hotelarze.pl   hotel.pl
  Turystyka   Hotelarstwo    Gastronomia Dzisiaj:  English  
HOTELARSTWO
Hotel
Marketing i sprzedaż
 
GASTRONOMIA
Gastronomia
Kelnerstwo
Kuchnia
Urządzenia gastronomiczne
 
TURYSTYKA
Turystyka
 
KSIĘGARNIA
Zapraszamy do księgarni
 
Pomoce naukowe-hotelarstwo
Hotelarz online - testy dla hotelarzy
Zadania praktyczne dla hotelarzy
Zadania i testy egzaminacyjne
DLA NAUCZYCIELI
Praktyki, Staże

Pomoce naukowe-gastronomia
Hotelarz online -testy z gastronomii
 
Pomoce naukowe-turystyka
Hotelarz online - testy z turystyki
Zadania praktyczne
Zadania i testy egzaminacyjne  
PRZEPISY PRAWNE
dot. obiektów hotelarskich
dot. ochrony przeciwpożarowej
prawo żywnościowe
 
KONFERENCJE, KONKURSY
Konferencje, szkolenia ...
Relacje z konkursów
 
TARGI
Targi turystyczne
Relacje z targów
 
ORGANIZACJE BRANŻOWE
Organizacje turystyczne
Organizacje kucharzy
 
EKSPERCI
Hotelarstwo
Gastronomia
ARCHIWUM WIADOMOŚCI
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
 

Jeśli pragniesz otrzymywać informacje o nowościach na stronie - podaj swój

 adres e-mail



Zapisz się
Wypisz się


Jeden z zaledwie czterech 7-gwiazdkowych hoteli na świecie The Beijing 7-star Morgan Plaza został oddany gościom tuż przed otwarciem Olimpiady w Pekinie. Goście zatrzymujący się w tym 48-piętrowym hotelu mają do dyspozycji teren o powierzchni prawie 10 ha, gdzie mogą znaleźć centra handlowe, modne apartamenty, najlepszą na świecie restaurację japońską, a nawet świątynię.

Liniowiec marzeń Queen Victoria - powstała w 2007 r., ale zanim to się stało, zbierano opinie osób podróżujących Queen Elizabeth i Queen Mary. To dwie siostry Viktorii - wszystkie należą do eleganckiej linii Cunard. Na statku o długości 294 metrów, szerokości 32 metrów i wysokości 55 metrów, znajduje się m.in.: okazałe lobby z dziełami sztuki, 8 restauracji i barów, kluby nocne, sale klubowe, teatr, kino, kasyno. Jest też SPA, fitness center, baseny i jacuzzi. Wszystko w pięknych, stylowych wnętrzach, które mają zapewnić jak najwyższą jakość wypoczynku. Na wycieczkowcu są atrakcje niespotykane na innych liniowcach, m.in. prywatne loże w trzypiętrowym Royal Court Theatre, pierwsze na świecie pływające muzeum, dwupiętrowa biblioteka z drewnianą boazerią, sześcioma tysiącami wolumenów z całego świata oraz pięknymi spiralnymi schodami, konserwatorium w stylu kolonialnym z fontanną tonącą w zieleni i ruchomym szklanym dachem, trasa do joggingu czy sekretna wiktoriańska alkowa. Na pokład liniowiec zabiera 2 tys. pasażerów. Oddaje im do dyspozycji ponad 1000 kabin. O ich komfort dba załoga licząca 900 osób. Najtańszy bilet na rejs kosztuje niecałe 1000 euro, najdroższy, np. dookoła świata, kosztuje ok. 8 tys. euro.

Podstawowym wskaźnikiem w hotelarstwie są zrealizowane, dzienne obroty każdego wybudowanego pokoju. RevPar jest otrzymywany z iloczynu współczynnika wynajmu pokoi (frekwencja = liczba sprzedanych pokojonocy / liczba pokoi x 100 %) i średniej ceny za pokój (ADR).
uwaga: RevPAR nie bierze pod uwagę dochodów z innych usług hotelu, takich jak restauracje, spa, przystanie, kasyna itp. Przykład:

- średnia frekwencja : 50,76%
- średnia cena w złotych za dobę
  hotelową: 237,83 zł,
- wskaźnik REVPAR wynosi: 120,73zł
 

Punkt rentowności działalności hotelarskiej (Lmin) - jest to minimalna liczba miejsc noclegowych lub pokoi jaką należy sprzedać, aby zapewnić pokrycie kosztów
Lmin = Ks/(c-kz)
Ks-całkowite koszty stałe; c-cena pokoju lub miejsca noclegowego; kz -jednostkowe koszty zmienne przypadające na jedno miejsce noclegowe lub pokój

Hotspot - to otwarty i dostępny publicznie punkt dostępu, umożliwiający dostęp do Internetu za pomocą sieci bezprzewodowej (WiFi). Hotspoty najczęściej instalowane są hotelach, restauracjach, centrach handlowych, na lotniskach, dworcach, szpitalach i uczelniach. Dzięki nim posiadacze przenośnych komputerów wyposażonych w kartę sieciową standardu 802.11 mogą podłączyć się do Internetu. Czasami usługa taka jest bezpłatna.

Marketing - najważniejszy cel:  dotarcie z właściwym komunikatem do właściwych osób za najniższą cenę.

M-Marketing (mobile marketing) - są to wszystkie formy realizacji strategii komunikacyjnych, wynikających z planu marketingowego, przy pomocy telefonu komórkowego i z wykorzystaniem jego możliwości. Do narzędzi M-Marketingu należą SMS-y, MMS-y i EMS-y - wiadomość głosowa, przetworzona elektronicznie. Usługi te zrobiły błyskotliwą karierę i są obecnie najchętniej wykorzystywane, głównie ze względu na swą prostotę i niskie koszty. M-Marketing można zastosować w serwisach informacyjnych, w konkursach konsumenckich czy w głosowaniu w konkursach.

Event - wydarzenie,  spotkanie (towarzyskie, mecz), zawody.
Event - rozumiemy jako każdą formę wydarzenia typu handlowego albo promocyjnego  o charakterze bardziej masowym, jak np. koncert.
Najważniejsze elementy dobrego eventu to: oryginalność, odwaga pomysłu i spójność projektu z komunikacją marki.

non-event - fiasko

HOTELARSTWO

Starwood Hotels & Resorts

Starwood Hotels & Resorts Worldwide Inc. jest obecnie jedną z wiodących firm hotelarskich na świecie posiadającą ponad 900 obiektów w 100 krajach i zatrudniającą 145 tysięcy osób (w tym około 36% zatrudnionych w Stanach Zjednoczonych). Mimo że korporacja powstała zaledwie 15 lat temu ma na swoim koncie wiele osiągnięć. Przede wszystkim jako jedna z pierwszych sieci hotelarskich na świecie postawiła na branding swoich obiektów, innowacyjność i design.

Starwood Hotels jest właścicielem, operatorem i zarządcą marek: St. Regis®, The Luxury Collection®, Sheraton®, Westin®, Four Points® by Sheraton, W®, Le Méridien i wprowadzonych ostatnio marek AloftSM i ElementSM Hotels. Starwood Hotels jest także właścicielem Starwood Vacatio Ownership Inc., jednej z pierwszych firm zarządzających wysokiej klasy posiadłościami wakacyjnymi.

Rozmieszczenie hoteli na świecie (stan na dzień 31.12.2008 r.):
Ameryka Północna - 512 hoteli z 169.600 pokojami
Europa, Afryka i Bliski Wschód -  254 hotele z 62.000 pokoi
Azja i Pacyfik - 143 hotele z 47.700 pokojami
Ameryka Łacińska - 59 hoteli z 12.700 pokojami
Łącznie - 968 hoteli z 292.000 pokojami

Starwood w Polsce
Posiada największą liczbę hoteli pięciogwiazdkowych na polskim rynku wśród międzynarodowych firm hotelarskich. Prowadzi działalność od 1996 roku.
Posiada 6 pięciogwiazdkowych hoteli w strategicznych lokalizacjach. W latach 2008-2009 zainwestowano w nie ponad 20 milionów PLN.
Łącznie oferuje:
1 518 pokoi gościnnych
55 sal konferencyjnych
21 restauracji & barów
zatrudnia ponad 1 100 osób

Historia marki Sheraton

1937 - założyciele firmy, Ernest Henderson i Robert Moore, założyli pierwszy hotel w Springfield w stanie Massachusetts.
1947 - Sheraton Corporation of America, staje się pierwszą siecią hoteli, której akcje są notowane na nowojorskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.
1949 - sieć swoją drogę na arenie międzynarodowej rozpoczyna od zakupu dwóch kanadyjskich sieci hoteli
1958 - firma wprowadza "Reservatron", pierwszy na rynku elektroniczny system rezerwacji miejsc.
1965 - setny hotel pod marką Sheraton został otwarty w Bostonie.
1970 - firma jako pierwsza wśród działających sieci hotelowych na świecie uruchomiła bezpłatny numer 800 do bezpośredniego kontaktu z gośćmi (1-800-325-3535). Numer jest aktualny do dzisiaj.
1985 - Sheraton osiąga ważny etap - staje się pierwszą międzynarodową grupą hotelową, która zarządza hotelem w Chinach
1998 - Starwood ® Hotels & Resorts Worldwide, Inc. nabywa markę Sheraton.
2004 -  Sheraton wprowadza Sweet Sleeper TM Bed.
2006 - Link @ Sheraton SM z programem Microsoft ® debiutuje w pięciu hotelach na całym świecie. The Link@Sheraton daje możliwość gościom hotelowym bezpłatnego dostępu do Internetu
2008 - we współpracy z Core Performance zostaje uruchomiony program Sheraton Fitness
2008 - Sheraton posiada portfel ponad 400 hoteli w 70 krajach, w tym ponad 60 resortów zlokalizowanych w zachwycających miejscach na całym świecie.

Historia sieci Westin
1930 r. powstanie sieci Westin Hotels & Resorts
1946 – pierwsza karta kredytowa dla gościa wydana została przez hotele Westin
1969 – hotele Westin jako pierwsze zaproponowały 24 godzinną obsługę w pokojach, tzw. room service.
1978 – pierwszy wewnętrzny program szkoleniowy dla szefów kuchni powstał w sieci Westin.
1991 – goście hotelowi po raz pierwszy w tej branży mieli możliwość korzystać z poczty głosowej.
1999 – wprowadzono Heavenly Bed czyli luksusowe Niebiańskie Łoże, spełniające oczekiwania najbardziej wymagających gości
2003 – w czerwcu otwarto The Westin Warsaw, a w 2005 ten hotel otrzymał nagrodę „Najlepszy Westin na Świecie”
2009 – obecnie sieć zarządza 169 obiektami w 31 krajach

 




Sheraton Warsaw Hotel
Usytuowany w sercu Warszawy na Placu Trzech Krzyży
350 stylowych pokoi i apartamentów
Club floor z własną recepcją oraz Club Lounge
5 restauracji i barów
15 sal konferencyjnych przeznaczonych dla 1100 osób
Sheraton fitness z Sauna & Steam rooms, Exercise & Aerobics room, Massage and Juice Bar
Własne usługi cateringowe



The Westin Warsaw
Usytuowany w al. Jana Pawła II, w warszawskim centrum biznesowym
361 pokoi i apartamentów
Cztery Executive Floors oferujące wspaniały widok na Warszawę z możliwością dostępu do Executive Lounge
Fusion Restaurant & JP’s Bar
12 sal konferencyjnych przeznaczonych dla 560 osób
Westin WorkOUT, Sekcja Cardio i pokój z wagą, sauna i Juice Bar
NAJLEPSZY HOTEL MARKI WESTIN NA ŚWIECIE W 2005 ROKU



Le Meridien Bristol
Usytuowany na Trakcie Królewskim
205 indywidualnie zaprojektowanych pokoi –połączenie XIX wiecznego klimatu i wdzięku z luksusem oraz technologią XXI wieku
Executive Club z własną recepcją i prywatną poczekalnią
3 Restauracje & bary
10 eleganckich sal bankietowych dla ponad 400 gości
Podczas swojej 100-letniej historii gościł największe osobistości swoich czasów



Sheraton Krakow Hotel

Usytuowany w pobliżu Zamku na Wawelu, z pięknym widokiem na Wawel i zakole Wisły
10 minut od słynnego krakowskiego rynku
232 pokoje gościnne, apartamenty oraz pokoje typu Club
Całodzienna restauracja The Olive, SomePlace Else, QUBE Vodka Bar & Café, Ekskluzywna Sala Klubowa
Atrium ze szklanym dachem
5 sal konferencyjnych dla 300 gości
Sheraton Fitness z krytym basenem



Sheraton Poznan Hotel
Usytuowany w centrum miasta
180 pokoi, w tym 13 apartamentów oraz Piętro Klubowe z dostępem do prywatnego Club Lounge
Restauracja Fusion i pub SomePlace Else oraz Qube Vodka Bar&Cafe z kominkiem
350m2 powierzchni konferencyjnej, w tym 4 sale do spotkań biznesowych
Sheraton Fitness z basenem zlokalizowany na ostatnim piętrze hotelu



Sheraton Conference Center & Spa Sopot
Położony bezpośrednio przy plaży
189 pokoi gościnnych w tym 7 apartamentów
Restauracje: restauracja Wave, 512 Bar & Lounge z kominkiem, piwnica z winami
Kluczowe wydarzenie w 2009 - otwarcie największego centrum konferencyjnego na Wybrzeżu o powierzchni 4000 m2 oraz luksusowe spa




Sheraton Mazury Lakes Resort
Planowane otwarcie – 2011- 2012 r.

[dodano:26.11.2009]

Hotelarz online - pierwsze w internecie testy dla każdego hotelarza.

Copyright © 2000-2008 Hotelarze.pl | Dodaj do Ulubionych | Redakcja | e-mail: redakcja@hotelarze.pl