hotelarze.pl   hotel.pl
  Turystyka   Hotelarstwo    Gastronomia Dzisiaj:  English  
HOTELARSTWO
Hotel
Marketing i sprzedaż
 
GASTRONOMIA
Gastronomia
Kelnerstwo
Kuchnia
Urządzenia gastronomiczne
 
TURYSTYKA
Turystyka
 
KSIĘGARNIA
Zapraszamy do księgarni
 
Pomoce naukowe-hotelarstwo
Hotelarz online - testy dla hotelarzy
Zadania praktyczne dla hotelarzy
Zadania i testy egzaminacyjne
DLA NAUCZYCIELI
Praktyki, Staże

Pomoce naukowe-gastronomia
Hotelarz online -testy z gastronomii
 
Pomoce naukowe-turystyka
Hotelarz online - testy z turystyki
Zadania praktyczne
Zadania i testy egzaminacyjne  
PRZEPISY PRAWNE
dot. obiektów hotelarskich
dot. ochrony przeciwpożarowej
prawo żywnościowe
 
KONFERENCJE, KONKURSY
Konferencje, szkolenia ...
Relacje z konkursów
 
TARGI
Targi turystyczne
Relacje z targów
 
ORGANIZACJE BRANŻOWE
Organizacje turystyczne
Organizacje kucharzy
 
EKSPERCI
Hotelarstwo
Gastronomia
ARCHIWUM WIADOMOŚCI
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
 

Jeśli pragniesz otrzymywać informacje o nowościach na stronie - podaj swój

 adres e-mail



Zapisz się
Wypisz się


Jeden z zaledwie czterech 7-gwiazdkowych hoteli na świecie The Beijing 7-star Morgan Plaza został oddany gościom tuż przed otwarciem Olimpiady w Pekinie. Goście zatrzymujący się w tym 48-piętrowym hotelu mają do dyspozycji teren o powierzchni prawie 10 ha, gdzie mogą znaleźć centra handlowe, modne apartamenty, najlepszą na świecie restaurację japońską, a nawet świątynię.

Liniowiec marzeń Queen Victoria - powstała w 2007 r., ale zanim to się stało, zbierano opinie osób podróżujących Queen Elizabeth i Queen Mary. To dwie siostry Viktorii - wszystkie należą do eleganckiej linii Cunard. Na statku o długości 294 metrów, szerokości 32 metrów i wysokości 55 metrów, znajduje się m.in.: okazałe lobby z dziełami sztuki, 8 restauracji i barów, kluby nocne, sale klubowe, teatr, kino, kasyno. Jest też SPA, fitness center, baseny i jacuzzi. Wszystko w pięknych, stylowych wnętrzach, które mają zapewnić jak najwyższą jakość wypoczynku. Na wycieczkowcu są atrakcje niespotykane na innych liniowcach, m.in. prywatne loże w trzypiętrowym Royal Court Theatre, pierwsze na świecie pływające muzeum, dwupiętrowa biblioteka z drewnianą boazerią, sześcioma tysiącami wolumenów z całego świata oraz pięknymi spiralnymi schodami, konserwatorium w stylu kolonialnym z fontanną tonącą w zieleni i ruchomym szklanym dachem, trasa do joggingu czy sekretna wiktoriańska alkowa. Na pokład liniowiec zabiera 2 tys. pasażerów. Oddaje im do dyspozycji ponad 1000 kabin. O ich komfort dba załoga licząca 900 osób. Najtańszy bilet na rejs kosztuje niecałe 1000 euro, najdroższy, np. dookoła świata, kosztuje ok. 8 tys. euro.

Podstawowym wskaźnikiem w hotelarstwie są zrealizowane, dzienne obroty każdego wybudowanego pokoju. RevPar jest otrzymywany z iloczynu współczynnika wynajmu pokoi (frekwencja = liczba sprzedanych pokojonocy / liczba pokoi x 100 %) i średniej ceny za pokój (ADR).
uwaga: RevPAR nie bierze pod uwagę dochodów z innych usług hotelu, takich jak restauracje, spa, przystanie, kasyna itp. Przykład:

- średnia frekwencja : 50,76%
- średnia cena w złotych za dobę
  hotelową: 237,83 zł,
- wskaźnik REVPAR wynosi: 120,73zł
 

Punkt rentowności działalności hotelarskiej (Lmin) - jest to minimalna liczba miejsc noclegowych lub pokoi jaką należy sprzedać, aby zapewnić pokrycie kosztów
Lmin = Ks/(c-kz)
Ks-całkowite koszty stałe; c-cena pokoju lub miejsca noclegowego; kz -jednostkowe koszty zmienne przypadające na jedno miejsce noclegowe lub pokój

Hotspot - to otwarty i dostępny publicznie punkt dostępu, umożliwiający dostęp do Internetu za pomocą sieci bezprzewodowej (WiFi). Hotspoty najczęściej instalowane są hotelach, restauracjach, centrach handlowych, na lotniskach, dworcach, szpitalach i uczelniach. Dzięki nim posiadacze przenośnych komputerów wyposażonych w kartę sieciową standardu 802.11 mogą podłączyć się do Internetu. Czasami usługa taka jest bezpłatna.

Marketing - najważniejszy cel:  dotarcie z właściwym komunikatem do właściwych osób za najniższą cenę.

M-Marketing (mobile marketing) - są to wszystkie formy realizacji strategii komunikacyjnych, wynikających z planu marketingowego, przy pomocy telefonu komórkowego i z wykorzystaniem jego możliwości. Do narzędzi M-Marketingu należą SMS-y, MMS-y i EMS-y - wiadomość głosowa, przetworzona elektronicznie. Usługi te zrobiły błyskotliwą karierę i są obecnie najchętniej wykorzystywane, głównie ze względu na swą prostotę i niskie koszty. M-Marketing można zastosować w serwisach informacyjnych, w konkursach konsumenckich czy w głosowaniu w konkursach.

Event - wydarzenie,  spotkanie (towarzyskie, mecz), zawody.
Event - rozumiemy jako każdą formę wydarzenia typu handlowego albo promocyjnego  o charakterze bardziej masowym, jak np. koncert.
Najważniejsze elementy dobrego eventu to: oryginalność, odwaga pomysłu i spójność projektu z komunikacją marki.

non-event - fiasko

KONKURSY

VIII  Olimpiada Młodych Barmanów

Finał  - 17 kwietnia 2009 r. Warszawa

Organizator i główny sponsor:

Bacardi-Martini Polska Sp. z o.o.

Już po raz ósmy Hotel Jan III Sobieski był areną zmagań młodych barmanów.
Tradycyjnie Olimpiada rozpoczęła się od testu pisemnego, który był sprawdzianem wiedzy ogólnej, z zakresu towaroznawstwa i technologii produkcji napojów alkoholowych i bezalkoholowych oraz znajomości  jęz. angielskiego (w zakresie podstawowym).
Druga część Olimpiady to test praktyczny. Ocenie podlegały: umiejętność sprawnego przyrządzania napojów; znajomość receptury drinków obowiązkowych, które pochodziły z wcześniej rozesłanej do uczestników listy oraz napój własnej kompozycji. Na liście obowiązkowej znalazły się takie drinki jak klasyczny MARTINI COCKTAIL, PRESIDENTE czy MARTINI MONACO. Przyrządzanie drinków obowiązkowych i własnych odbywało się bez posługiwania się recepturą przez zawodnika - wszystkie napoje wykonywane były z pamięci.
Występy uczestników komentowali: Krzysztof Dubrow i Jacek Krawczyk.

O godzinie 21.00, podczas uroczystej kolacji nastąpiło oficjalne ogłoszenie wyników. Spośród 54 uczestników startujących w konkursie jury wyłoniło najlepszych. Różnice punktowe między pierwszą trójką były minimalne. Do pierwszego miejsca zabrakło zdobywczyni 3 miejsca zaledwie dwóch punktów, a wicemistrzowi Olimpiady aby stanął na najwyższym miejscu  podium zaledwie jednego.

Olimpiadę wygrała Joanna Bartoszewicz, uczennica Policealnej Szkoły Sztuki Kulinarnej i Kelnerskiej w Toruniu 
i to ona weźmie udział w 45. Międzynarodowym Grand Prix Barmanów w kategorii Junior-Paissa, organizowanym przez firmę Bacardi-Martini. Zwyciężczyni przygotowywała się do turnieju pod troskliwą opieką Longiny Borkowicz, której uczniowie od kilku lat biorą udział w Olimpiadzie Młodych Barmanów.
Mateusz Fornal, uczeń Zespołu Szkół Gastronomicznych w Pile, zwycięzca ubiegłorocznej Olimpiady,  zajął drugie miejsce.
Agnieszka Rut z Zespołu Szkół Gospodarczych w Rzeszowie zajęła trzecie miejsce.

I miejsce:
Joanna Bartoszewicz
Policealna Szkoła Sztuki Kulinarnej i Kelnerskiej w Toruniu
Nauczyciel: Longina Borkowicz
II miejsce:
Mateusz Fornal
Zespół Szkół Gastronomicznych w Pile
Nauczyciel: Wiktoria Klecha
III miejsce:
Agnieszka Rut
Zespół Szkół Gospodarczych w Rzeszowie
Nauczyciel: Renata Szajna
Long drink: Dotyk nieba (il focco del celo)
25 ml syrop Blue Curacao
50 ml Martini Extra Dry
75 ml Sprite
½ cytryny
Long drink: Heavenly Parrot
10 ml sok z zielonych bananów
10 ml syrop Amaretto
20 ml likier Banana
40 ml Bacardi Razz
Long drink:
30 ml syrop ananasowy
20 ml likier Fruit de la Passion Giffard
50 ml Bacardi Razz
Top up – Breezer Lime
Prowadzący i równocześnie podtrzymujący na duchu uczestników Olimpiady:  Krzysztof Dubrow i Jacek Krawczyk
Piotr Chojnowski

Uczestników Olimpiady oceniały komisje sędziowskie - techniczna i degustacyjna. W składzie jury technicznego weszli: Konrad Zając, Mikołaj Nowak, Arkadiusz Krawczyk, Andrzej Milczarek oraz Patryk Le Nart - barmani z długoletnią praktyką i wieloma certyfikatami świadczącymi o ich profesjonalizmie. Jury techniczne oceniało młodych adeptów sztuki barmańskiej pod kątem poprawności przygotowywania drinków. Ocenie technicznej podlegały elementy takie jak: prawidłowa kolejność dodawania składników, sprawność wykonywanych czynności, równomierne napełnienie szkła porcjami drinka zgodnie z recepturą, a także estetyka pracy za barem. Zawodnicy musieli zmieścić się w limicie czasu 7 minut dla long drinka oraz 5 minut na short drinka. Dodatkowo podczas wykonywania napoi młodzi barmani zobowiązani byli komentować wszystkie czynności w języku angielskim. Jury degustacyjne - to ostatnia bariera w uzyskaniu wysokiej lokaty w Olimpiadzie. Jury oceniało wygląd przyrządzonego drinka, jego aromat oraz smak. W skład tej komisji wchodzili przedstawiciele gastronomii i prasy.

Laureaci poprzednich edycji Olimpiady Młodych Barmanów:
2002 r. Damian Prazimowski - Zespół Szkół Hotelarsko-Gastronomicznych w Warszawie
2003 r. Natalia Belowska - Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Pionkach
2004 r. Mateusz Sulima - Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Pionkach
2005 r. Aleksandra Guzek - Zespół Szkół Gospodarczych w Rzeszowie
2006 r. Agata Kreft - Zespół Szkół Hotelarsko-Gastronomicznych w Gdynii
2007 r. Barbara Janda - Zespół Szkół Gospodarczych w Rzeszowie
2008 r. Mateusz Fornal - Zespół Szkół Gastronomicznych w Pile

[hotelarze.pl - 21.04.2009]

Hotelarz online - pierwsze w internecie testy dla każdego hotelarza.

Copyright © 2000-2008 Hotelarze.pl | Dodaj do Ulubionych | Redakcja | e-mail: redakcja@hotelarze.pl