hotelarze.pl   hotel.pl
  Turystyka   Hotelarstwo    Gastronomia Dzisiaj:  English  
HOTELARSTWO
Hotel
Marketing i sprzedaż
 
GASTRONOMIA
Gastronomia
Kelnerstwo
Kuchnia
Urządzenia gastronomiczne
 
TURYSTYKA
Turystyka
 
KSIĘGARNIA
Zapraszamy do księgarni
 
Pomoce naukowe-hotelarstwo
Hotelarz online - testy dla hotelarzy
Zadania praktyczne dla hotelarzy
Zadania i testy egzaminacyjne
DLA NAUCZYCIELI
Praktyki, Staże

Pomoce naukowe-gastronomia
Hotelarz online -testy z gastronomii
 
Pomoce naukowe-turystyka
Hotelarz online - testy z turystyki
Zadania praktyczne
Zadania i testy egzaminacyjne  
PRZEPISY PRAWNE
dot. obiektów hotelarskich
dot. ochrony przeciwpożarowej
prawo żywnościowe
 
KONFERENCJE, KONKURSY
Konferencje, szkolenia ...
Relacje z konkursów
 
TARGI
Targi turystyczne
Relacje z targów
 
ORGANIZACJE BRANŻOWE
Organizacje turystyczne
Organizacje kucharzy
 
EKSPERCI
Hotelarstwo
Gastronomia
ARCHIWUM WIADOMOŚCI
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
 

Jeśli pragniesz otrzymywać informacje o nowościach na stronie - podaj swój

 adres e-mail



Zapisz się
Wypisz się


Jeden z zaledwie czterech 7-gwiazdkowych hoteli na świecie The Beijing 7-star Morgan Plaza został oddany gościom tuż przed otwarciem Olimpiady w Pekinie. Goście zatrzymujący się w tym 48-piętrowym hotelu mają do dyspozycji teren o powierzchni prawie 10 ha, gdzie mogą znaleźć centra handlowe, modne apartamenty, najlepszą na świecie restaurację japońską, a nawet świątynię.

Liniowiec marzeń Queen Victoria - powstała w 2007 r., ale zanim to się stało, zbierano opinie osób podróżujących Queen Elizabeth i Queen Mary. To dwie siostry Viktorii - wszystkie należą do eleganckiej linii Cunard. Na statku o długości 294 metrów, szerokości 32 metrów i wysokości 55 metrów, znajduje się m.in.: okazałe lobby z dziełami sztuki, 8 restauracji i barów, kluby nocne, sale klubowe, teatr, kino, kasyno. Jest też SPA, fitness center, baseny i jacuzzi. Wszystko w pięknych, stylowych wnętrzach, które mają zapewnić jak najwyższą jakość wypoczynku. Na wycieczkowcu są atrakcje niespotykane na innych liniowcach, m.in. prywatne loże w trzypiętrowym Royal Court Theatre, pierwsze na świecie pływające muzeum, dwupiętrowa biblioteka z drewnianą boazerią, sześcioma tysiącami wolumenów z całego świata oraz pięknymi spiralnymi schodami, konserwatorium w stylu kolonialnym z fontanną tonącą w zieleni i ruchomym szklanym dachem, trasa do joggingu czy sekretna wiktoriańska alkowa. Na pokład liniowiec zabiera 2 tys. pasażerów. Oddaje im do dyspozycji ponad 1000 kabin. O ich komfort dba załoga licząca 900 osób. Najtańszy bilet na rejs kosztuje niecałe 1000 euro, najdroższy, np. dookoła świata, kosztuje ok. 8 tys. euro.

Podstawowym wskaźnikiem w hotelarstwie są zrealizowane, dzienne obroty każdego wybudowanego pokoju. RevPar jest otrzymywany z iloczynu współczynnika wynajmu pokoi (frekwencja = liczba sprzedanych pokojonocy / liczba pokoi x 100 %) i średniej ceny za pokój (ADR).
uwaga: RevPAR nie bierze pod uwagę dochodów z innych usług hotelu, takich jak restauracje, spa, przystanie, kasyna itp. Przykład:

- średnia frekwencja : 50,76%
- średnia cena w złotych za dobę
  hotelową: 237,83 zł,
- wskaźnik REVPAR wynosi: 120,73zł
 

Punkt rentowności działalności hotelarskiej (Lmin) - jest to minimalna liczba miejsc noclegowych lub pokoi jaką należy sprzedać, aby zapewnić pokrycie kosztów
Lmin = Ks/(c-kz)
Ks-całkowite koszty stałe; c-cena pokoju lub miejsca noclegowego; kz -jednostkowe koszty zmienne przypadające na jedno miejsce noclegowe lub pokój

Hotspot - to otwarty i dostępny publicznie punkt dostępu, umożliwiający dostęp do Internetu za pomocą sieci bezprzewodowej (WiFi). Hotspoty najczęściej instalowane są hotelach, restauracjach, centrach handlowych, na lotniskach, dworcach, szpitalach i uczelniach. Dzięki nim posiadacze przenośnych komputerów wyposażonych w kartę sieciową standardu 802.11 mogą podłączyć się do Internetu. Czasami usługa taka jest bezpłatna.

Marketing - najważniejszy cel:  dotarcie z właściwym komunikatem do właściwych osób za najniższą cenę.

M-Marketing (mobile marketing) - są to wszystkie formy realizacji strategii komunikacyjnych, wynikających z planu marketingowego, przy pomocy telefonu komórkowego i z wykorzystaniem jego możliwości. Do narzędzi M-Marketingu należą SMS-y, MMS-y i EMS-y - wiadomość głosowa, przetworzona elektronicznie. Usługi te zrobiły błyskotliwą karierę i są obecnie najchętniej wykorzystywane, głównie ze względu na swą prostotę i niskie koszty. M-Marketing można zastosować w serwisach informacyjnych, w konkursach konsumenckich czy w głosowaniu w konkursach.

Event - wydarzenie,  spotkanie (towarzyskie, mecz), zawody.
Event - rozumiemy jako każdą formę wydarzenia typu handlowego albo promocyjnego  o charakterze bardziej masowym, jak np. koncert.
Najważniejsze elementy dobrego eventu to: oryginalność, odwaga pomysłu i spójność projektu z komunikacją marki.

non-event - fiasko

HOTELARSTWO

HOTELE COURTYARD BY MARRIOTT

Pierwszy hotel Courtyard został założony przez sieć Marriott w Stanach Zjednoczonych w 1983r. Obecnie na całym świecie istnieją 563 hotele Courtyard by Marriott: 537 w Stanach Zjednoczonych, 15 w Niemczech, 11 w Wielkiej Brytanii, 6 w Chinach, 8 w Kanadzie, 2 w Australii, 2 w Austrii, 2 we Francji i po jednym w Meksyku, na Kostaryce, w Portoryko, Holandii i już wkrótce w Polsce.

Rozwój hoteli Courtyard poza obszarem Ameryki Północnej jest spójny ze strategią tej marki w Stanach Zjednoczonych. Korporacja Marriott najpierw stworzyła ekskluzywną, oferującą pełen zestaw usług sieć hoteli Mariott, po czym wprowadziła obiekty Courtyard, które oferują standard średni-wyższy (upper moderate) za umiarkowaną cenę. Budowa hoteli typu Courtyard jest rozpatrywana w tych krajach, w którym wcześniej luksusowa marka hoteli Marriott zyskała wysoką i ustabilizowaną pozycję.

Hotele sieci Courtyard by Marriott świadczą usługi dla osób podróżujących służbowo i turystycznie, które oczekują wysokiej jakości obsługi i komfortowego zakwaterowania za umiarkowaną cenę.

Większość hoteli Courtyard znajdujących się w USA, pod względem architektury i otaczającego krajobrazu, przypomina współczesne domy mieszkalne. Hotele prowadzone poza Ameryką reprezentują różnorodność międzynarodowych stylów architektonicznych i są położone w najruchliwszych miastach świata, blisko centrów handlowych, lotnisk i atrakcji turystycznych.

CHARAKTERYSTYKA HOTELI:

  • Część ogólnodostępna dla wszystkich gości, jak lobby, korytarze, itp., charakteryzuje się niezobowiązującą i zarazem luksusową atmosferą, która pozwala gościom na odpoczynek i relaks oraz zapewnia poczucie komfortu.
  • Basen kryty albo na świeżym powietrzu, o ile pozwala na to klimat.
  • Klub rekreacyjny z pełnym wyposażeniem.
  • Przynajmniej jedna restauracja serwująca śniadania, obiady i kolacje, w tym specjalności różnych kuchni narodowych.
  • Sklep z drobiazgami.
  • W wielu obiektach pralnia dla gości.
  • Parking.

CHARAKTERYSTYKA POKOJU GOŚCINNEGO:

  • Pokoje gościnne są zazwyczaj obszerniejsze niż oferowane przez inne hotele z tego samego segmentu rynkowego.
  • W większości pokoje są wyposażone w łóżka typu king size; w wielu obiektach występuje kombinacja z łóżkiem typu double size lub sofą.
  • Oddzielna przestrzeń wypoczynkowa.
  • Duże, dobrze oświetlone miejsce do pracy.
  • Poczta głosowa.
  • Gniazdo do transmisji danych (dataport) umożliwiające podłączenie modemu komputerowego.
  • Wykrywacze dymu oraz zraszacze przeciwpożarowe w pokojach.
  • Podwójne zamki w drzwiach.

UDOGODNIENIA DLA GOŚCI PODRÓŻUJĄCYCH SŁUŻBOWO:

  • Przestronne sale konferencyjne.
  • Sprzęt audiowizualny.
  • Restauracje, kawiarnie i bary.
  • Usługi kopiowania i faksowania; nadsyłane faksy odbierane są bezpłatnie dla wszystkich gości; wysyłanie faksów jest bezpłatne dla członków Courtyard Club.
  • W wielu obiektach oferowane są usługi biznes center, w niektórych hotelach dostępne przez całą dobę.

PROGRAM DLA STAŁYCH GOŚCI:
Marriott Rewards, wyróżniany i nagradzany program lojalnościowy korporacji Marriott International, przeznaczony jest dla stałych gości hoteli
różnych marek tej sieci. Uczestnicy tego programu zbierają punkty za noclegi spędzone w hotelach, a następnie wykorzystują je na
bezpłatne pobyty w ponad 1 700 hotelach na całym świecie, w tym hotelach Courtyard. Dostępne są również inne interesujące nagrody, jak
wycieczki, bilety lotnicze oraz wejściówki do parków rozrywki. Do wyboru są też opcje rabatów w 36 różnych liniach lotniczych. Podróżni
mogą przystąpić do programu Marriott Rewards w dowolnym hotelu sieci Marriott, w najbliższym biurze sprzedaży Marriott Worldwide Sales
Office lub dzwoniąc na lokalny, bezpłatny numer telefoniczny Marriott International.

REZERWACJE:
Podróżni spoza Stanów Zjednoczonych mogą zadzwonić na jeden z bezpłatnych numerów telefonicznych działu rezerwacji Marriott International lub do biura podróży. Mogą także skontaktować się z najbliższym biurem sprzedaży Marriott Worldwide Sales Office lub przedstawicielem handlowym wyznaczonym przez firmę Marriott.

LISTA HOTELI COURTYARD BY MARRIOTT POŁOŻONYCH POZA OBSZAREM
STANÓW ZJEDNOCZONYCH:

Australia:
Courtyard by Marriott Parramatta - 211 pokoi,
Courtyard by Marriott Surfers Paradise Resort - 404 pokoje.

Austria:
Courtyard by Marriott Graz - 114 pokoi,
Courtyard by Marriott Linz - 239 pokoi.

Kanada:
Courtyard by Marriott Montreal Downtown - 204 pokoje,
Courtyard by Marriott Niagara Falls - 258 pokoi,
Courtyard by Marriott Ottawa Downtown - 183 pokoje,
Courtyard by Marriott Downtown Toronto - 162 pokoje,
Courtyard by Marriott Toronto Airport - 168 pokoi,
Courtyard by Marriott Toronto Mississauga/Meadowvale - 144 pokoje,
Courtyard by Marriott Toronto/Markham - 145 pokoi,
Courtyard by Marriott Toronto/Vaughan - 144 pokoje.

Chiny:
Courtyard by Marriott Pudong Shanghai - 218 pokoi,
Courtyard by Marriott Kunming - 263 pokoje,
Courtyard by Marriott Beijing New World - 306 pokoi,
Courtyard by Marriott Shenyang New World - 261 pokoi,
Courtyard by Marriott Shunde New World - 383 pokoje,
Courtyard by Marriott Wuxi New World - 265 pokoi.

Kostaryka:
Courtyard by Marriott San Jose - 125 pokoi.

Anglia:
Courtyard by Marriott Coventry - 52 pokoje,
Courtyard by Marriott Daventry - 53 pokoje,
Courtyard by Marriott Ipswich - 60 pokoi,
Courtyard by Marriott Leeds/Bradford - 65 pokoi,
Courtyard by Marriott Lincoln - 55 pokoi,
Courtyard by Marriott Milton Keynes - 57 pokoi,
Courtyard by Marriott Northampton - 49 pokoi,
Courtyard by Marriott Reading - 50 pokoi,
Courtyard by Marriott Royal Leamington Spa - 93 pokoje,
Courtyard by Marriott Slough/Windsor - 149 pokoi,
Courtyard by Marriott Rotherham Hotel - 100 pokoi.

Francja:
Courtyard by Marriott Paris Neuilly - 121 pokoi,
Courtyard by Marriott Charles De Gaulle Airport - 300 pokoi.

Niemcy:
Courtyard by Marriott Berlin Kopenick - 190 pokoi,
Courtyard by Marriott Berlin Teltow - 201 pokoi,
Courtyard by Marriott Bottrop - 102 pokoje,
Courtyard by Marriott Braunschweig - 140 pokoi,
Courtyard by Marriott Dusseldorf Seestern - 219 pokoi,
Courtyard by Marriott Dusseldorf/Hafen - 146 pokoi,
Courtyard by Marriott Eisenach - 138 pokoi,
Courtyard by Marriott Frankfurt Messe - 236 pokoi,
Courtyard by Marriott Frankfurt Nordwest Zentrum - 93 pokoje,
Courtyard by Marriott Gera - 165 pokoi,
Courtyard by Marriott Hannover - 154 pokoje,
Courtyard by Marriott Kassel - 137 pokoi,
Courtyard by Marriott Regensburg - 125 pokoi,
Courtyard by Marriott Rostock - 150 pokoi,
Courtyard by Marriott Bochum - 105 pokoi.

Meksyk:
Courtyard by Marriott Monterrey - 208 pokoi.

Portoryko:
Courtyard by Marriott Isla Verde - 256 pokoi.

Holandia:
Courtyard by Marriott Amsterdam Airport - 148 pokoi.

Polska:
Courtyard by Marriott Warsaw International Airport - 226 pokoi,

Wkrótce zostaną otwarte:
2003
Kuwejt: Courtyard by Marriott Kuwait City - 310 pokoi,
Dominikana: Courtyard by Marriott Santo Domingo - 146 pokoi,
Gruzja: Courtyard by Marriott Tbilisi - 120 pokoi,
Kanada: Courtyard by Marriott Lake Burnaby - 205 pokoi,
Kanada: Courtyard by Marriott Lake Louise - 232 pokoje.

2004
Belgia: Courtyard by Marriott Brussels - 218 pokoi,
Włochy: Courtyard by Marriott Rome Airport - 185 pokoi,
Hawaje, Stany Zjednoczone: Courtyard by Marriott Maui - 134 pokoje,
Zjednoczone Emiraty Arabskie: Courtyard by Marriott Hotel Dubai Green Community - 164 pokoje,
Australia: Courtyard by Marriott North Ryde - 196 pokoi.

2005
Czechy: Courtyard by Marriott Prague - 161 pokoi.

[hotelarze.pl - 2004]

Hotelarz online - pierwsze w internecie testy dla każdego hotelarza.

Copyright © 2000-2008 Hotelarze.pl | Dodaj do Ulubionych | Redakcja | e-mail: redakcja@hotelarze.pl