hotelarze.pl   hotel.pl
  Turystyka   Hotelarstwo    Gastronomia Dzisiaj:  English  
HOTELARSTWO
Hotel
Marketing i sprzedaż
 
GASTRONOMIA
Gastronomia
Kelnerstwo
Kuchnia
Urządzenia gastronomiczne
 
TURYSTYKA
Turystyka
 
KSIĘGARNIA
Zapraszamy do księgarni
 
Pomoce naukowe-hotelarstwo
Hotelarz online - testy dla hotelarzy
Zadania praktyczne dla hotelarzy
Zadania i testy egzaminacyjne
DLA NAUCZYCIELI
Praktyki, Staże

Pomoce naukowe-gastronomia
Hotelarz online -testy z gastronomii
 
Pomoce naukowe-turystyka
Hotelarz online - testy z turystyki
Zadania praktyczne
Zadania i testy egzaminacyjne  
PRZEPISY PRAWNE
dot. obiektów hotelarskich
dot. ochrony przeciwpożarowej
prawo żywnościowe
 
KONFERENCJE, KONKURSY
Konferencje, szkolenia ...
Relacje z konkursów
 
TARGI
Targi turystyczne
Relacje z targów
 
ORGANIZACJE BRANŻOWE
Organizacje turystyczne
Organizacje kucharzy
 
EKSPERCI
Hotelarstwo
Gastronomia
ARCHIWUM WIADOMOŚCI
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
 

Jeśli pragniesz otrzymywać informacje o nowościach na stronie - podaj swój

 adres e-mail



Zapisz się
Wypisz się


Jeden z zaledwie czterech 7-gwiazdkowych hoteli na świecie The Beijing 7-star Morgan Plaza został oddany gościom tuż przed otwarciem Olimpiady w Pekinie. Goście zatrzymujący się w tym 48-piętrowym hotelu mają do dyspozycji teren o powierzchni prawie 10 ha, gdzie mogą znaleźć centra handlowe, modne apartamenty, najlepszą na świecie restaurację japońską, a nawet świątynię.

Liniowiec marzeń Queen Victoria - powstała w 2007 r., ale zanim to się stało, zbierano opinie osób podróżujących Queen Elizabeth i Queen Mary. To dwie siostry Viktorii - wszystkie należą do eleganckiej linii Cunard. Na statku o długości 294 metrów, szerokości 32 metrów i wysokości 55 metrów, znajduje się m.in.: okazałe lobby z dziełami sztuki, 8 restauracji i barów, kluby nocne, sale klubowe, teatr, kino, kasyno. Jest też SPA, fitness center, baseny i jacuzzi. Wszystko w pięknych, stylowych wnętrzach, które mają zapewnić jak najwyższą jakość wypoczynku. Na wycieczkowcu są atrakcje niespotykane na innych liniowcach, m.in. prywatne loże w trzypiętrowym Royal Court Theatre, pierwsze na świecie pływające muzeum, dwupiętrowa biblioteka z drewnianą boazerią, sześcioma tysiącami wolumenów z całego świata oraz pięknymi spiralnymi schodami, konserwatorium w stylu kolonialnym z fontanną tonącą w zieleni i ruchomym szklanym dachem, trasa do joggingu czy sekretna wiktoriańska alkowa. Na pokład liniowiec zabiera 2 tys. pasażerów. Oddaje im do dyspozycji ponad 1000 kabin. O ich komfort dba załoga licząca 900 osób. Najtańszy bilet na rejs kosztuje niecałe 1000 euro, najdroższy, np. dookoła świata, kosztuje ok. 8 tys. euro.

Podstawowym wskaźnikiem w hotelarstwie są zrealizowane, dzienne obroty każdego wybudowanego pokoju. RevPar jest otrzymywany z iloczynu współczynnika wynajmu pokoi (frekwencja = liczba sprzedanych pokojonocy / liczba pokoi x 100 %) i średniej ceny za pokój (ADR).
uwaga: RevPAR nie bierze pod uwagę dochodów z innych usług hotelu, takich jak restauracje, spa, przystanie, kasyna itp. Przykład:

- średnia frekwencja : 50,76%
- średnia cena w złotych za dobę
  hotelową: 237,83 zł,
- wskaźnik REVPAR wynosi: 120,73zł
 

Punkt rentowności działalności hotelarskiej (Lmin) - jest to minimalna liczba miejsc noclegowych lub pokoi jaką należy sprzedać, aby zapewnić pokrycie kosztów
Lmin = Ks/(c-kz)
Ks-całkowite koszty stałe; c-cena pokoju lub miejsca noclegowego; kz -jednostkowe koszty zmienne przypadające na jedno miejsce noclegowe lub pokój

Hotspot - to otwarty i dostępny publicznie punkt dostępu, umożliwiający dostęp do Internetu za pomocą sieci bezprzewodowej (WiFi). Hotspoty najczęściej instalowane są hotelach, restauracjach, centrach handlowych, na lotniskach, dworcach, szpitalach i uczelniach. Dzięki nim posiadacze przenośnych komputerów wyposażonych w kartę sieciową standardu 802.11 mogą podłączyć się do Internetu. Czasami usługa taka jest bezpłatna.

Marketing - najważniejszy cel:  dotarcie z właściwym komunikatem do właściwych osób za najniższą cenę.

M-Marketing (mobile marketing) - są to wszystkie formy realizacji strategii komunikacyjnych, wynikających z planu marketingowego, przy pomocy telefonu komórkowego i z wykorzystaniem jego możliwości. Do narzędzi M-Marketingu należą SMS-y, MMS-y i EMS-y - wiadomość głosowa, przetworzona elektronicznie. Usługi te zrobiły błyskotliwą karierę i są obecnie najchętniej wykorzystywane, głównie ze względu na swą prostotę i niskie koszty. M-Marketing można zastosować w serwisach informacyjnych, w konkursach konsumenckich czy w głosowaniu w konkursach.

Event - wydarzenie,  spotkanie (towarzyskie, mecz), zawody.
Event - rozumiemy jako każdą formę wydarzenia typu handlowego albo promocyjnego  o charakterze bardziej masowym, jak np. koncert.
Najważniejsze elementy dobrego eventu to: oryginalność, odwaga pomysłu i spójność projektu z komunikacją marki.

non-event - fiasko

HOTELARSTWO

Hotelowe łupy

Autor: Maciej GONISZEWSKI

Stalin Martinez, bohater książki "Opowiedz mi o Kubie" z łazienki hotelowego pokoju dla cudzoziemców jak w amoku kradnie wszystko co może: "luksusowe" towary takie jak mydełka, szapony, ale też papier toaletowy. Jak się okazuje zachowanie biednego Kubańczyka nie jest wcale inne niż przeciętnego gościa trójmiejskich czy pomorskich hoteli choć powody są zapewne zupełnie różne.

Firmowe szampony i mydła znikające z hotelowych łazienek to norma. Nikt nie liczy nawet jakie to są koszty.

- Goście hotelowi jak najbardziej zabierają ze sobą kosmetyki, ale są to kosmetyki dla nich przygotowane i nie mamy do nikogo pretensji o mydełko czy szamponik, czy też nawet łyżkę do butów - informuje mgr inż. Alicja Frajtag, dyrektor Hotelu "Falko" w Rumi.

Można przypuszczać, że większość klientów uważa po prostu, że cena kosmetyków jest wliczona w cenę pokoju i są to tym samym ich kosmetyki.

Następne w rankingu ulubionych "pamiątek" są ręczniki. Ich amatorzy są utrapieniem właścicieli hoteli czy pensjonatów, ponieważ jeden ręcznik to koszt mniej więcej 40 zł.

Obok kosmetyków i ręczników najczęściej giną klucze do pokoju i informatory. I choć wydawać by się mogło, że informatory po to są, żeby je brać – są takie hotele gdzie zabieranie reklamówek może być sporym kosztem dla właścicieli.

- Nasz hotel to pałac i goście, którzy go tylko zwiedzają zabierają często tylko "na pamiątkę" foldery np. z ofertami weselnymi, dla grup zorganizowanych oraz gości indywidualnych, mimo iż wiedzą że nie skorzystają z naszych usług i ten cały zestaw ląduje w koszu za rogiem - mówi Sylwia Walus z Pałacu w Sasinie. - Koszt jednego folderu to około 2,5 zł, a dodam, że gości tylko zwiedzających w sezonie mamy około 50 dziennie.

Rzadko zdarza się, żeby z hotelu nie ginęło nic, przynajmniej nic tak typowego jak mydło czy szampon.

- Na szczęście nasz hotel nie ma amatorów nietypowych, a nawet typowych pamiątek - mówi Karolina Skubek z recepcji Hotelu Willi "Lubicz" w Gdyni.

- Działamy od niedawna, więc do tej pory nie mamy doświadczeń tego typu, oby tak dalej - dodaje Krystyna Wiśniewska, administrator hotelu "Biała Lilia" w Gdańsku.

Gości chwali też Czesława Kniaziew z Hotelu Marengo w Rumi: - Nic nigdy nam nie zginęło poza kilkoma przypadkami zabrania kluczy od pokoju i dużej gaśnicy hotelowej.

Goście na Pomorzu, amatorzy nietypowych (jak gaśnica) pamiątek z hoteli mają na swoim koncie m.in. kwiaty i elementy dekoracyjne (np. figurkę słonia ze stolika w holu Pałacu w Sasinie) oraz piloty do telewizorów.

- Kable antenowe od telewizora - wymienia Sylwia Walus. - Po co to komu?

Zmorą hoteli są też goście, dla których hasło "szwedzki stół" oznacza możliwość nie tylko zjedzenia śniadania, ale także przygotowania prowiantu dla siebie i rodziny na cały dzień.

- Na całym świecie przyjęte jest, że jeżeli jest bufet szwedzki to znaczy, że każdy może się najeść aż pęknie i wybór ma na prawdę duży, a tymczasem jeszcze na drugie śniadanie i na podwieczorek pakuje gość kanapki po kieszeniach, w torebki. Potrafi nawet schować pod koszulkę i udaje głupiego jak się delikatnie zwraca uwagę - informuje Helena Łakoma z Hotelu "Rzemieślnik" z Gdańska.

Spośród pięciu zapytanych przeze mnie znajomych osób cztery przyznały się do zabierania kosmetyków z hoteli ("na pamiątkę", "dla dziecka"), jedna nie zabiera ponieważ ma uczulenie i nie może używać innych niż specjalnie przygotowywane kosmetyków. Jedna osoba powiedziała, że wzięła ręcznik, ale przypadkiem. Nikogo nie skusiły natomiast inne "pamiątki".

Źródło: www.trojmiasto.pl

 

 

Polecamy również komentarze do artykułu mieszkańców Gdańska ... przeczytaj

[hotelarze.pl - 28.10.2005]

Hotelarz online - pierwsze w internecie testy dla każdego hotelarza.

Copyright © 2000-2008 Hotelarze.pl | Dodaj do Ulubionych | Redakcja | e-mail: redakcja@hotelarze.pl