hotelarze.pl   hotel.pl
  Turystyka   Hotelarstwo    Gastronomia Dzisiaj:  English  
HOTELARSTWO
Hotel
Marketing i sprzedaż
 
GASTRONOMIA
Gastronomia
Kelnerstwo
Kuchnia
Urządzenia gastronomiczne
 
TURYSTYKA
Turystyka
 
KSIĘGARNIA
Zapraszamy do księgarni
 
Pomoce naukowe-hotelarstwo
Hotelarz online - testy dla hotelarzy
Zadania praktyczne dla hotelarzy
Zadania i testy egzaminacyjne
DLA NAUCZYCIELI
Praktyki, Staże

Pomoce naukowe-gastronomia
Hotelarz online -testy z gastronomii
 
Pomoce naukowe-turystyka
Hotelarz online - testy z turystyki
Zadania praktyczne
Zadania i testy egzaminacyjne  
PRZEPISY PRAWNE
dot. obiektów hotelarskich
dot. ochrony przeciwpożarowej
prawo żywnościowe
 
KONFERENCJE, KONKURSY
Konferencje, szkolenia ...
Relacje z konkursów
 
TARGI
Targi turystyczne
Relacje z targów
 
ORGANIZACJE BRANŻOWE
Organizacje turystyczne
Organizacje kucharzy
 
EKSPERCI
Hotelarstwo
Gastronomia
ARCHIWUM WIADOMOŚCI
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
 

Jeśli pragniesz otrzymywać informacje o nowościach na stronie - podaj swój

 adres e-mail



Zapisz się
Wypisz się


Jeden z zaledwie czterech 7-gwiazdkowych hoteli na świecie The Beijing 7-star Morgan Plaza został oddany gościom tuż przed otwarciem Olimpiady w Pekinie. Goście zatrzymujący się w tym 48-piętrowym hotelu mają do dyspozycji teren o powierzchni prawie 10 ha, gdzie mogą znaleźć centra handlowe, modne apartamenty, najlepszą na świecie restaurację japońską, a nawet świątynię.

Liniowiec marzeń Queen Victoria - powstała w 2007 r., ale zanim to się stało, zbierano opinie osób podróżujących Queen Elizabeth i Queen Mary. To dwie siostry Viktorii - wszystkie należą do eleganckiej linii Cunard. Na statku o długości 294 metrów, szerokości 32 metrów i wysokości 55 metrów, znajduje się m.in.: okazałe lobby z dziełami sztuki, 8 restauracji i barów, kluby nocne, sale klubowe, teatr, kino, kasyno. Jest też SPA, fitness center, baseny i jacuzzi. Wszystko w pięknych, stylowych wnętrzach, które mają zapewnić jak najwyższą jakość wypoczynku. Na wycieczkowcu są atrakcje niespotykane na innych liniowcach, m.in. prywatne loże w trzypiętrowym Royal Court Theatre, pierwsze na świecie pływające muzeum, dwupiętrowa biblioteka z drewnianą boazerią, sześcioma tysiącami wolumenów z całego świata oraz pięknymi spiralnymi schodami, konserwatorium w stylu kolonialnym z fontanną tonącą w zieleni i ruchomym szklanym dachem, trasa do joggingu czy sekretna wiktoriańska alkowa. Na pokład liniowiec zabiera 2 tys. pasażerów. Oddaje im do dyspozycji ponad 1000 kabin. O ich komfort dba załoga licząca 900 osób. Najtańszy bilet na rejs kosztuje niecałe 1000 euro, najdroższy, np. dookoła świata, kosztuje ok. 8 tys. euro.

Podstawowym wskaźnikiem w hotelarstwie są zrealizowane, dzienne obroty każdego wybudowanego pokoju. RevPar jest otrzymywany z iloczynu współczynnika wynajmu pokoi (frekwencja = liczba sprzedanych pokojonocy / liczba pokoi x 100 %) i średniej ceny za pokój (ADR).
uwaga: RevPAR nie bierze pod uwagę dochodów z innych usług hotelu, takich jak restauracje, spa, przystanie, kasyna itp. Przykład:

- średnia frekwencja : 50,76%
- średnia cena w złotych za dobę
  hotelową: 237,83 zł,
- wskaźnik REVPAR wynosi: 120,73zł
 

Punkt rentowności działalności hotelarskiej (Lmin) - jest to minimalna liczba miejsc noclegowych lub pokoi jaką należy sprzedać, aby zapewnić pokrycie kosztów
Lmin = Ks/(c-kz)
Ks-całkowite koszty stałe; c-cena pokoju lub miejsca noclegowego; kz -jednostkowe koszty zmienne przypadające na jedno miejsce noclegowe lub pokój

Hotspot - to otwarty i dostępny publicznie punkt dostępu, umożliwiający dostęp do Internetu za pomocą sieci bezprzewodowej (WiFi). Hotspoty najczęściej instalowane są hotelach, restauracjach, centrach handlowych, na lotniskach, dworcach, szpitalach i uczelniach. Dzięki nim posiadacze przenośnych komputerów wyposażonych w kartę sieciową standardu 802.11 mogą podłączyć się do Internetu. Czasami usługa taka jest bezpłatna.

Marketing - najważniejszy cel:  dotarcie z właściwym komunikatem do właściwych osób za najniższą cenę.

M-Marketing (mobile marketing) - są to wszystkie formy realizacji strategii komunikacyjnych, wynikających z planu marketingowego, przy pomocy telefonu komórkowego i z wykorzystaniem jego możliwości. Do narzędzi M-Marketingu należą SMS-y, MMS-y i EMS-y - wiadomość głosowa, przetworzona elektronicznie. Usługi te zrobiły błyskotliwą karierę i są obecnie najchętniej wykorzystywane, głównie ze względu na swą prostotę i niskie koszty. M-Marketing można zastosować w serwisach informacyjnych, w konkursach konsumenckich czy w głosowaniu w konkursach.

Event - wydarzenie,  spotkanie (towarzyskie, mecz), zawody.
Event - rozumiemy jako każdą formę wydarzenia typu handlowego albo promocyjnego  o charakterze bardziej masowym, jak np. koncert.
Najważniejsze elementy dobrego eventu to: oryginalność, odwaga pomysłu i spójność projektu z komunikacją marki.

non-event - fiasko

Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie zaprasza

Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie zaprasza na:

 

Kursy szkoleniowe dla kadry gastronomicznej
Profesjonalne Zarządzanie w Gastronomii

 

Program półrocznego kursu przewiduje realizację 80 godzin dydaktycznych z zakresu zarządzania operacyjnego w gastronomii, zarządzania jakością (HACCP), wyposażenia i projektowania zakładów gastronomicznych, urzędowej kontroli żywności, wykorzystania programów komputerowych w zarządzaniu.

Przedmiot Wykładowca Liczba godzin
Zarządzanie operacyjne mgr Jan Marek Mołoniewicz
MBA
26
Zarządzanie jakością (HACCP) prof. Danuta Kołożyn-Krajewska 26
Marketing dr Iwona Kowalczuk 10
Wyposażenie techniczne i projektowanie zakładów gastronomicznych dr Wiesława Grzesińska 10
Urzędowa kontrola żywności dr Marianna Gach 4
Wykorzystanie programów komputerowych w gastronomii mgr Joanna Sadlok 4



Najbliższy kurs rozpocznie się 18 lutego 2007 roku.
Formularz zgłoszenia.
Cena kursu 1.950zł (plus VAT, jeśli zgodnie z propozycją nowej ustawy będzie obowiązywał). Istnieje możliwość rozłożenia opłaty na raty (800zł do 31.01.2007, 800zł do 31.03.2007, pozostała część do 30.04.2007).

Udział w kursie potwierdzony zostanie Dyplomem SGGW ukończenia Kursu szkoleniowego z zakresu Profesjonalnego zarządzania placówką gastronomiczną. Dodatkowo uczestnicy kursu po zdaniu odpowiednich testów uzyskają Dyplom ukończenia Szkolenia Auditorów Wewnętrznych Systemu HACCP.

Zajęcia będą odbywały się w weekendy, średnio raz w miesiącu na terenie campusu SGGW w Warszawie, przy ul. Nowoursynowskiej 166.

Rekrutacja trwa do 31.01.2007 r.

Szczegółowe informacje i zapisy:
tel.: 0 698 894 474, e-mail: iwona_kowalczuk@sggw.pl janmoloniewicz@wp.pl

Opłatę za uczestnictwo w kursie należy przelać na konto:
BPH S.A. O/Warszawa 41 1060 0076 0000 4043 7000 0022
wpisując w rubryce „odbiorca”: Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego
02-767 Warszawa, ul. Nowoursynowska 166
zaś w rubryce „tytułem”: 507 100 100 02

Zgłoszenie należy wysłać na adres pocztowy:
Iwona Kowalczuk
Katedra Organizacji i Ekonomiki Konsumpcji, SGGW
02-776 Warszawa
ul. Nowoursynowska 159C
lub e-mailowy: iwona_kowalczuk@sggw.pl

[hotelarze.pl - 13.11.2006]

Hotelarz online - pierwsze w internecie testy dla każdego hotelarza.

Copyright © 2000-2008 Hotelarze.pl | Dodaj do Ulubionych | Redakcja | e-mail: redakcja@hotelarze.pl