- średnia frekwencja : 50,76%
- średnia cena w złotych za dobę
  hotelową: 237,83 zł,
- wskaźnik REVPAR wynosi: 120,73zł
 

Punkt rentowności działalności hotelarskiej (Lmin) - jest to minimalna liczba miejsc noclegowych lub pokoi jaką należy sprzedać, aby zapewnić pokrycie kosztów
Lmin = Ks/(c-kz)
Ks-całkowite koszty stałe; c-cena pokoju lub miejsca noclegowego; kz -jednostkowe koszty zmienne przypadające na jedno miejsce noclegowe lub pokój

Hotspot - to otwarty i dostępny publicznie punkt dostępu, umożliwiający dostęp do Internetu za pomocą sieci bezprzewodowej (WiFi). Hotspoty najczęściej instalowane są hotelach, restauracjach, centrach handlowych, na lotniskach, dworcach, szpitalach i uczelniach. Dzięki nim posiadacze przenośnych komputerów wyposażonych w kartę sieciową standardu 802.11 mogą podłączyć się do Internetu. Czasami usługa taka jest bezpłatna.

Marketing - najważniejszy cel:  dotarcie z właściwym komunikatem do właściwych osób za najniższą cenę.

M-Marketing (mobile marketing) - są to wszystkie formy realizacji strategii komunikacyjnych, wynikających z planu marketingowego, przy pomocy telefonu komórkowego i z wykorzystaniem jego możliwości. Do narzędzi M-Marketingu należą SMS-y, MMS-y i EMS-y - wiadomość głosowa, przetworzona elektronicznie. Usługi te zrobiły błyskotliwą karierę i są obecnie najchętniej wykorzystywane, głównie ze względu na swą prostotę i niskie koszty. M-Marketing można zastosować w serwisach informacyjnych, w konkursach konsumenckich czy w głosowaniu w konkursach.

Event - wydarzenie,  spotkanie (towarzyskie, mecz), zawody.
Event - rozumiemy jako każdą formę wydarzenia typu handlowego albo promocyjnego  o charakterze bardziej masowym, jak np. koncert.
Najważniejsze elementy dobrego eventu to: oryginalność, odwaga pomysłu i spójność projektu z komunikacją marki.

non-event - fiasko

MARKETING  I  SPRZEDAŻ

AromaMarketing w Hotelu

Sławomir Jeleński

W moich licznych podróżach po świecie zatrzymywałem się w różnych miejscach. Znam dużo hoteli i tylko do jednego powróciłbym bez zastanowienia znajduje się on w małym hiszpańskim miasteczku.
Co mnie gna do zatrzymania się w nim ponownie?
Zapach - w holu unosił się delikatny aromat bryzy morskiej i owoców cytrusowych, w restauracji hotelowej był zaś aromat owocowy z nikłą nutą winnicy, zaś w pokojach unosił się bardzo odprężający powiew wanilii.
Pomyślałem wtedy dlaczego takie aromaty nie mogą unosić się w polskich hotelach.

Teraz już wiem co było przyczyną takiej tęsknoty za tym hotelikiem. AromaMarketing.
Nowe narzędzie walki z konkurencją i sposób na zdobycie nowego klienta.
 
To nowy sposób promocji sugestywnej, dzięki której klient nie będzie rozróżniał danego miejsca po wyglądzie, sposobie dojazdu czy innych szczegółach. Klient rozróżnia nas po zapachu, tak jak święta bożego narodzenia kojarzą mu się z piernikiem, tak konkretny aromat będzie mu przypominał wspaniale spędzone chwile w hotelu.
Bo czyż nie lepiej wejść do hotelu w którym czuć powiew świeżości, połączony z delikatnym aromatem, a nie do takiego w którym czuć tylko zapach dawno niepranych zasłon i zwietrzałego smrodu dymu tytoniowego ?
W hotelu nie może tylko pachnieć, kompozycja zapachowa która ma się unosić w powietrzu musi być specjalnie dobrana.
 
Największe wrażenie na gościu musi wywrzeć hol i recepcja hotelowa. Tam powinny unosić się aromaty przyjemne, delikatne, cytrusowe, bądź kwiatowe. Oczywiście na dobór zapachu składa się wiele czynników, między innymi pora roku, kolor ścian, barwa wykładziny w holu, kolor i wystój recepcji, oraz inne, o których długo by pisać. Klienci którzy wejdą do takiego holu zapamiętają nie sam wygląd, lecz zapach i będą go utożsamiali z danym miejscem. 
 
Drugim takim miejscem jest oczywiście restauracja hotelowa. To tutaj klient nabiera pełnego przekonania czy jego wybór okazał się właściwy. Wiele zależy od umiejętności personelu kuchennego, znajomości sztuki kulinarnej, regionalnej i światowej, szefa kuchni, ale to nie wszystko. Nawet najlepszy kelner nie jest w stanie zaproponować klientowi niczego jeżeli tamten nie ma po prostu ochoty na jedzenie. Można temu zaradzić aromatyzując restaurację zapachami korzennymi, winnymi, lub o delikatnej nucie owocowej, to właśnie takie aromaty powodują zwiększone uczucie łaknienia. Profesjonalne aromaty zabijają ponadto nieprzyjemne zapachy których w restauracjach wiele ( wyziewy kuchenne, dym tytoniowy, zapachy chemikaliów kuchennych ) więc za pomocą jednego aromatu rozwiązuje się dwa poważne problemy.
 
Kolejnym miejscem z którego klient korzysta jest niewątpliwie Kawiarnia lub Drink Bar. Klient który odwiedza te miejsca powinien być zachęcony nie tylko do wypicia kawy, herbaty, lub soku, ale również do zjedzenia ciastka, bądź jakiejś innej przekąski deserowej. To właśnie w tym miejscu powinien unosić się aromat świeżo parzonej kawy i pieczonych rogalików. Obydwa aromaty pobudzają łaknienie ale tylko w kierunku słodkiego, bo czyż nie jemy ciast, tortów lub innych słodkich specjałów popijając ich kawą? 
 
Pokoje to najważniejsze miejsce w hotelu, to tutaj gość przebywa przez noc, tutaj odpoczywa, myje się i ogląda telewizor. Większość gości pali w hotelach, co jest skutkiem późniejszych przykrych zapachów takich jak dym tytoniowy, pot, zapach chemikaliów i innych. W tych pomieszczeniach powinno zastosować się aromaty zawierające absorber ( środek pochłaniający wszelkie nieprzyjemne zapachy ), a kompozycje powinny powodować odprężenie i uczucie spokoju w kliencie. Taki klient z przyjemnością będzie wracał myślami do takiego hotelu i często polecał swoim znajomym.
 
"Profesjonalnie aromatyzacją pomieszczeń hotelowych zajmujemy się od niedawna" - mówi dyrektor handlowy firmy BM Factus Polska z Jastrzębia - "ale mamy już wielu klientów, którzy, jak na początku twierdzili zaryzykują. Teraz są więcej niż zadowoleni. To cudowne uczucie kiedy właściciel hotelu, czy pensjonatu dzwoni do mnie żeby zamówić kolejny aromat i mówi Wie pan to naprawdę działa" jestem wtedy zadowolony z ich sukcesu, bo osiągają go między innymi dzięki naszej firmie.  
"Urządzenia z którymi pracujemy są bardzo estetycznie wykonane i mogą być wyprodukowane w każdym kolorze" - dodaje - "a sam wygląd i bezszelestna praca nie zdradzają do czego one mogą służyć. Kompozycje są produkowane na bazie naturalnych aromatów więc są hypoalergiczne, a ceny - tu wszystko zależy od powierzchni jaka ma być zaromatyzowana ale generalnie zaczynają się od 400 złotych, a kończą ... to już kwestia rozmów handlowych."

Wszelkie opinie, uwagi i pytania proszę kierować na adres e-mail: sjelenski@poczta.onet.pl

[hotelarze.pl - 2003]

Hotelarz online - pierwsze w internecie testy dla każdego hotelarza.

Copyright © 2000-2008 Hotelarze.pl | Dodaj do Ulubionych | Redakcja | e-mail: redakcja@hotelarze.pl